Seat Leon vyjel v roce 2005 na platformě PQ35, stejně jako třeba Škoda Octavia II. Jak po letech funguje?
Kapitoly článku:
Luxusněji pojaté Audi A3, praktičtější Škoda Octavia, univerzální Volkswagen Golf a pak sportovnější a na cenu orientovaný Seat. Koncern Volkswagen vždy věděl jak diverzifikovat nabídku při využití shodné techniky. A zástupci kompaktní třídy jsou toho dobrým příkladem.
My se tentokrát zaměřili na posledně jmenovanou španělskou značku a její želízko v ohni - model Leon. Jeho druhá generace debutovala v roce 2005 a stejně jako spřízněné a dnes zapomenuté sourozence jménem Altea a Toledo jej navrhl koncernový designový guru Walter de’Silva.
Design vycházel z atraktivního konceptu Tango a zřetelně navazoval na designové křivky, které de’Silva vtiskl i vozům Alfa Romeo z devadesátých let. Ostatně Seat, využívající slogan Auto emoción, už s první generací leonu operoval v teritoriu, které italská automobilka postupně vyklízela.
Image auta soustředícího se na emoce navíc značka pravidelně podporovala nejrůznějšími ostrými verzemi. A nutno dodat, že jízdně se jednalo o skutečně povedené kousky.
Většina kusů se ale prodala v podstatně slabších a jednodušších verzích, které Seat nabízel za ceny od 290 tisíc. Na trhu ojetin se nejlevnější leony prodávají asi od osmdesáti tisíc korun. Slušná auta stojí asi o třicet tisíc více.
Na co si dát pozor poradíme v galerii