Zítra v 11:00 odstartuje jubilejní 10. ročník jízdy pravidelnosti do vrchu Rataják.  Zdroj: Rataják 2019

Zítra v 11:00 odstartuje jubilejní 10. ročník jízdy pravidelnosti do vrchu Rataják.  | Zdroj: Rataják 2019

Akci pořádá spolek Pro Rataje ve spolupráci s městysem Rataje nad Sázavou, klubem Čtrnáctka a Obvodním oddělením VB Strnadice. Zdroj: Rataják 2019

Akci pořádá spolek Pro Rataje ve spolupráci s městysem Rataje nad Sázavou, klubem Čtrnáctka a Obvodním oddělením VB Strnadice. | Zdroj: Rataják 2019

Z Prahy do Ratají nad Sázavou se dostanete po dálnici D1 a poté silnicí č. 111. Zdroj: Rataják 2019

Z Prahy do Ratají nad Sázavou se dostanete po dálnici D1 a poté silnicí č. 111. | Zdroj: Rataják 2019

Rataják je trasa dlouhá 1300 metrů, která začíná pod hradem Pirkštejn a končí u ratajského hřbitova. Zdroj: Rataják 2019

Rataják je trasa dlouhá 1300 metrů, která začíná pod hradem Pirkštejn a končí u ratajského hřbitova. | Zdroj: Rataják 2019

Poměrně krátká trasa je zajímavá zatáčkami, stoupáním i povrchem, kdy se jede i po žulové dlažbě z jedenačtyřicátého roku. Zdroj: Rataják 2019

Poměrně krátká trasa je zajímavá zatáčkami, stoupáním i povrchem, kdy se jede i po žulové dlažbě z jedenačtyřicátého roku. | Zdroj: Rataják 2019

Jízda proběhne dvoukolově jako zkouška pravidelnosti výkonu a nejede se podle žádných sportovně-technických předpisů. Zdroj: Rataják 2019

Jízda proběhne dvoukolově jako zkouška pravidelnosti výkonu a nejede se podle žádných sportovně-technických předpisů. | Zdroj: Rataják 2019

Romantická krajina okolí Rataje nad Sázavou přilákala i herní designéry slavného českého titulu Kingdom Come: Deliverance. Zdroj: Rataják 2019

Romantická krajina okolí Rataje nad Sázavou přilákala i herní designéry slavného českého titulu Kingdom Come: Deliverance. | Zdroj: Rataják 2019

Říká se, že o první závodní jizdu se na tomto místě v roce 1904 pokusil prapradědeček zakladatelů současného závodu Lojzík Filip, lichtenštejnský panský kočí. Pro slabou účast byl však závod na 107 let přerušen. Zdroj: Rataják 2019

Říká se, že o první závodní jizdu se na tomto místě v roce 1904 pokusil prapradědeček zakladatelů současného závodu Lojzík Filip, lichtenštejnský panský kočí. Pro slabou účast byl však závod na 107 let přerušen. | Zdroj: Rataják 2019

Vrátil se v roce 2011, kdy se sjelo prvních osm odvážných závodníků, aby Rataják pokořili. Zdroj: Rataják 2019

Vrátil se v roce 2011, kdy se sjelo prvních osm odvážných závodníků, aby Rataják pokořili. | Zdroj: Rataják 2019

Aktuálně je počet účastníků omezený na 80. Zdroj: Rataják 2019

Aktuálně je počet účastníků omezený na 80. | Zdroj: Rataják 2019

Startovné činí 600 Kč. Auta vyrobená do roku 1939 startují za polovic a sto let staré kousky neplatí nic. Letos bude k vidění třeba Alpine A110,  Tatra 813  či motocykl Griffon z roku 1921. Zdroj: Rataják 2019

Startovné činí 600 Kč. Auta vyrobená do roku 1939 startují za polovic a sto let staré kousky neplatí nic. Letos bude k vidění třeba Alpine A110, Tatra 813 či motocykl Griffon z roku 1921. | Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

 Zdroj: Rataják 2019

| Zdroj: Rataják 2019

Akci pořádá spolek Pro Rataje ve spolupráci s městysem Rataje nad Sázavou, klubem Čtrnáctka a Obvodním oddělením VB Strnadice. Zdroj: Rataják 2019
Z Prahy do Ratají nad Sázavou se dostanete po dálnici D1 a poté silnicí č. 111. Zdroj: Rataják 2019
Rataják je trasa dlouhá 1300 metrů, která začíná pod hradem Pirkštejn a končí u ratajského hřbitova. Zdroj: Rataják 2019
Poměrně krátká trasa je zajímavá zatáčkami, stoupáním i povrchem, kdy se jede i po žulové dlažbě z jedenačtyřicátého roku. Zdroj: Rataják 2019
29
Fotogalerie

10. ročník Ratajáku startuje zítra! Přijďte si prohlédnout klenoty garáží v pohybu

Po loňské odmlce kvůli pandemii koronaviru se závod Rataják vrací v plné síle.

Zítra v 11:00 odstartuje jubilejní 10. ročník jízdy pravidelnosti do vrchu Rataják. Akci pořádá spolek Pro Rataje ve spolupráci s městysem Rataje nad Sázavou, klubem Čtrnáctka a Obvodním oddělením VB Strnadice. Z Prahy do Ratají nad Sázavou se dostanete po dálnici D1 a poté silnicí č. 111.

Rataják je trasa dlouhá 1300 metrů, která začíná pod hradem Pirkštejn a končí u ratajského hřbitova. Trasa je zajímavá zatáčkami, stoupáním i povrchem, kdy se jede i po žulové dlažbě z jedenačtyřicátého roku. Jízda proběhne dvoukolově jako zkouška pravidelnosti výkonu a nejede se podle žádných sportovně-technických předpisů, což přispívá různorodosti strojů.

Romantická krajina okolí Rataje nad Sázavou přilákala i herní designéry slavného českého titulu Kingdom Come: Deliverance. Říká se, že o první závodní jízdu se na tomto místě v roce 1904 pokusil prapradědeček zakladatelů současného závodu Lojzík Filip, lichtenštejnský panský kočí. Pro slabou účast byl však závod na 107 let přerušen.

Vrátil se v roce 2011, kdy se sjelo prvních osm odvážných závodníků, aby Rataják pokořili. Aktuálně je počet účastníků omezený na 80. Startovné činí 600 Kč. Auta vyrobená do roku 1939 startují za polovic a sto let staré kousky neplatí nic. Letos bude k vidění třeba Alpine A110, Tatra 813 či motocykl Griffon z roku 1921.

Doporučujeme

Články odjinud