Inovovaný model Honda CB1100 je moderní stroj v kabátě klasického motocyklu. Nabízí stylovější provedení EX a sportovnější vyvoněnou variantu RS. Příplatek za ní je 10 000 Kč.

Inovovaný model Honda CB1100 je moderní stroj v kabátě klasického motocyklu. Nabízí stylovější provedení EX a sportovnější vyvoněnou variantu RS. Příplatek za ní je 10 000 Kč.

Testovanou verzi CB1100RS lze poznat podle litých kol namísto těch s drátěným výpletem, zadním tlumičům od Showy, nebo podle odlišných barevných variant modelu EX.

Testovanou verzi CB1100RS lze poznat podle litých kol namísto těch s drátěným výpletem, zadním tlumičům od Showy, nebo podle odlišných barevných variant modelu EX.

Velký kulatý světlomet s LED i absence jakéhokoliv větrného štítku je poznávacím znamením obou verzí.

Velký kulatý světlomet s LED i absence jakéhokoliv větrného štítku je poznávacím znamením obou verzí.

Zadní partie potěší oko klasika. Lakovaný blatníček, jednoduchý světlomet a klasické zakončení dvojsedla s nápisem HONDA

Zadní partie potěší oko klasika. Lakovaný blatníček, jednoduchý světlomet a klasické zakončení dvojsedla s nápisem HONDA

Model CB1100 nadále sází na dvojici klasických analogových ukazatelů, což je jenom dobře. Doplňující údaje poskytne malý LCD displej.

Model CB1100 nadále sází na dvojici klasických analogových ukazatelů, což je jenom dobře. Doplňující údaje poskytne malý LCD displej.

Minimalistické LED blinkry verzi RS sluší, stejně jako tlumiče od Showy. Verze EX potěší klasickými blikači s chromovaným víčkem a spokojí se s lacinějšími chromovanými tlumiči.

Minimalistické LED blinkry verzi RS sluší, stejně jako tlumiče od Showy. Verze EX potěší klasickými blikači s chromovaným víčkem a spokojí se s lacinějšími chromovanými tlumiči.

Řadový čtyřválec se vstřikováním nabízí primárně vytříbený chod. Strach z něj nejde, ale síly má dostatek. Nejlépe se cítí v nižších a středních otáčkách. Během testu jsme dosáhli na spotřebu 5,2 l/100 km.

Řadový čtyřválec se vstřikováním nabízí primárně vytříbený chod. Strach z něj nejde, ale síly má dostatek. Nejlépe se cítí v nižších a středních otáčkách. Během testu jsme dosáhli na spotřebu 5,2 l/100 km.

Sedadlo je stylové a nabízí pohodlné posezení. Delší cesta už si ale vyžádá přestávku pro oddych vašeho pozadí.

Sedadlo je stylové a nabízí pohodlné posezení. Delší cesta už si ale vyžádá přestávku pro oddych vašeho pozadí.

Inovované CB1100 disponuje u obou verzí dvěma chromovanými tlumiči výfuku. Z těch se line příjemný a kultivovaný zvuk, za který se cébéčko rozhodně nemusí stydět.

Inovované CB1100 disponuje u obou verzí dvěma chromovanými tlumiči výfuku. Z těch se line příjemný a kultivovaný zvuk, za který se cébéčko rozhodně nemusí stydět.

Radiální čtyřpístky Nissin a kotouče o rozměru 310 mm jsou vizitkou modelu CB1100RS. Mají plynulý nástup a dostatečný výkon i při jízdě ve dvou.

Radiální čtyřpístky Nissin a kotouče o rozměru 310 mm jsou vizitkou modelu CB1100RS. Mají plynulý nástup a dostatečný výkon i při jízdě ve dvou.

Pracoviště pilota je klasika od Hondy. Velmi rychle se zde zorientujete a budete se cítit jako doma. Snad jen displej vykazuje při ostrém slunci horší viditelnost a čitelnost například údaje o aktuálně zařazeném převodovém stupni

Pracoviště pilota je klasika od Hondy. Velmi rychle se zde zorientujete a budete se cítit jako doma. Snad jen displej vykazuje při ostrém slunci horší viditelnost a čitelnost například údaje o aktuálně zařazeném převodovém stupni

Honda CB1100RS je klasika odkazující na styl motocyklů ze sedmdesátých let. Ztvárnění zadní partie je toho jasným důkazem.

Honda CB1100RS je klasika odkazující na styl motocyklů ze sedmdesátých let. Ztvárnění zadní partie je toho jasným důkazem.

Verze RS má sportovnější podvozek. I tato verze potěší svým nadáním pro každodenní provoz.

Verze RS má sportovnější podvozek. I tato verze potěší svým nadáním pro každodenní provoz.

Cébéčko není žádný sportovec, přesto umí odhalit své kvality. Spíš než závodník, tuhle motorku si vybere obdivovatel klasiky toužící po hodné a spolehlivé motorce.

Cébéčko není žádný sportovec, přesto umí odhalit své kvality. Spíš než závodník, tuhle motorku si vybere obdivovatel klasiky toužící po hodné a spolehlivé motorce.

Pokud ale zatoužíte po ostřejší jízdě, i zde má model CB1100RS co nabídnout. Motor ve vyšších otáčkách slušně zatahuje a podvozek je na jeho výkony dostatečně dimenzovaný.

Pokud ale zatoužíte po ostřejší jízdě, i zde má model CB1100RS co nabídnout. Motor ve vyšších otáčkách slušně zatahuje a podvozek je na jeho výkony dostatečně dimenzovaný.

Testovanou verzi CB1100RS lze poznat podle litých kol namísto těch s drátěným výpletem, zadním tlumičům od Showy, nebo podle odlišných barevných variant modelu EX.
Velký kulatý světlomet s LED i absence jakéhokoliv větrného štítku je poznávacím znamením obou verzí.
Zadní partie potěší oko klasika. Lakovaný blatníček, jednoduchý světlomet a klasické zakončení dvojsedla s nápisem HONDA
Model CB1100 nadále sází na dvojici klasických analogových ukazatelů, což je jenom dobře. Doplňující údaje poskytne malý LCD displej.
15
Fotogalerie

Otestovali jsme Hondu CB 1100 RS: Stylovka se sportovním duchem

Na první pohled vypadá jako klasika ze sedmdesátých let, ale už bližší ohledání prozrazuje plně moderní stroj, který je navíc radost řídit. Žádný divočák to sice není, ale tuhle motorku si užijete a budete na ni právem pyšní.

Kapitoly článku:


Pokud vás nebaví moderní, elektrikou nacpané motorky, bude pro vás právě Honda a její modernizovaný model CB1100 tím pravým. V minulém testu jsme si představili BMW R 1200 R s bezklíčkovým statováním, elektricky stavitelným podvozkem, tempomatem a možností volit z několika přednastavených palivových map a režimů jízdy. Jde o netradičně pojatého naháče s velkým výkonem a brutálním zrychlením. Nemůže k němu být větší protiklad, než právě nová Honda CB1100, která se rozhodla vsadit na odkaz minulosti.

V nové generaci je dokonce dostupná ve dvou verzích: sportovnější RS a ještě klasičtější EX. Detaily nejsou nijak výrazné a ani významné, ale každý si alespoň může vybrat, co je mu bližší. Pokud zatoužíte po klasickém sportbiku doby minulé, vsaďte na RS, které nabízí ostřejší geometrii s jiným úhlem sklonu a menším rozvorem, tužší podvozek, několik drobných designových úprav a jiné rozměry kol. Zatímco model CB100EX má osmnáctipalcové ráfky s klasickým drátěným výpletem, sportovnější RS vyráží na efektních litých sedmnáctkách. Rozdíl je i v brzdách, EX má vpředu čtyřpístková Tokica a kotouče o průměru 296 mm, RS sází na radiálně uchycené Nissiny a kotouče o průměru 310 mm.

Pokud jde o odlišnosti vzhledu, varianta EX nabídne o něco více chromu a například klasické blinkry, které u modelu RS nahrazují úzké LED blikače. Stejně tak v designu hrají i zadní tlumiče, které se u RS pyšní žlutě lakovanou pružinou doplněnou o obligátní nádobku s hrdým označením výrobce Showa.

V zásadě ale sázejí oba motocykly na jednotné pojetí, kde nejmoderněji působí nový přední světlomet disponující LED technologií. Jinak jde o klasický vzhled a jednoduché, oku lahodící linie klasické motorky, která na odiv vystavuje jak svůj vzduchem a olejem chlazený řadový čtyřválec, tak dvojici pohledných laufů dokreslující styl zadní partie. Na té zaujme i efektní lakovaný blatníček s minimalistickým světlem. Pohled na zadní partii odhalí i klasické sedlo s nutným nápisem Honda, kteréžto ztvárnění je samo o sobě odkazem na dávné předchůdce.

Poklidný silák

Pojďme ale nasednout a odhalit ty opravdové kvality Hondy CB1100RS, která dorazila k našemu testu. Už první nasednutí odhalí příjemnou pozici, kdy jezdec sedí spíše vzpřímeně, přesto velmi pohodlně. Stupačky jsou možná umístěny o chlup výš, než byste u podobné mašiny čekali, ale pozice je opravdu příjemná a navíc, od začátku si zde připadáte jako doma. Všechny ovladače jsou příkladně po ruce a před očima máte osvědčenou klasiku – dvojici analogových ukazatelů věnovaných tachometru a otáčkoměru. Žádná moderna se nekoná, jakkoliv malý LCD displej ukazující základní informace o ujeté vzdálenosti a spotřebě nechybí. Co je podstatné, že ukazuje i poměrně velkou číslici zobrazující zařazenou rychlost. To bezesporu oceníte, i když sklíčko displeje se na slunci často leskne tak, že je jeho čitelnost poněkud horší. Ale s tím jde žít.

V útrobách cébéčka po nastartování vrní upravený čtyřválec o objemu 1140 kubických centimetrů, který poskytuje výkon 66 kW. Co vás nadchne je jeho sametový chod a opravdu jen lehce nachráplý zvuk, který se line z rozměrných koncovek výfuku. Už na prvních metrech vám úsměv na tváři vykouzlí chod převodovky s krátkými a přesnými drahami. Prostě jen lehce klapete nohou a rychlosti padají na své místo přesně tak, jak byste si přáli.

Kdo by čekal brutální zátah jedenáctistovky, byl by ale možná trochu zklamaný. Cébéčko přesto nemá být závodník, je určeno především milovníkům klasických strojů a i verze RS je namísto okruhu určena především na bloumání po vedlejších cestách a užívání si jízdy samotné. Aby ale nedošlo k mýlce, cébéčko má i tak co nabídnout. A především, během testu jsme odhalili i celou řadu jeho dalších předností.

Co nás těšilo, to je silný zátah motoru od nejnižších otáček. Ostatně právě v této hladině a ve středním pásmu se motorka i motor cítí prostě nejlépe. Stejně tak se ale agregát nechá rád vytočit a pokud se opravdu rozhodnete přitlačit na pilu, ve vyšších sférách předvede svůj um. Přesto se na motorce budete nejlépe cítit při vyšším kvaltu a klidné jízdě. I díky tomu je radost s motorkou vyrazit třeba jen do města. Žádné cukání se nekoná ani při opravdu nízkých otáčkách a i z nich dokáže motorka příjemně zrychlovat.

Obdobně je na cébéčku nastaven i podvozek, který snese ledacos. Jak jsme psali výše, i na ten lze zatlačit a pokud pilot zatouží po sportovní jízdě, cébéčko mu na chvíli dokáže rozzářit tvář. Motorka je dlouhou dobu stabilní a díky nízko uloženému těžišti je i přes svoji poměrně vyšší hmotnost dostatečně ovladatelná a čitelná. Sedí ji zejména středně rychlé a rychlejší zatáčky, v pomalejších rychlostech má kupodivu tendenci k drobnému zavírání řízení.

Absence jakéhokoliv štítku musí mít za následek větší nápor větru už při relativně nízkých rychlostech. Bloumat krajinou stokilometrovou rychlostí je optimální stav, rychlost 120 km/h ještě problém není a pokud se lehce přikrčíte, i stočtyřicítka jde zvládat bez problémů. Rychleji se vám na delší vzdálenost ale jezdit nebude chtít. A brzdy? Nástup je příjemně pozvolný, tak jak se k takové motorce hodí. Pokud ale bude třeba, radiální čtyřpístky se do kotoučů umí zakousnout s pořádnou vervou a jejich účinek je víc než dostatečný.

I to je znamení, pro co zejména tato motorka vznikla, a kde vám bude dělat největší radost. Je to pohodová, uvolněná jízda. Tuhle motorku budete chtít brát na výlet pokaždé, když venku zasvitne sluníčko a docela rádi s ní vyrazíte i do práce. Protože nejenže se vám dobře pojede a budete mít radost ze života, ale také proto, že vám ji bude na každém rohu někdo obdivovat a ostatní motorkáři vám budou ukazovat palec nahoru.

Ne, při otočení pravým zápěstím vám dynamit pod zadkem nevybuchne, v zatáčce za vesnicí nebo na okruhu nejrychlejší nebudete, ale ten styl a pohodlí, to se počítá. Možná i proto bych vám doporučil spíše klasičtější variantu EX, která by měla být ještě pohodlnější a stylovější. Přesto... mě se právě verze RS líbí o něco víc. Rozdíl v ceně je ve výsledku minimální. EX je o 10 000 Kč levnější. CB1100RS pořídíte za 339 990 Kč.

Na galerii snímků s detaily se podívejte zde:

a 1.jpgb 2.jpgc 3.jpg

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud