Velké Range Rovery jsou nyní inspirovány modelem Velar
Luxusní divize Land Roveru dnes čítá už čtyři modely. Po faceliftu městského Evoque a představení designového Velaru je tu i modernizace varianty Sport a největšího, klasického Range Roveru.
Po designové stránce se jedná spíše o přibroušení hran. Díky nové přídi a grafice svítilen vypadají oba modely moderněji a svým pojetím se přibližují právě zmíněnému Velaru.
Prohlédněte si zmodernizovaný Range Rover na videu:
V interiéru také vidíme inspiraci letošní novinkou. Řeč je především o infotainmentu, který je rozdělen do dvou desetipalcových obrazovek. Nové přední sedačky jsou nastavitelné v 24 směrech a disponují vyhřívanými loketními opěrkami. Masážní funkce nabízí hned 25 různých programů, včetně jednoho simulujícího masáž lávovými kameny. Zadní sedadla je pak možné sklopit až o 40 stupňů, přičemž disponují nejen vyhříváním a ventilováním, ale také vyhřívanými opěrkami ramen, nohou i loktů.
V nabídce pohonných jednotek najdeme jednoho nováčka. Tím je plug-in hybridní ústrojí nazvané pro oba modely P400e PHEV. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec nabídne 221 kW a elektrický agregát 85 kW. Celkově poskytuje toto ústrojí 297 kW a 640 Nm. Zatímco zážehový čtyřválec z rodiny Ingenium zůstává uložen podélně pod kapotou, elektromotor je zabudován do osmistupňové převodovky ZF.
Pokud vás však Range Rover do zásuvky příliš nezaujal, obočí pozvednete jistě alespoň u vrcholné motorizace. Pětilitrový osmiválec přeplňovaný mechanickým kompresorem v nabídce totiž zůstává, navíc byl ale posílen. Pro menší verzi Sport se to týká modelu SVR, velký bratr takový motor nabídne ve variantě SVAutobiography Dynamic. Nabídne patnáct koní navrch - celkově tedy 565 k (416 kW). Takový Range zvládne z 0-96 km/h zrychlit za pouhé 5,1 sekundy.
Ve fotogalerii najdete obrázky zmodernizované varianty Sport...:
...i klasického Range Roveru: