Rodina luxusní francouzské značky DS se letos v únoru rozrostla o dalšího člena a po páru SUV  DS 3 Crossback  a  DS 7 Crossback  se nám představil velký sedan DS 9.

Rodina luxusní francouzské značky DS se letos v únoru rozrostla o dalšího člena a po páru SUV DS 3 Crossback a DS 7 Crossback se nám představil velký sedan DS 9.

O novince na základě upravené modulární platformy EMP2 jsme se klíčové informace dozvěděli  už během premiéry , teď se ovšem DS zaměřuje před vstupem na trh i na další podrobnosti.

O novince na základě upravené modulární platformy EMP2 jsme se klíčové informace dozvěděli už během premiéry, teď se ovšem DS zaměřuje před vstupem na trh i na další podrobnosti.

Prozatím tak máme potvrzenou trojici, respektive čtveřici motorizací. Základem bude klasický přeplňovaný benzinový čtyřválec PureTech 225 o objemu 1,6 litru a výkonu 165 kW (225 koní) spojený výhradně s automatickou převodovkou a pohonem předních kol.

Prozatím tak máme potvrzenou trojici, respektive čtveřici motorizací. Základem bude klasický přeplňovaný benzinový čtyřválec PureTech 225 o objemu 1,6 litru a výkonu 165 kW (225 koní) spojený výhradně s automatickou převodovkou a pohonem předních kol.

Hlavní technikou bude ale pod kapotou DS 9 samozřejmě hybridní technika.

Hlavní technikou bude ale pod kapotou DS 9 samozřejmě hybridní technika.

S plug-in hybridním ústrojím E-TENSE 225, které spojuje benzinový čtyřválec 1.6 PureTech, elektromotor a 11,9kWh baterii, bude rovněž zajištěn systémový výkon 165 kW (225 koní).

S plug-in hybridním ústrojím E-TENSE 225, které spojuje benzinový čtyřválec 1.6 PureTech, elektromotor a 11,9kWh baterii, bude rovněž zajištěn systémový výkon 165 kW (225 koní).

Čistě na elektřinu však ujede sedan až 48 kilometrů. Kombinovanou spotřebu (WLTP) v hybridním režimu pak uvádí DS na 1,5 litru na 100 km.

Čistě na elektřinu však ujede sedan až 48 kilometrů. Kombinovanou spotřebu (WLTP) v hybridním režimu pak uvádí DS na 1,5 litru na 100 km.

Vrcholem nabídky bude plug-in hybrid E-TENSE 4x4 360, jehož benzinovou šestnáctistovku doplňují dva elektromotory pro pohon všech kol a systémový výkon navýšený na 265 kW (360 koní) a točivý moment 520 N.m.

Vrcholem nabídky bude plug-in hybrid E-TENSE 4x4 360, jehož benzinovou šestnáctistovku doplňují dva elektromotory pro pohon všech kol a systémový výkon navýšený na 265 kW (360 koní) a točivý moment 520 N.m.

Hodnoty dojezdu na elektřinu ani spotřebu zde DS zatím neuvádí. Nabídku plug-in hybridních motorizací později doplní i střední cesta ve formě E-TENSE 250 o síle 184 kW (250 koní).

Hodnoty dojezdu na elektřinu ani spotřebu zde DS zatím neuvádí. Nabídku plug-in hybridních motorizací později doplní i střední cesta ve formě E-TENSE 250 o síle 184 kW (250 koní).

Luxusní výbavu DS 9 již značka naznačila dříve a samozřejmě se poveze na vlně dřívějších modelů. S uvedením na trh budou ale k dispozici dvě úrovně výbavy Performance Line + a Rivoli +.

Luxusní výbavu DS 9 již značka naznačila dříve a samozřejmě se poveze na vlně dřívějších modelů. S uvedením na trh budou ale k dispozici dvě úrovně výbavy Performance Line + a Rivoli +.

První zmíněná se poveze v stylu Alcantary a koženky na sedadlech, koženého multifukčního volantu nebo chromovaných prvků na karoserii.

První zmíněná se poveze v stylu Alcantary a koženky na sedadlech, koženého multifukčního volantu nebo chromovaných prvků na karoserii.

Rivoli + poté nabídne hned trojici provedení interiéru, obecně ale čekejte rozšíření použití koženého čalounění včetně Nappa kůže na předních i zadních sedadlech, středovém panelu nebo palubní desce, doplněného o hliníkové prvky a stropnici v Alcantaře. 

Rivoli + poté nabídne hned trojici provedení interiéru, obecně ale čekejte rozšíření použití koženého čalounění včetně Nappa kůže na předních i zadních sedadlech, středovém panelu nebo palubní desce, doplněného o hliníkové prvky a stropnici v Alcantaře. 

Středové opěrce mezi zadními sedadly nebudu chybět USB porty a ovládací prvky pro vyhřívané a odvětrávané sedačky s masážní funkcí.

Středové opěrce mezi zadními sedadly nebudu chybět USB porty a ovládací prvky pro vyhřívané a odvětrávané sedačky s masážní funkcí.

Dále nabídne DS 9 po technické stránce systémy autonomního řízení 2. úrovně, chytré adaptivní LED světlomety, adaptivní podvozek se systémem čtení povrchu vozovky, systém nočního vidění, sledování únavy řidiče...

Dále nabídne DS 9 po technické stránce systémy autonomního řízení 2. úrovně, chytré adaptivní LED světlomety, adaptivní podvozek se systémem čtení povrchu vozovky, systém nočního vidění, sledování únavy řidiče...

...sledování mrtvého úhlu, rozšířenou funkci čtení dopravních značek, autonomní krizové brzdění až do rychlosti 140 km/h a v neposlední řadě prémiový audiosystém Focal Electra.

...sledování mrtvého úhlu, rozšířenou funkci čtení dopravních značek, autonomní krizové brzdění až do rychlosti 140 km/h a v neposlední řadě prémiový audiosystém Focal Electra.

Dodávky prvních vozů zákazníkům mají podle DS započít v září 2021, přičemž domácí trh značky bude samozřejmě první. 

Dodávky prvních vozů zákazníkům mají podle DS započít v září 2021, přičemž domácí trh značky bude samozřejmě první. 

Prozatím tak známe francouzské ceny, kdy DS 9 odstartuje na ceně 47.700 eur (asi 1,2 milionu korun)...

Prozatím tak známe francouzské ceny, kdy DS 9 odstartuje na ceně 47.700 eur (asi 1,2 milionu korun)...

...zatímco nejdražší verze s výbavou Rivoli + a plug-in hybridem E-TENSE 4x4 360 posune cenu až na 68.400 eur (asi 1,8 milionu korun).

...zatímco nejdražší verze s výbavou Rivoli + a plug-in hybridem E-TENSE 4x4 360 posune cenu až na 68.400 eur (asi 1,8 milionu korun).

 Zdroj: DS

| Zdroj: DS

 Zdroj: DS

| Zdroj: DS

 Zdroj: DS

| Zdroj: DS

 Zdroj: DS

| Zdroj: DS

 Zdroj: DS

| Zdroj: DS

 Zdroj: DS

| Zdroj: DS

 Zdroj: DS

| Zdroj: DS

 Zdroj: DS

| Zdroj: DS

 Zdroj: DS

| Zdroj: DS

 Zdroj: DS

| Zdroj: DS

 Zdroj: DS

| Zdroj: DS

 Zdroj: DS

| Zdroj: DS

 Zdroj: DS

| Zdroj: DS

O novince na základě upravené modulární platformy EMP2 jsme se klíčové informace dozvěděli  už během premiéry , teď se ovšem DS zaměřuje před vstupem na trh i na další podrobnosti.
Prozatím tak máme potvrzenou trojici, respektive čtveřici motorizací. Základem bude klasický přeplňovaný benzinový čtyřválec PureTech 225 o objemu 1,6 litru a výkonu 165 kW (225 koní) spojený výhradně s automatickou převodovkou a pohonem předních kol.
Hlavní technikou bude ale pod kapotou DS 9 samozřejmě hybridní technika.
S plug-in hybridním ústrojím E-TENSE 225, které spojuje benzinový čtyřválec 1.6 PureTech, elektromotor a 11,9kWh baterii, bude rovněž zajištěn systémový výkon 165 kW (225 koní).
30
Fotogalerie

Elegantní DS 9 rozšiřuje nabídku motorizací. Nový plug-in hybrid má větší baterii

S novou motorizací pod kapotou nabídne DS 9 i vyšší dojezd v elektrickém režimu.

Nejnovější vlajková loď francouzské značky DS přijela na český trh teprve letos v červenci, už nyní však rozšiřuje nabídku svých motorizací. Přesněji si velký sedan DS 9 polepšil o další výkonnostní úroveň plug-in hybridního ústrojí E-Tense, která navíc do prodeje uvádí nový akumulátor pro vyšší dojezd čistě na elektřinu.

Mezi výchozí plug-in hybrid E-Tense 225 (165 kW/225 k) s pohonem předních kol a nejsilnější E-Tense 360 (265 kW/360 k) s pohonem 4x4 tak zapadá novinka ve formě motorizace E-Tense 250. Zlatou střední cestou je výkon 184 kW (250 koní) a výhradně pohon předních kol. Nadále jde o kombinaci přeplňovaného čtyřválce o objemu 1,6 litru a elektromotoru.

DS 9 s plug-in hybridem E-Tense 250 zvládne elektricky omezenou maximální rychlosti 240 km/h, v elektrickém režimu lze cestovat rychlostí až 135 km/h. Na rozdíl od zbylých plug-in hybridů si přitom E-Tense 250 polepšilo i novou baterií o kapacitě 15,6 kWh, která má zajistit dojezd čistě na elektřinu až 61 km (WLTP). Dosavadní motorizace E-Tense 225 a E-Tense 360 4x4 si zatím nechávají 11,9kWh baterii pro dojezd mezi 46 až 50 km (WLTP).

Pro DS 9 s novou motorizací E-Tense 250 už má české zastoupení i cenovky – ve výbavě Performance Line startuje na 1.575.000 Kč. Základní plug-in hybrid E-Tense 225 pak stále vychází na minimálně 1.525.000 Kč, nejsilnější E-Tense 360 4x4 na 1.775.000 Kč. Nakonec zůstává limuzíně v nabídce i čistě benzinová motorizace 1.6 PureTech 225 (165 kW/225 k), se kterou začíná na ceně 1.325.000 Kč.

Doporučujeme

Články odjinud