Série GT3 má mimořádně pestrý startovní rošt plný velkých automobilek. Do tvrdé konkurence přivádí Chevrolet novou Corvettu Z06 GT3.R.
Chevrolet využil víkendový 24hodinový závod na Daytona International Speedway k premiéře nové závodní Corvetty Z06 GT3.R. Ta bude nejen posilou zákaznických závodních týmů v sezóně 2024, ale také představuje výrazně rozšíření služeb. Vedle vozu samotného bude program zahrnovat dodávky náhradních dílů a podporu vývoje závodní strategie i hospodaření paliva v lokalitách Severní Ameriky.
Vývoj závodní Corvetty začal v roce 2022, ještě před dodáním prvních sériových kusů zákazníkům. Na podzim tohoto roku projde speciál závěrečnou sadou testů, aby byl připravený na sezónu 2024. GM chce nasadit čtyři závodní vozy, rovnoměrně rozdělné mezi týmy GTD Pro a GTD. Novinka pojede v sérii GT Daytona Pro šampionátu IMSA SportsCar Championship proti značkám Acura, AMG, Aston Martin, BMW, Ferrari, Lexus, Lamborghini a Porsche. GM si ale dělá choutky i na série GT World Challenge America a Intercontinental GT Challenge.
Výroba závodního vozu začíná v Bowling Green v Kentucky, odkud je hliníkové šasi odesláno do Pratt Miller Engineering v Michiganu, kde k němu mechanici přivaří ochrannou klec. Přední i zadní zavěšení, využívající dvojitá příčná ramena, je shodné se sériovým vozem. Tlumiče i pružiny však mají čistě okruhovou specifikaci, stejně jako brzdy AP Racing. Také kola už nemají 20 a 21 palců. Vpředu i vzadu najdeme 18palcovou sadu obutou do sliků Michelin.
Corvetta Z06 GT3.R obléká technicky propracovaný bodykit, jehož cílem je vytvořit optimální přítlak a stabilizovat vůz na dráze. Otvory v přední části vedou kanály chladný vzduch k brzdám a pohonné soustavě.
Vidlicový osmiválec o objemu 5,5 litru odpovídá sériovému motoru ze 70 % a dokonce vzniká na stejné výrobní lince. Z LT6 tak pochází plochý klikový hřídel, ojnice, hlavy válců, vstřikovače paliva, cívky, těsnění a senzory.