Kia Sportage má nižší aerodynamický odpor (cd klesl z 0,35 na 0,33), o 30 mm delší rozvor a je v ní více místa pro cestující i zavazadla. Kia Optima prošla rozsáhlou modernizací za cílem snížit hluk a vibrace uvnitř kabiny, snížit spotřebu a zlepšit dynamiku.
Kapitoly článku:
Korejská automobilka Kia přivezla do Frankfurtu především novou generaci SUV Sportage. Vedle ale můžeme vidět i modernizovaný sedan Kia Optima, který se pokusí sebrat nějaké zákazníky nejen Octavii, ale třeba i levnějším verzím Mondea, Superbu nebo Passatu.
Kia Sprotage má nové úspornější a tišší motory. Uvnitř je více místa, zlepšila se komfortní a bezpečnostní výbava a důraz byl kladen i na kvalitu materiálů a zpracování
Hodnocení designu necháme na vás. Pokud jde o techniku, Kia Sportage má nižší aerodynamický odpor (cd klesl z 0,35 na 0,33), o 30 mm delší rozvor a je v ní více místa pro cestující i zavazadla.
Pod kapotou je základní diesel 1.7 CRDI o výkonu 85 kW (115 k) nebo motor 2.0 CRDI o výkonech 100 a 135 kW (136 a 184 k). Točivý moment má hodnotu 373, resp. 400 Nm. Nový je blok motoru (je o 5 kg lehčí) a změnil se i systém mazání, který má být energeticky méně náročný. Kia tvrdí, že zapracovala na dalším snížení hluku a vibrací naftových jednotek.
Benzín spaluje nový motor 1.6 T-GDI o výkonu 97 nebo 130 kW. Nejsilnější verze se pak spojena s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. K dieselům si pak budete moci přikoupit klasický šestistupňový automat s měničem. Pohon všech kol není standardem, dostanete ho jen k nejsilnějším verzím, k dieselu 2.0 CRDI o výkonu 100 kW pak za příplatek.
Kia Optima má modernizovaný turbodiesel 1.7 CRDI a sází na vyšší komfort, kultivovanost a lepší výbavu. Kdo nechce naftu, má ještě k dispozici benzínový dvoulitr
Kia Optima prošla rozsáhlou modernizací za cílem snížit hluk a vibrace uvnitř kabiny, snížit spotřebu a zlepšit dynamiku. Páteří nabídky bude nový turbodiesel 1.7 CRDI o výkonu 104 kW (141 k) a točivém momentu 340 Nm. Je spojen se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Druhou volbou je benzínový dvoulitr s manuální nebo automatickou převodovkou.