V rámci další série nárazových testů si lidé z IIHS posvítili na sedm SUV. Přesně řečeno bylo v rámci této série vysláno proti pevné překážce pět crossoverů, jedno zvýšené MPV a jeden off-road. Jestli si ještě pořád myslíte, že velké auto se automaticky rovná vyšší bezpečnosti, pak vás výsledky vyvedou z omylu. V tomto testu totiž obstála pouze dvě auta a jedno zcela propadlo.
Nejlépe si s nárazovými testy IIHS poradil nový Nissan Murano, který si nakonec odnesl známku Top Safety Pick+. Náraz s malým přesazením zvládl s hodnocením Good, což je to nejlepší možné. Stejně dopadl také Jeep Wrangler coby jediný zástupce klasických terénních vozů v této sérii. Relativně dobře skončil i Ford Flex, který dostal celkové hodnocení Acceptable, tedy druhé nejlepší.
Následuje trojice Hyundai Santa Fe, Jeep Cherokee a Dodge Durango, která si odnesla známku Marginal, což je v systému IIHS druhé nejhorší hodnocení.
Vůbec nejhůře ze všech sedmi aut ale nakonec dopadl Dodge Journey na našem trhu prodávaný jako Fiat Freemont. Ten obdržel za náraz s malým přesazením nejhorší možné hodnocení Poor. Při nárazu došlo k posunu v úrovni přístrojového štítu téměř o 23 cm směrem na řidiče a brzdový pedál roztrhl levou nohu figuríny. Náraz zároveň posunul volant směrem vpravo, takže hlava figuríny v podstatě minula airbag.
K čemu přesně došlo u jednotlivých automobilů, to si můžete prohlédnout na přiložených fotkách a videích.
Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.
Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.
Jeep Renegade • Jeep Compass • Jeep Cherokee • Jeep Wrangler