Nový Lotus Emira se doma v Británii veřejnost  poprvé představil letos v červenci . Nyní automobilka pokračuje s dodatečnými premiérami na jednotlivých trzích. | Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

Nový Lotus Emira se doma v Británii veřejnost poprvé představil letos v červenci. Nyní automobilka pokračuje s dodatečnými premiérami na jednotlivých trzích. | Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

Poslední Lotus se spalovacím motorem tak nyní vyrazil do USA, kde si v ulicích New Yorku odbyl místní debut. Právě odsud přichází slušná hrst nových fotografií žádaného sporťáku. | Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

Poslední Lotus se spalovacím motorem tak nyní vyrazil do USA, kde si v ulicích New Yorku odbyl místní debut. Právě odsud přichází slušná hrst nových fotografií žádaného sporťáku. | Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

Jelikož k zájemcům nejprve dorazí šestiválcová verze ve specifikaci First Edition, v tomto provedení se Emira ukázala také v New Yorku. | Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

Jelikož k zájemcům nejprve dorazí šestiválcová verze ve specifikaci First Edition, v tomto provedení se Emira ukázala také v New Yorku. | Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

Přesněji mluvíme o elegantně specifikovaném exempláři v šedém metalickém odstínu Shadow Grey, na stříbrných kolech a s červeně lakovanými třmeny brzd. | Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

Přesněji mluvíme o elegantně specifikovaném exempláři v šedém metalickém odstínu Shadow Grey, na stříbrných kolech a s červeně lakovanými třmeny brzd. | Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

Další možné specifikace a rovněž evropské cenovky  už dříve odhalil spuštěný konfigurátor . Zaváděcí First Edition začíná od ceny 95.995 eur (asi 2,43 milionu korun) a výroba započne na jaře 2022. | Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

Další možné specifikace a rovněž evropské cenovky už dříve odhalil spuštěný konfigurátor. Zaváděcí First Edition začíná od ceny 95.995 eur (asi 2,43 milionu korun) a výroba započne na jaře 2022. | Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

First Edition se čtyřválcem AMG přijede později (výroba odstartuje na podzim 2022). | Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

First Edition se čtyřválcem AMG přijede později (výroba odstartuje na podzim 2022). | Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

Po kompletní předváděcí tour v USA zahrnující celkem 13 měst čeká Emiru během příštího roku i rozsáhlé prezentační cestování po Evropě. | Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

Po kompletní předváděcí tour v USA zahrnující celkem 13 měst čeká Emiru během příštího roku i rozsáhlé prezentační cestování po Evropě. | Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

Mezitím už nicméně britská značka chystá další etapu své elektrické budoucnosti –  upoutávky na její první SUV už započaly , představení novinky na baterky se máme dočkat právě v roce 2022. | Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

Mezitím už nicméně britská značka chystá další etapu své elektrické budoucnosti – upoutávky na její první SUV už započaly, představení novinky na baterky se máme dočkat právě v roce 2022. | Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

Lotus pokračuje na vlně započaté  elektrickým hypersportem Evija  a uvádí další krok ve svých plánech. Po oznámení  konce modelů Elise, Exige a Evora  tak přichází do nabídky jediný nový sporťák nahrazující odchozí trojici. Zdroj: Lotus

Lotus pokračuje na vlně započaté elektrickým hypersportem Evija a uvádí další krok ve svých plánech. Po oznámení konce modelů Elise, Exige a Evora tak přichází do nabídky jediný nový sporťák nahrazující odchozí trojici. | Zdroj: Lotus

Novinka Emira je zároveň posledním Lotusem se spalovacím motorem před tím, než britská značka kompletně přejde na elektrická ústrojí – s hybridy totiž do budoucna nepočítá. Zdroj: Lotus

Novinka Emira je zároveň posledním Lotusem se spalovacím motorem před tím, než britská značka kompletně přejde na elektrická ústrojí – s hybridy totiž do budoucna nepočítá. | Zdroj: Lotus

Design je silně inspirován hypersportem Evija, od svých předchůdců si nicméně Emira udržuje technologii hliníkového šasi, ač platformu má zcela novou. Podvozek spoléhá na lichoběžníkové zavěšení vpředu i vzadu a řízení je hydraulické. Zdroj: Lotus

Design je silně inspirován hypersportem Evija, od svých předchůdců si nicméně Emira udržuje technologii hliníkového šasi, ač platformu má zcela novou. Podvozek spoléhá na lichoběžníkové zavěšení vpředu i vzadu a řízení je hydraulické. | Zdroj: Lotus

Po stránce rozměrů si Emira kromě větší šířky udržuje zhruba stejné proporce jako odchozí Evora, na délku tak měří 4412 mm, je široká 1895 mm, vysoká 1225 mm a rozvor čítá 2575 mm. Zdroj: Lotus

Po stránce rozměrů si Emira kromě větší šířky udržuje zhruba stejné proporce jako odchozí Evora, na délku tak měří 4412 mm, je široká 1895 mm, vysoká 1225 mm a rozvor čítá 2575 mm. | Zdroj: Lotus

Každodenně využitelný sporťák má dvoumístnou kabinu s odkládacím prostorem za sedačkami (využitelný objem 208 litrů), dvojici držáků na nápoje na středovém tunelu a rovněž odkládací místo pro telefon. Zdroj: Lotus

Každodenně využitelný sporťák má dvoumístnou kabinu s odkládacím prostorem za sedačkami (využitelný objem 208 litrů), dvojici držáků na nápoje na středovém tunelu a rovněž odkládací místo pro telefon. | Zdroj: Lotus

Praktičnost doplňuje i kufr vzadu o objemu 151 litrů pro standardní příruční zavazadlo nebo sadu golfových holí. Zdroj: Lotus

Praktičnost doplňuje i kufr vzadu o objemu 151 litrů pro standardní příruční zavazadlo nebo sadu golfových holí. | Zdroj: Lotus

Nabídka motorizací potěší snad každého. Na jedné straně může zákazník zvolit tradiční kompresorem přeplňovaný 3,5litrový V6 z vývoje Toyoty ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou nebo šestistupňovým automatem. Zdroj: Lotus

Nabídka motorizací potěší snad každého. Na jedné straně může zákazník zvolit tradiční kompresorem přeplňovaný 3,5litrový V6 z vývoje Toyoty ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou nebo šestistupňovým automatem. | Zdroj: Lotus

Na druhé straně později uvede Lotus do nabídky taky přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec od AMG – jednotka známá  z ostrého hatchbacku AMG A 45 , výhradně dostupná s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Zdroj: Lotus

Na druhé straně později uvede Lotus do nabídky taky přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec od AMG – jednotka známá z ostrého hatchbacku AMG A 45, výhradně dostupná s dvouspojkovou automatickou převodovkou. | Zdroj: Lotus

Přesné údaje výkonu pro obě motorizace zatím britská značka neupřesňuje (i motor od AMG si Lotus dále upravuje), pouze máme čekat rozsah okolo 360 až 400 koní (265 až 294 kW). Nejvyšší točivý moment je udáván na hodnotě 430 N.m. Zdroj: Lotus

Přesné údaje výkonu pro obě motorizace zatím britská značka neupřesňuje (i motor od AMG si Lotus dále upravuje), pouze máme čekat rozsah okolo 360 až 400 koní (265 až 294 kW). Nejvyšší točivý moment je udáván na hodnotě 430 N.m. | Zdroj: Lotus

V nejschopnější specifikaci má Emira akcelerovat z nuly na 100 km/h pod 4,5 sekundy a následně dosahovat maximální rychlosti až 290 km/h. Zdroj: Lotus

V nejschopnější specifikaci má Emira akcelerovat z nuly na 100 km/h pod 4,5 sekundy a následně dosahovat maximální rychlosti až 290 km/h. | Zdroj: Lotus

S ohledem na dnešní bezpečnostní/konstrukční nařízení, využitelnost sporťáku a jeho nabízenou výbavu dosáhl Lotus v nejlehčí specifikaci Emiry hmotnosti 1405 kg. Zdroj: Lotus

S ohledem na dnešní bezpečnostní/konstrukční nařízení, využitelnost sporťáku a jeho nabízenou výbavu dosáhl Lotus v nejlehčí specifikaci Emiry hmotnosti 1405 kg. | Zdroj: Lotus

Auto jezdí na 20palcových kolech vpředu i vzadu se standardním obutím Goodyear Eagle F1 Supersport, příplatkově s Michelin Pilot Sport Cup 2 v rámci balíčku Lotus Drivers Pack. Zdroj: Lotus

Auto jezdí na 20palcových kolech vpředu i vzadu se standardním obutím Goodyear Eagle F1 Supersport, příplatkově s Michelin Pilot Sport Cup 2 v rámci balíčku Lotus Drivers Pack. | Zdroj: Lotus

Interiér spoléhá na dnes klasický přístup s dvojicí displejů, přičemž digitální přístrojový štít zvládá zobrazovat nejrůznější informace včetně mapy navigace. Zdroj: Lotus

Interiér spoléhá na dnes klasický přístup s dvojicí displejů, přičemž digitální přístrojový štít zvládá zobrazovat nejrůznější informace včetně mapy navigace. | Zdroj: Lotus

Sedačky mohou být volitelně nastavitelné až 12 směry, chybět za příplatek nemusí ani prémiový audiosystém KEF, bezklíčový přístup, adaptivní tempomat... Zdroj: Lotus

Sedačky mohou být volitelně nastavitelné až 12 směry, chybět za příplatek nemusí ani prémiový audiosystém KEF, bezklíčový přístup, adaptivní tempomat... | Zdroj: Lotus

...dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, samostmívací zpětné zrcátko, hlavové airbagy nebo launch control (Lotus Drivers Pack). Zdroj: Lotus

...dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, samostmívací zpětné zrcátko, hlavové airbagy nebo launch control (Lotus Drivers Pack). | Zdroj: Lotus

K dispozici jsou i předkolizní asistent, sledování únavy řidiče, čtení dopravních značek nebo asistent změny jízdního pruhu. Zdroj: Lotus

K dispozici jsou i předkolizní asistent, sledování únavy řidiče, čtení dopravních značek nebo asistent změny jízdního pruhu. | Zdroj: Lotus

K prvním zákazníkům se dostane Lotus Emira na jaře příštího roku. Cenovky budou začínat pod hranicí 60.000 liber (asi 1,8 milionu korun). Zdroj: Lotus

K prvním zákazníkům se dostane Lotus Emira na jaře příštího roku. Cenovky budou začínat pod hranicí 60.000 liber (asi 1,8 milionu korun). | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus

| Lotus Emira V6 | Zdroj: Lotus

Poslední Lotus se spalovacím motorem tak nyní vyrazil do USA, kde si v ulicích New Yorku odbyl místní debut. Právě odsud přichází slušná hrst nových fotografií žádaného sporťáku. | Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus
Jelikož k zájemcům nejprve dorazí šestiválcová verze ve specifikaci First Edition, v tomto provedení se Emira ukázala také v New Yorku. | Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus
Přesněji mluvíme o elegantně specifikovaném exempláři v šedém metalickém odstínu Shadow Grey, na stříbrných kolech a s červeně lakovanými třmeny brzd. | Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus
Další možné specifikace a rovněž evropské cenovky  už dříve odhalil spuštěný konfigurátor . Zaváděcí First Edition začíná od ceny 95.995 eur (asi 2,43 milionu korun) a výroba započne na jaře 2022. | Lotus Emira V6 Zdroj: Lotus
47
Fotogalerie

Poslední spalovací Lotus na dalších fotkách: Emira V6 vyrazila do New Yorku

S příchodem čistě elektrických Lotusů je nejnovější britský sporťák s V6 a manuálem lákavější než kdy dříve.

Nový Lotus Emira se doma v Británii veřejnost poprvé představil letos v červenci. Nyní automobilka pokračuje s dodatečnými premiérami na jednotlivých trzích. Poslední Lotus se spalovacím motorem tak nyní vyrazil do USA, kde si v ulicích New Yorku odbyl místní debut. Právě odsud přichází slušná hrst nových fotografií žádaného sporťáku.

Jelikož k zájemcům nejprve dorazí šestiválcová verze ve specifikaci First Edition, v tomto provedení se Emira ukázala také v New Yorku. Přesněji mluvíme o elegantně specifikovaném exempláři v šedém metalickém odstínu Shadow Grey, na stříbrných kolech a s červeně lakovanými třmeny brzd.

Další možné specifikace a rovněž evropské cenovky už dříve odhalil spuštěný konfigurátor. Zaváděcí First Edition začíná od ceny 95.995 eur (asi 2,43 milionu korun) a výroba započne na jaře 2022. First Edition se čtyřválcem AMG přijede později (výroba odstartuje na podzim 2022).

Po kompletní předváděcí tour v USA zahrnující celkem 13 měst čeká Emiru během příštího roku i rozsáhlé prezentační cestování po Evropě. Mezitím už nicméně britská značka chystá další etapu své elektrické budoucnosti – upoutávky na její první SUV už započaly, představení novinky na baterky se máme dočkat právě v roce 2022.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud