15
Fotogalerie

Bugatti Veyron Grand Sport: unikát v detailech

Kalifornská Pebble Beach je v těchto dnech místem představení skvostů mezi auty. Představila se zde i nová verze Veyronu.

Bugatti Veyron je i několik let po svém představení velmi ostře sledovaným vozem, který na sebe stále poutá pozornost, kdekoliv se objeví. Výrobce se jej ovšem i přesto snaží zviditelňovat různými limitovanými edicemi, které však nikdy příliš radikální nebyly a mnohokrát šlo o pouhou změnu barev a některých materiálů. Nyní se však návrháři odhodlali na radikálnější úpravy a připravili dílo opravdu hodné známé výstavy luxusních a klasických vozidel v Kalifornii. Mezi verze Pur Sang, Sang Noir, FBG par Hermes a Pegaso, se nyní zařadí opravdu exklusivní Grand Sport 16.4, který jsme vám v krátkosti představili před několika týdny.

Jak už jsme zmínili, tato verze se od těch ostatních dost podstatně liší a jde to znát i na první pohled. Veyron totiž „přišel“ o pevnou střechu, což si vyžadovalo několik dost podstatných konstrukčních zásahů s cílem zvýšit celkovou pevnost karoserie a zároveň zachovat co nejlepší aerodynamické vlastnosti. Z technických úprav bychom mohli vyjmenovat třeba prodloužení čelního skla, vyztužení podlahy a dveří a propracovaní systému uchycení pro střechu. Aby se však podařilo snížit hmotnost, která vzrostla v důsledku konstrukčních úprav, museli konstruktéři v hojném množství použít prvky z karbonu strukturovaně vyztuženy ocelí.

01_bug_vey_gs_press.jpg02_bug_vey_gs_press.jpg03_bug_vey_gs_press.jpg05_bug_vey_gs_press.jpg

Odnímatelná část střechy je vyrobena ze skla a vypadá skutečně elegantně, háček je ovšem v tom, že se pro ni v autě nenajde místo, a tak pokud si chcete užívat jízdu s otevřenou střechou, je potřeba tento kus sundat a nechat třeba v garáži. A co když se z ničeho nic spustí déšť? Veyron Grand Sport 16.4 disponuje tzv. nouzovou plátěnou střechou která je skládatelná podobně jako deštník. Nenajdeme zde však žádný zasouvací, nebo vyklápěcí mechanizmus, a tak je nutné nejprve zastavit a plátěnou střechu ručně nasadit. V této cenové kategorii je to poněkud zvláštní řešení, ovšem konstruktérům lze uvěřit, že pro elektronický mechanismus skutečně nebylo místo.

Z mála stylingových změn ještě zůstává zmínit nové přední světlomety s integrovaným blokem LED světel pro denní svícení. Bugatti Veyron Grand  Sport 16.4 bude vyroben v docela hojném počtu a světlo světa spatří přibližně 150 kusů a první kusy se ke svým zákazníkům dostanou zřejmě již příští rok v březnu.  

08_bug_vey_gs_press.jpg11_bug_vey_gs_press.jpg10_bug_vey_gs_press.jpg
2009_bugatti_164veyrongrandsport1.jpg2009_bugatti_164veyrongrandsport2.jpg16_bug_vey_gs_press.jpg15_bug_vey_gs_press.jpg
23_bug_vey_gs_press.jpg24_bug_vey_gs_press.jpg25_bug_vey_gs_press.jpg  
26_bug_vey_gs_press.jpg
Bugatti Veyron Grand Sport 16.4

Doporučujeme

Články odjinud