Dřívější spekulace o plánech Lotusu přivést na svět nový „praktičtější“ model se naplňují. V rozhovoru s magazínem Automotive News Europe potvrdil vznik denně použitelného Lotusu sám generální ředitel automobilky Phil Popham. | Lotus Evija Zdroj: Lotus

Dřívější spekulace o plánech Lotusu přivést na svět nový „praktičtější“ model se naplňují. V rozhovoru s magazínem Automotive News Europe potvrdil vznik denně použitelného Lotusu sám generální ředitel automobilky Phil Popham. | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Novinka by se měla po stránce designu inspirovat v  elektrickém hypersportu Evija . | Lotus Evija Zdroj: Lotus

Novinka by se měla po stránce designu inspirovat v elektrickém hypersportu Evija. | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

O další elektrický Lotus sice nepůjde, má se ovšem jednat o vůbec poslední model britské značky se spalovacím motorem. Už dříve se přitom mluvilo o použití uprostřed uloženého V6 s určitou formou elektrifikace. | Lotus Evija Zdroj: Lotus

O další elektrický Lotus sice nepůjde, má se ovšem jednat o vůbec poslední model britské značky se spalovacím motorem. Už dříve se přitom mluvilo o použití uprostřed uloženého V6 s určitou formou elektrifikace. | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Novinka má podle Pophama přijet s cenovkou v rozmezí 55.000 až 100.000 liber (asi 1,7 až 3,1 milionu korun) a zařadila by se pod  současnou Evoru . | Lotus Evija Zdroj: Lotus

Novinka má podle Pophama přijet s cenovkou v rozmezí 55.000 až 100.000 liber (asi 1,7 až 3,1 milionu korun) a zařadila by se pod současnou Evoru. | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Ještě více chce přitom Lotus dbát na dostatečně prostorný interiér a denní použitelnost nového sporťáku. | Lotus Evija  Zdroj: Lotus

Ještě více chce přitom Lotus dbát na dostatečně prostorný interiér a denní použitelnost nového sporťáku. | Lotus Evija  | Zdroj: Lotus

Plány jsou už tak daleko, že produkce novinky v továrně automobilky v Hethelu má započít ještě letos, jakmile se uklidní krizový stav okolo pandemie koronaviru. | Lotus Evora GT410 Zdroj: Lotus

Plány jsou už tak daleko, že produkce novinky v továrně automobilky v Hethelu má započít ještě letos, jakmile se uklidní krizový stav okolo pandemie koronaviru. | Lotus Evora GT410 | Zdroj: Lotus

Pokud se plány vydaří, odhalení nového modelu bychom se tudíž mohli rovněž dočkat ještě do konce letošního roku. | Lotus Evora GT410 Zdroj: Lotus

Pokud se plány vydaří, odhalení nového modelu bychom se tudíž mohli rovněž dočkat ještě do konce letošního roku. | Lotus Evora GT410 | Zdroj: Lotus

„V tuto chvíli se soustředíme na sportovní vozy. Stále si ovšem myslíme, že máme potenciál i pro vstup do jiných segmentů,“ dodal nakonec Popham k dřívějším informacím o vzniku SUV či sportovního sedanu značky Lotus. | Lotus Evora GT410 Zdroj: Lotus

„V tuto chvíli se soustředíme na sportovní vozy. Stále si ovšem myslíme, že máme potenciál i pro vstup do jiných segmentů,“ dodal nakonec Popham k dřívějším informacím o vzniku SUV či sportovního sedanu značky Lotus. | Lotus Evora GT410 | Zdroj: Lotus

Pod křídly čínského koncernu Geely by přitom mohla automobilka využít dalších poznatků z oblasti elektrifikace či autonomního řízení. | Lotus Evora GT410 Zdroj: Lotus

Pod křídly čínského koncernu Geely by přitom mohla automobilka využít dalších poznatků z oblasti elektrifikace či autonomního řízení. | Lotus Evora GT410 | Zdroj: Lotus

Novinka by se měla po stránce designu inspirovat v  elektrickém hypersportu Evija . | Lotus Evija Zdroj: Lotus
O další elektrický Lotus sice nepůjde, má se ovšem jednat o vůbec poslední model britské značky se spalovacím motorem. Už dříve se přitom mluvilo o použití uprostřed uloženého V6 s určitou formou elektrifikace. | Lotus Evija Zdroj: Lotus
Novinka má podle Pophama přijet s cenovkou v rozmezí 55.000 až 100.000 liber (asi 1,7 až 3,1 milionu korun) a zařadila by se pod  současnou Evoru . | Lotus Evija Zdroj: Lotus
Ještě více chce přitom Lotus dbát na dostatečně prostorný interiér a denní použitelnost nového sporťáku. | Lotus Evija  Zdroj: Lotus
9
Fotogalerie

Lotus opravdu chystá nový dostupnější model. Naposledy v něm využije spalovací motor

Na druhé straně hypersportu Evija bude i dostupnější a denně použitelný nový Lotus. Vedení britské značky oficiálně potvrzuje příchod takového modelu.

Dřívější spekulace o plánech Lotusu přivést na svět nový „praktičtější“ model se naplňují. V rozhovoru s magazínem Automotive News Europe potvrdil vznik denně použitelného Lotusu sám generální ředitel automobilky Phil Popham. Novinka by se měla po stránce designu inspirovat v elektrickém hypersportu Evija.

O další elektrický Lotus sice nepůjde, má se ovšem jednat o vůbec poslední model britské značky se spalovacím motorem. Už dříve se přitom mluvilo o použití uprostřed uloženého V6 s určitou formou elektrifikace.

Novinka má podle Pophama přijet s cenovkou v rozmezí 55.000 až 100.000 liber (asi 1,7 až 3,1 milionu korun) a zařadila by se pod současnou Evoru. Ještě více chce přitom Lotus dbát na dostatečně prostorný interiér a denní použitelnost nového sporťáku.

Plány jsou už tak daleko, že produkce novinky v továrně automobilky v Hethelu má započít ještě letos, jakmile se uklidní krizový stav okolo pandemie koronaviru. Pokud se plány vydaří, odhalení nového modelu bychom se tudíž mohli rovněž dočkat ještě do konce letošního roku.

„V tuto chvíli se soustředíme na sportovní vozy. Stále si ovšem myslíme, že máme potenciál i pro vstup do jiných segmentů,“ dodal nakonec Popham k dřívějším informacím o vzniku SUV či sportovního sedanu značky Lotus. Pod křídly čínského koncernu Geely by přitom mohla automobilka využít dalších poznatků z oblasti elektrifikace či autonomního řízení.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud