Toyota nám dává krátce nahlédnout do produkce jednoho z nejzajímavějších hot-hatchů poslední dekády.
Japonská automobilka má v rukách opravdové eso, v jehož tvorbě nevyužila žádných zkratek. Kdy naposledy jste taky mohli na trhu sehnat pravověrný homologační speciál rallyového auta? Toyota GR Yaris je prostě malým zázrakem na dnešním trhu sportovních vozů. Není tak divu, že vzniká i na docela zázračném místě.
V krátkém videu nám Toyota ukazuje záběry produkce GR Yarisu, který se vyrábí na jednom jediném místě. Přesněji mluvíme o japonské továrně Motomachi, kde před léty vznikal i božský supersport LFA. Už jen tato skutečnost dodává ostrému Yarisu další úroveň cool faktoru. Techniku GR Yarisu jsme si rozebrali při oficiální premiéře, české cenovky už přitom také známe.
Speciální výrobní linka je samozřejmě žádoucí, jelikož se standardním hatchbackem Yaris má výtvor sportovní divize Toyoty jen málo společného, ať už mluvíme o proporcích, celém šasi nebo pohonném ústrojí. Původ z motorsportu a přesněji světového šampionátu v rallye je zde prostě očividný.
Toyota zmiňuje ve společnosti s novou výrobní linkou stejnou úroveň kvality, jakou dodržuje při stavbě svých závodních aut. Použití lehčích materiálů, stovky dodatečných svárů na konstrukci pro vyšší tuhost a ruční pečlivost při stavbě motorů. Tady jednoduše nejde o žádnou rychlokvašku.