Problém prý spočívá v tom, že stávající software pro samořízení si stále nedokáže dostatečně dobře poradit se spoustou proměnných, s nimiž auto na silnici může být konfrontováno.

Problém prý spočívá v tom, že stávající software pro samořízení si stále nedokáže dostatečně dobře poradit se spoustou proměnných, s nimiž auto na silnici může být konfrontováno.

Ty slouží nejen na ovládání funkcí, ale nabídnou také snadný přístup k navigaci či monitorování slepých míst.

Ty slouží nejen na ovládání funkcí, ale nabídnou také snadný přístup k navigaci či monitorování slepých míst.

Automobilka se nechala slyšet, že tahač má mít při dálniční rychlosti dojez 500 mil (přibližně 805 kilometrů). Může tak sloužit nejen k dopravě na krátké vzdálenosti.

Automobilka se nechala slyšet, že tahač má mít při dálniční rychlosti dojez 500 mil (přibližně 805 kilometrů). Může tak sloužit nejen k dopravě na krátké vzdálenosti.

Řidiče rozhodně potěší také nové nabíjení. Vysokorychlostní DC nabíjecí systém dokáže přibližně za 30 minut přidat dojezd až 400 mil (přibližně 644 kilometrů).

Řidiče rozhodně potěší také nové nabíjení. Vysokorychlostní DC nabíjecí systém dokáže přibližně za 30 minut přidat dojezd až 400 mil (přibližně 644 kilometrů).

Je tak prostorná, že se v ní může bez problémů postavit.

Je tak prostorná, že se v ní může bez problémů postavit.

Tesla nabídla kabinu navrženou speciálně pro řidiče.

Tesla nabídla kabinu navrženou speciálně pro řidiče.

Bez přívěsu zvládne Semi zrychlit z nuly na 96 km/h za 5 sekund. Při plném zatížení s přívěsem zvládne stejnou akceleraci za 20 sekund.

Bez přívěsu zvládne Semi zrychlit z nuly na 96 km/h za 5 sekund. Při plném zatížení s přívěsem zvládne stejnou akceleraci za 20 sekund.

Tesla Semi Mad Max

Tesla Semi Mad Max

Karoserie má koeficient odporu vzchudu Cd=0,36. Bugatti Chiron má 0,38...

Karoserie má koeficient odporu vzchudu Cd=0,36. Bugatti Chiron má 0,38...

Problém prý spočívá v tom, že stávající software pro samořízení si stále nedokáže dostatečně dobře poradit se spoustou proměnných, s nimiž auto na silnici může být konfrontováno.
Ty slouží nejen na ovládání funkcí, ale nabídnou také snadný přístup k navigaci či monitorování slepých míst.
Automobilka se nechala slyšet, že tahač má mít při dálniční rychlosti dojez 500 mil (přibližně 805 kilometrů). Může tak sloužit nejen k dopravě na krátké vzdálenosti.
11
Fotogalerie

Obrovský pick-up Tesly opět na scéně. Musk slibuje šílený točivý moment

Šéf Tesly zase jednou oživil spekulace kolem chystaného elektrického pick-up. Na svém twitterovém účtu prozradil, že vůz bude mít pohon všech kol i vzduchový samonivelační podvozek.

Ve Spojených státech se v roce 2017 prodalo přes 17,2 milionu osobních automobilů. Pokud hádáte, že skvělá čísla vykázaly především japonské automobilky se svými crossovery a sedany, pak máte samozřejmě pravdu. Taková Toyota RAV-4 se prodávala jako housky na krámě, když ze skladů a showroomů jednotlivých prodejců odjelo přes 407 tisíc aut. O moc hůře na tom není ani Nissan Rouge (403.000 kusů) nebo Toyota Camry (387.000 kusů), ani zdaleka to ale nestačí na vítěznou trojku.

Americkým prodejům léta vévodí pickup série F od Fordu, kterých se v USA loni prodalo 896.764 kusů. A to není všechno. Na druhé příčce je Chevrolet Silverado (585.564), následovaný modelem Ram automobilky Chrysler (500.723). Jinak řečeno, tři nejprodávanější auta Severní Ameriky jsou pick-upy a celkem se jich prodalo téměř dva miliony. Není divu, že tento segment nedá spát ani Elonu Muskovi.

Majitel společností SpaceX, Neuralink, The Boring Company, OpenAI a spousty dalších, začal poprvé otevřeně mluvit o možnosti rozšíření produktového portfolia Tesly o pick-up v roce 2016. Už tehdy tvrdil, že jeho vůz změní pravidla hry, ačkoli nespecifikoval, jak to myslí. Detaily posupně vyplouvaly na povrch v průběhu následujících měsíců, kdy vyšlo najevo, že připravovaný elektrický pick-up má být jedním slovem obrovský.

Po vzoru strojů International XT vycházejících z největších tahačů má být i Tesla Pickup zřejmě postavena na základech kamionu Semi, který byl v podobě konceptu představen loni na podzim. Naznačovala to alespoň první oficiální ilustrace pick-upu, který vypadal jako model Semi s korbou, a pokud šlo o jeho velikost, stačilo se podívat na ložnou plochu. Ta má být podle Muska a tvůrců tak veliká, že bez problémů odveze standardní nejprodávanější americký pick-up.

Na nějakou dobu se informace o dalším užitkovém autě Tesly ztratily v záplavě zpráv o novém sériovém Modelu 3 a chystaném menším crossoveru Model Y, který se má začít vyrábět v roce 2020, teď je však opět oživil Elon Musk způsobem pro něj typickým.

Před několika hodinami o něm začal psát na Twitteru a prozradil pár technických detailů. Muska nejdříve zajímalo, co bychom rádi viděli v rámci výbavy, a později prozradil, že pick-up dostane pohon všech kol, nabídne „šílený točivý moment“ a odpružení, které se bude dynamicky přizpůsobovat aktuálnímu zatížení. Ve standardu.

Auto má mít také elektrické zásuvky s natolik dostatečným příkonem, že nebude potřebovat dodatečně montovaný generátor poháněný spalovacím motorem, a to není všechno. Pick-up dostane kamery pokrývající 360stupňový úhel, systém automatického podélného parkování a s ohledem na senzory by měl být schopen i částečné autonomní jízdy.

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud