Bugatti se pyšní, že jde vůbec o první osmipístkový brzdový třmen na světě vyrobený touto technologií. Pokud by jej automobilka instalovala do vozu, byl by to zároveň největší třmen na světě.

Bugatti se pyšní, že jde vůbec o první osmipístkový brzdový třmen na světě vyrobený touto technologií. Pokud by jej automobilka instalovala do vozu, byl by to zároveň největší třmen na světě.

Díky použití titanu se může tento kousek chlubit také velice nízkou hmotností. Součástka z 3D tiskárny váží pouhých 2,9 kilogramů, běžně používaný hliníkový komponent až 4,9 kg

Díky použití titanu se může tento kousek chlubit také velice nízkou hmotností. Součástka z 3D tiskárny váží pouhých 2,9 kilogramů, běžně používaný hliníkový komponent až 4,9 kg

"Každý, kdo se dívá na tuto součástku, je překvapen tím, jak je lehká.  Navzdory svému velkému rozměru. Technicky je to mimořádně působivý brzdový třmen a navíc také skvěle vypadá," řekl Frank Götzke, šéf nových technologií Bugatti.

"Každý, kdo se dívá na tuto součástku, je překvapen tím, jak je lehká. Navzdory svému velkému rozměru. Technicky je to mimořádně působivý brzdový třmen a navíc také skvěle vypadá," řekl Frank Götzke, šéf nových technologií Bugatti.

Nové třmeny jsou lehčí a pevnější než ty, které v současnosti používá Bugatti Chiron

Nové třmeny jsou lehčí a pevnější než ty, které v současnosti používá Bugatti Chiron

Francouzská automobilka chce v první polovině letošního roku provádět zkušební testy součástek z 3D tiskárny. Doufá, že s použitím této technologie by mohla v budoucnu zkrátit dobu výroby.

Francouzská automobilka chce v první polovině letošního roku provádět zkušební testy součástek z 3D tiskárny. Doufá, že s použitím této technologie by mohla v budoucnu zkrátit dobu výroby.

Díky použití titanu se může tento kousek chlubit také velice nízkou hmotností. Součástka z 3D tiskárny váží pouhých 2,9 kilogramů, běžně používaný hliníkový komponent až 4,9 kg
"Každý, kdo se dívá na tuto součástku, je překvapen tím, jak je lehká.  Navzdory svému velkému rozměru. Technicky je to mimořádně působivý brzdový třmen a navíc také skvěle vypadá," řekl Frank Götzke, šéf nových technologií Bugatti.
Nové třmeny jsou lehčí a pevnější než ty, které v současnosti používá Bugatti Chiron
Francouzská automobilka chce v první polovině letošního roku provádět zkušební testy součástek z 3D tiskárny. Doufá, že s použitím této technologie by mohla v budoucnu zkrátit dobu výroby.
6
Fotogalerie

Bugatti ukázalo třmen brzdy z 3D tiskárny. Je velice pevný a téměř nic neváží

Bugatti předvedlo světu novou pýchu. Nejde o nový model, ale brzdový třmen vyrobený v 3D tiskárně. Pochlubit se může nízkou hmotností i zajímavým materiálem.

3D tiskárny už v dnešní době dokážou ledacos. Když už vyrábí také umělé lidské orgány, proč by nemohly vyrábět také součástky automobilů? Možná i takhle se zrodil nápad Bugatti vyrobit v 3D tiskárně třmen brzdy.

Bugatti se pyšní, že jde vůbec o první osmipístkový brzdový třmen na světě vyrobený touto technologií. Pokud by jej automobilka instalovala do vozu, byl by to zároveň největší třmen na světě. Díky použití titanu se může tento kousek chlubit také velice nízkou hmotností. Součástka z 3D tiskárny váží pouhých 2,9 kilogramů, běžně používaný hliníkový komponent až 4,9 kg. 

"Každý, kdo se dívá na tuto součástku, je překvapen tím, jak je lehká.  Navzdory svému velkému rozměru. Technicky je to mimořádně působivý brzdový třmen a navíc také skvěle vypadá," řekl Frank Götzke, šéf nových technologií Bugatti. 

Výrobní proces zabere celkem 45 hodin. Zahrnuje také například roztavení směsi čtyřmi výkonnými lasery. Po vrstvení přichází tepelné zpracování, které celou součástku zpevní. Pak následuje vyhlazování a práce na obrysech funkčních ploch. Výsledkem je brzdový třmen, který je daleko silnější než ten, který momentálně najdete v modelu Chiron. Tato specifická titanová slitina se totiž například používá v podvozku a křídlech letadel. 

Francouzská automobilka chce v první polovině letošního roku provádět  zkušební testy součástek z 3D tiskárny. Doufá, že s použitím této technologie by mohla v budoucnu zkrátit dobu výroby.

Doporučujeme

Články odjinud