Později na trh nicméně přijedou i  verze Octavie RS bez elektrifikace . Čekat tak můžeme i benzinový čtyřválec 2.0 TSI (180 kW/245 k), spojený s manuální či automatickou převodovkou...

Později na trh nicméně přijedou i verze Octavie RS bez elektrifikace. Čekat tak můžeme i benzinový čtyřválec 2.0 TSI (180 kW/245 k), spojený s manuální či automatickou převodovkou...

Škoda před odhalením v Ženevě také prozrazuje další podrobnosti o ústrojí plug-in hybridu RS iV. Benzinový čtyřválec 1.4 TSI a elektromotor o výkonu 85 kW (115 koní) spolu generují systémový výkon 180 kW (245 koní) a točivý moment 400 N.m.

Škoda před odhalením v Ženevě také prozrazuje další podrobnosti o ústrojí plug-in hybridu RS iV. Benzinový čtyřválec 1.4 TSI a elektromotor o výkonu 85 kW (115 koní) spolu generují systémový výkon 180 kW (245 koní) a točivý moment 400 N.m.

Za koly z lehkých slitin budou razit červeně lakované brzdové třmeny. Uvnitř dojde na kontrastní prošívání sportovních sedaček nebo tříramenný multifunkční sportovní volant.

Za koly z lehkých slitin budou razit červeně lakované brzdové třmeny. Uvnitř dojde na kontrastní prošívání sportovních sedaček nebo tříramenný multifunkční sportovní volant.

...nebo vznětový čtyřválec 2.0 TDI Evo (147 kW/200 k) výhradně pracující s automatem DSG, ale zase nabízející pohon 4x4.

...nebo vznětový čtyřválec 2.0 TDI Evo (147 kW/200 k) výhradně pracující s automatem DSG, ale zase nabízející pohon 4x4.

 Zdroj: Škoda

| Zdroj: Škoda

 Zdroj: Škoda

| Zdroj: Škoda

Jak už víme, novinka se jako první ukáže v nové plug-in hybridní variantě RS iV. Právě na tu Škoda láká v nejnovějším videu, částečně odhalujícím detaily karoserie i interiéru, ačkoliv design novinky  už vlastně zcela známe .

Jak už víme, novinka se jako první ukáže v nové plug-in hybridní variantě RS iV. Právě na tu Škoda láká v nejnovějším videu, částečně odhalujícím detaily karoserie i interiéru, ačkoliv design novinky už vlastně zcela známe.

Nové Octavii RS tak nebudou chybět typické prvky sportovních škodovek jako černě laděná maska chladiče, agresivněji pojaté nárazníky, menší zadní spoiler (u kombi v barvě karoserie) nebo difuzor.

Nové Octavii RS tak nebudou chybět typické prvky sportovních škodovek jako černě laděná maska chladiče, agresivněji pojaté nárazníky, menší zadní spoiler (u kombi v barvě karoserie) nebo difuzor.

Předběžně ale už Škoda mluví o produkci 30 gramů CO₂ na kilometr (WLTP), z čehož si lze dopočítat teoretickou kombinovanou spotřebu asi 1,3 l/100 km. V čistě elektrickém režimu má poté RS iV ujet až 55 km.

Předběžně ale už Škoda mluví o produkci 30 gramů CO₂ na kilometr (WLTP), z čehož si lze dopočítat teoretickou kombinovanou spotřebu asi 1,3 l/100 km. V čistě elektrickém režimu má poté RS iV ujet až 55 km.

Podobně jako bude Volkswagen na  autosalonu v Ženevě  předvádět své  ostré Golfy GTI, GTE a GTD , tak i Škoda přijede na výstaviště Palexpo s novou generací ostré Octavie RS.

Podobně jako bude Volkswagen na autosalonu v Ženevě předvádět své ostré Golfy GTI, GTE a GTD, tak i Škoda přijede na výstaviště Palexpo s novou generací ostré Octavie RS.

Šlo tedy od plug-in hybridy se systémovým výkonem 180 kW. Foto: facebook  BSR Česká republika

Šlo tedy od plug-in hybridy se systémovým výkonem 180 kW. | Foto: facebook BSR Česká republika

Na fotkách to sice není vidět, zdroj fotografií však uvádí, že měly vozy dvířka v levých předních blatnících. Šlo tedy od plug-in hybridy se systémovým výkonem 180 kW. Foto: facebook  BSR Česká republika

Na fotkách to sice není vidět, zdroj fotografií však uvádí, že měly vozy dvířka v levých předních blatnících. Šlo tedy od plug-in hybridy se systémovým výkonem 180 kW. | Foto: facebook BSR Česká republika

Zajímavé je, že zatímco praktičtější varianta stále nese maskovací polepy, červený vůz jezdí bez maskování. Foto: facebook  BSR Česká republika

Zajímavé je, že zatímco praktičtější varianta stále nese maskovací polepy, červený vůz jezdí bez maskování. | Foto: facebook BSR Česká republika

Zatímco minulý týden se Novou Pakou proháněl šedivá liftback, tenkrát se podařilo zachytit liftback v červené barvě a stříbrné kombi.  Foto: facebook  BSR Česká republika

Zatímco minulý týden se Novou Pakou proháněl šedivá liftback, tenkrát se podařilo zachytit liftback v červené barvě a stříbrné kombi.  | Foto: facebook BSR Česká republika

 Na facebooku společnosti BSR Česká republika  se objevila nová várka fotografií Škody Octavia RS.  Foto: facebook  BSR Česká republika

Na facebooku společnosti BSR Česká republika se objevila nová várka fotografií Škody Octavia RS.  | Foto: facebook BSR Česká republika

 Foto: @jans0ukup

| Foto: @jans0ukup

 Foto: @jans0ukup

| Foto: @jans0ukup

 Foto: @jans0ukup

| Foto: @jans0ukup

 Foto: @jans0ukup

| Foto: @jans0ukup

Škoda Octavia RS (4. gen.) Zdroj: Škoda

Škoda Octavia RS (4. gen.) | Zdroj: Škoda

Škoda Octavia RS (4. gen.) Zdroj: Škoda

Škoda Octavia RS (4. gen.) | Zdroj: Škoda

Škoda Octavia RS Combi (4. gen.) Zdroj: Škoda

Škoda Octavia RS Combi (4. gen.) | Zdroj: Škoda

Škoda Octavia RS (4. gen.) Zdroj: Škoda

Škoda Octavia RS (4. gen.) | Zdroj: Škoda

Škoda Octavia RS (4. gen.) Zdroj: Škoda

Škoda Octavia RS (4. gen.) | Zdroj: Škoda

Později na trh nicméně přijedou i  verze Octavie RS bez elektrifikace . Čekat tak můžeme i benzinový čtyřválec 2.0 TSI (180 kW/245 k), spojený s manuální či automatickou převodovkou...
Škoda před odhalením v Ženevě také prozrazuje další podrobnosti o ústrojí plug-in hybridu RS iV. Benzinový čtyřválec 1.4 TSI a elektromotor o výkonu 85 kW (115 koní) spolu generují systémový výkon 180 kW (245 koní) a točivý moment 400 N.m.
Za koly z lehkých slitin budou razit červeně lakované brzdové třmeny. Uvnitř dojde na kontrastní prošívání sportovních sedaček nebo tříramenný multifunkční sportovní volant.
...nebo vznětový čtyřválec 2.0 TDI Evo (147 kW/200 k) výhradně pracující s automatem DSG, ale zase nabízející pohon 4x4.
25
Fotogalerie

Sledujte premiéru Škody Octavia RS iV živě! Slovo bude mít ten nejpovolanější

Ženevský autosalon byl kvůli riziku šíření koronaviru zrušen jenom pár dnů před zahájením. Automobilky však své novinky ukážou i navzdory nečekané změně plánu.

Rok 2020 je pro automobilku Škoda ve znamení elektrifikace. Modely Citigoe iV a Superb iV už z našich stránek dobře znáte a dnes k nim přibude další. Octavia totiž ještě zdaleka nevytáhla všechny trumfy, respektive neukázala všechny plánované verze. Nové SUV Enyaq je pak kapitolou samou o sobě – posune totiž elektrifikaci Škody na další úroveň díky platformě MEB určené výhradně pro elektrické vozy.

Škoda již dříve uvedla, že na letošním autosalonu v Ženevě představí derivát RS s plug-in hybridním pohonem. Jak to ale s nejdůležitější evropskou automobilovou výstavou dopadlo, všichni moc dobře víte. Co naplat, bylo potřeba přistoupit k náhradnímu řešení. Letošní ženevský autosalon se proto ponese v úplně jiném duchu.

Automobilky své novinky představí i tak, však prostřednictvím živých přenosů. Pro nás to znamená, že vám nebudeme moci přinést tradiční statické dojmy a fotky z výstaviště, ale budeme muset vzít zavděk tiskovými zprávami a oficiálními fotkamim. Až na jednu výjimku. A tou je právě Škoda Octavia RS.

Bernhard Maier, předseda představenstva značky Škody Auto, prostřednictvím videa pod článkem představí Octavii RS iV, vůbec první elektrifikované ereso s okřídleným šípem ve znaku. Přenos začne dnes v 8:50. Až jej dokoukáte, klikněte zpátky na hlavní stránku našeho webu. Bude tam na vás čekat malé překvapení.

Koronavirus online

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud