Být na první pohled „eco-friendly“ a jezdit v legendárním off-roadu z Ruska může být naprosto reálnou kombinací. | Elantrie Lada 4x4 Zdroj: Elantrie

Být na první pohled „eco-friendly“ a jezdit v legendárním off-roadu z Ruska může být naprosto reálnou kombinací. | Elantrie Lada 4x4 | Zdroj: Elantrie

Německá společnost Elantrie totiž provádí konverze současné Lady 4x4 (do naší paměti už navždy zaryté pod jménem Niva) na elektromobil. Od původního vozu se tichá elektrická verze navenek liší jen minimálně. | Elantrie Lada 4x4 Zdroj: Elantrie

Německá společnost Elantrie totiž provádí konverze současné Lady 4x4 (do naší paměti už navždy zaryté pod jménem Niva) na elektromobil. Od původního vozu se tichá elektrická verze navenek liší jen minimálně. | Elantrie Lada 4x4 | Zdroj: Elantrie

Kromě chybějícího výfuku naznačuje změny pod kapotou i nový přístup vzduchu na kapotě Lady. Pohonným ústrojím je totiž po konverzi elektrický motor pohánějící všechna kola. | Elantrie Lada 4x4 Zdroj: Elantrie

Kromě chybějícího výfuku naznačuje změny pod kapotou i nový přístup vzduchu na kapotě Lady. Pohonným ústrojím je totiž po konverzi elektrický motor pohánějící všechna kola. | Elantrie Lada 4x4 | Zdroj: Elantrie

Výkonem si ani po elektrifikaci Niva příliš nepolepšila, na baterky tak produkuje 88 koní (65 kW), na rozdíl od původního spalovacího motoru s výkonem 83 koní (61 kW). | Elantrie Lada 4x4 Zdroj: Elantrie

Výkonem si ani po elektrifikaci Niva příliš nepolepšila, na baterky tak produkuje 88 koní (65 kW), na rozdíl od původního spalovacího motoru s výkonem 83 koní (61 kW). | Elantrie Lada 4x4 | Zdroj: Elantrie

Součástí ústrojí je LiFePO4 baterie o kapacitě 30 kWh, kterou najdete na místě palivové nádrže vozu. Společnost uvádí, že elektrické Nivě stačí pro dojezd mezi 130 až 300 kilometry v závislosti na stylu a podmínkách jízdy. | Elantrie Lada 4x4 Zdroj: Elantrie

Součástí ústrojí je LiFePO4 baterie o kapacitě 30 kWh, kterou najdete na místě palivové nádrže vozu. Společnost uvádí, že elektrické Nivě stačí pro dojezd mezi 130 až 300 kilometry v závislosti na stylu a podmínkách jízdy. | Elantrie Lada 4x4 | Zdroj: Elantrie

Ústrojí nakonec podporuje i externí nabíjení dalších zařízení, například zahradní techniky či kempingového vybavení. V kufru Lady je k tomu určena 220V zásuvka. | Elantrie Lada 4x4 Zdroj: Elantrie

Ústrojí nakonec podporuje i externí nabíjení dalších zařízení, například zahradní techniky či kempingového vybavení. V kufru Lady je k tomu určena 220V zásuvka. | Elantrie Lada 4x4 | Zdroj: Elantrie

Přesnou cenovku konverze pro zájemce uvádí Elantrie na vyžádání, v každém případě ale společnost dodává, že náklady na přestavbu Nivy se pohybují pouze okolo 2800 eur, tedy asi 72.000 Kč. | Elantrie Lada 4x4 Zdroj: Elantrie

Přesnou cenovku konverze pro zájemce uvádí Elantrie na vyžádání, v každém případě ale společnost dodává, že náklady na přestavbu Nivy se pohybují pouze okolo 2800 eur, tedy asi 72.000 Kč. | Elantrie Lada 4x4 | Zdroj: Elantrie

Stejnou práci pak nabízí i pro minulou generaci Dacie Sandero (viz galerie). | Elantrie Lada 4x4 Zdroj: Elantrie

Stejnou práci pak nabízí i pro minulou generaci Dacie Sandero (viz galerie). | Elantrie Lada 4x4 | Zdroj: Elantrie

| Elantrie Lada 4x4 Zdroj: Elantrie

| Elantrie Lada 4x4 | Zdroj: Elantrie

| Elantrie Lada 4x4 Zdroj: Elantrie

| Elantrie Lada 4x4 | Zdroj: Elantrie

| Elantrie Lada 4x4 Zdroj: Elantrie

| Elantrie Lada 4x4 | Zdroj: Elantrie

| Elantrie Lada 4x4 & Dacia Sandero Zdroj: Elantrie

| Elantrie Lada 4x4 & Dacia Sandero | Zdroj: Elantrie

| Elantrie Dacia Sandero Zdroj: Elantrie

| Elantrie Dacia Sandero | Zdroj: Elantrie

| Elantrie Dacia Sandero Zdroj: Elantrie

| Elantrie Dacia Sandero | Zdroj: Elantrie

Německá společnost Elantrie totiž provádí konverze současné Lady 4x4 (do naší paměti už navždy zaryté pod jménem Niva) na elektromobil. Od původního vozu se tichá elektrická verze navenek liší jen minimálně. | Elantrie Lada 4x4 Zdroj: Elantrie
Kromě chybějícího výfuku naznačuje změny pod kapotou i nový přístup vzduchu na kapotě Lady. Pohonným ústrojím je totiž po konverzi elektrický motor pohánějící všechna kola. | Elantrie Lada 4x4 Zdroj: Elantrie
Výkonem si ani po elektrifikaci Niva příliš nepolepšila, na baterky tak produkuje 88 koní (65 kW), na rozdíl od původního spalovacího motoru s výkonem 83 koní (61 kW). | Elantrie Lada 4x4 Zdroj: Elantrie
Součástí ústrojí je LiFePO4 baterie o kapacitě 30 kWh, kterou najdete na místě palivové nádrže vozu. Společnost uvádí, že elektrické Nivě stačí pro dojezd mezi 130 až 300 kilometry v závislosti na stylu a podmínkách jízdy. | Elantrie Lada 4x4 Zdroj: Elantrie
14
Fotogalerie

Chcete Nivu na baterky? Konverzi off-road Lady dělají v Německu, nebude drahá

Německá firma mluví o praktickém druhém vozidle pro rodinu. Na baterky přitom nabízí i starší Dacii.

Být na první pohled „eco-friendly“ a jezdit v legendárním off-roadu z Ruska může být naprosto reálnou kombinací. Německá společnost Elantrie totiž provádí konverze současné Lady 4x4 (do naší paměti už navždy zaryté pod jménem Niva) na elektromobil. Od původního vozu se tichá elektrická verze navenek liší jen minimálně.

Kromě chybějícího výfuku naznačuje změny pod kapotou i nový přístup vzduchu na kapotě Lady. Pohonným ústrojím je totiž po konverzi elektrický motor pohánějící všechna kola. Výkonem si ani po elektrifikaci Niva příliš nepolepšila, na baterky tak produkuje 88 koní (65 kW), na rozdíl od původního spalovacího motoru s výkonem 83 koní (61 kW).

Součástí ústrojí je LiFePO4 baterie o kapacitě 30 kWh, kterou najdete na místě palivové nádrže vozu. Společnost uvádí, že elektrické Nivě stačí pro dojezd mezi 130 až 300 kilometry v závislosti na stylu a podmínkách jízdy. Ústrojí nakonec podporuje i externí nabíjení dalších zařízení, například zahradní techniky či kempingového vybavení. V kufru Lady je k tomu určena 220V zásuvka.

Přesnou cenovku konverze pro zájemce uvádí Elantrie na vyžádání, v každém případě ale společnost dodává, že náklady na přestavbu Nivy se pohybují pouze okolo 2800 eur, tedy asi 72.000 Kč. Stejnou práci pak nabízí i pro minulou generaci Dacie Sandero (viz galerie).

Lada

Lada je značka ruského výrobce AvtoVAZ, dnes jediná. Vznikla v roce 1970 a byla velmi populární v celém sovětském bloku.

AvtoVAZ je od roku 2008 součástí skupiny Renault-Nissan-Lada a Lada je v Rusku stále nejoblíbenější značkou.

Lada Niva • Lada 4x4 • Lada Vesta Cross

Doporučujeme

Články odjinud