V britské továrně Bentley sjel po jedenácti letech výroby z linky poslední kus  modelu Mulsanne , vlajková loď automobilky. Své jméno dostal podle dlouhého rovného úseku na trati závodu  Le Mans , kde vozy dosahovaly maximálních rychlostí. Není tak divu, že i tak velká luxusní limuzína dokázala jet až 305 km/h. Foto: Bentley

V britské továrně Bentley sjel po jedenácti letech výroby z linky poslední kus modelu Mulsanne, vlajková loď automobilky. Své jméno dostal podle dlouhého rovného úseku na trati závodu Le Mans, kde vozy dosahovaly maximálních rychlostí. Není tak divu, že i tak velká luxusní limuzína dokázala jet až 305 km/h. | Foto: Bentley

V Crewe se za jedenáct let postavilo ručně 7300 exemplářů. Celkem na nich pracovalo 700 pracovníků přes tři miliony hodin. Pod kapotu vozu se osazoval osmiválcový motor o objemu 6,75 litru, který byl v produkci od roku 1959.  I jeho produkce nyní skončila . V provedení modelu Speed byl naladěný na výkon 395 kW (537 koní) a 1100 N.m točivého momentu.  Foto: Bentley

V Crewe se za jedenáct let postavilo ručně 7300 exemplářů. Celkem na nich pracovalo 700 pracovníků přes tři miliony hodin. Pod kapotu vozu se osazoval osmiválcový motor o objemu 6,75 litru, který byl v produkci od roku 1959. I jeho produkce nyní skončila. V provedení modelu Speed byl naladěný na výkon 395 kW (537 koní) a 1100 N.m točivého momentu.  | Foto: Bentley

Díky tomu dokázal vůz i přes svou vysokou hmotnost akcelerovat na 96 km/h za 4,8 sekundy. Na fotografiích nahoře vidíte předposlední produkční kus, který putuje do garáže šťastného majitele v Americe. Kam putuje extrémně vzácný poslední kus značka drží v tajnosti. Předposlední kus vyjel v provedení Speed 6.75 Edition by Mulliner, který je pokrytý kombinací růžového a tmavě šedého laku.  Foto: Bentley

Díky tomu dokázal vůz i přes svou vysokou hmotnost akcelerovat na 96 km/h za 4,8 sekundy. Na fotografiích nahoře vidíte předposlední produkční kus, který putuje do garáže šťastného majitele v Americe. Kam putuje extrémně vzácný poslední kus značka drží v tajnosti. Předposlední kus vyjel v provedení Speed 6.75 Edition by Mulliner, který je pokrytý kombinací růžového a tmavě šedého laku.  | Foto: Bentley

Této finální edice vzniklo pouhých 30 kusů a vyznačuje se především unikátními prvky v interiéru a svody motoru vyvedené v černé barvě, místo klasické stříbrné. Na krytu motoru byste nenašli podpisy jeho tvůrců, ale podpis Adriana Hallmarka, předsedy představenstva značky. Foto: Bentley

Této finální edice vzniklo pouhých 30 kusů a vyznačuje se především unikátními prvky v interiéru a svody motoru vyvedené v černé barvě, místo klasické stříbrné. Na krytu motoru byste nenašli podpisy jeho tvůrců, ale podpis Adriana Hallmarka, předsedy představenstva značky. | Foto: Bentley

 Foto: Bentley

| Foto: Bentley

 Foto: Bentley

| Foto: Bentley

 Foto: Bentley

| Foto: Bentley

 Foto: Bentley

| Foto: Bentley

Mulliner, divize automobilky Bentley, si vzala dílny patnáct kousků archaické limuzíny Mulsanne s prodlouženým rozvorem. Pokud děláte řidiče někomu movitému tak ten telefon zase položte. Bentley

Mulliner, divize automobilky Bentley, si vzala dílny patnáct kousků archaické limuzíny Mulsanne s prodlouženým rozvorem. Pokud děláte řidiče někomu movitému tak ten telefon zase položte. | Bentley

Všechny vozy jsou totiž určené pouze pro čínský trh. Je to logické, Čína nyní zažívá extrémní ekonomický boom a bohatí občané se rádi uspokojují evropskými limitkami. To nám ale nebrání v tom, abychom se na ně podívali. Bentley

Všechny vozy jsou totiž určené pouze pro čínský trh. Je to logické, Čína nyní zažívá extrémní ekonomický boom a bohatí občané se rádi uspokojují evropskými limitkami. To nám ale nebrání v tom, abychom se na ně podívali. | Bentley

Vlajkovou loď Bentley nabízí Mulliner ve dvou barevných provedeních. První je černá Onyx s modrým nádechem a druhou temnější Black Velvet.  Bentley

Vlajkovou loď Bentley nabízí Mulliner ve dvou barevných provedeních. První je černá Onyx s modrým nádechem a druhou temnější Black Velvet.  | Bentley

Obě mají ručně malovanou zlatou linku na boku, stejně jako je tomu u vozů Rolls-Royce. Kontakt s vozovkou mají na starosti typická 21palcová kola se čtrnácti paprsky. Největší rozdíl oproti standardnímu modelu je patrný na přední masce, která není vyvedena vertikálně, ale diagonálně. Bentley

Obě mají ručně malovanou zlatou linku na boku, stejně jako je tomu u vozů Rolls-Royce. Kontakt s vozovkou mají na starosti typická 21palcová kola se čtrnácti paprsky. Největší rozdíl oproti standardnímu modelu je patrný na přední masce, která není vyvedena vertikálně, ale diagonálně. | Bentley

Po otevření dveří posádku vítá logo Mulliner na prazích a vyšité na sedadlech. Na pravé straně palubní desky se nachází silueta Londýna. Interiér je k mání v barvách Newmarket Tan, Fireglow a Shortbread. Všechny jsou s kontrastním prošíváním. Vozy si čínští zákazníci již mohou objednávat.  Bentley

Po otevření dveří posádku vítá logo Mulliner na prazích a vyšité na sedadlech. Na pravé straně palubní desky se nachází silueta Londýna. Interiér je k mání v barvách Newmarket Tan, Fireglow a Shortbread. Všechny jsou s kontrastním prošíváním. Vozy si čínští zákazníci již mohou objednávat.  | Bentley

Bentley je již tradičně decentní a k tiskovým zprávám přistupuje s gentlemanskou rozvážností. Technickými daty tedy nehýří. Oproti standardnímu modelu Mulsanne nabízí „Extended Wheelbase“ bohatší prostor pro cestující vzadu (rozvor 3266 vs 3516 mm). Bentley

Bentley je již tradičně decentní a k tiskovým zprávám přistupuje s gentlemanskou rozvážností. Technickými daty tedy nehýří. Oproti standardnímu modelu Mulsanne nabízí „Extended Wheelbase“ bohatší prostor pro cestující vzadu (rozvor 3266 vs 3516 mm). | Bentley

V Crewe se za jedenáct let postavilo ručně 7300 exemplářů. Celkem na nich pracovalo 700 pracovníků přes tři miliony hodin. Pod kapotu vozu se osazoval osmiválcový motor o objemu 6,75 litru, který byl v produkci od roku 1959.  I jeho produkce nyní skončila . V provedení modelu Speed byl naladěný na výkon 395 kW (537 koní) a 1100 N.m točivého momentu.  Foto: Bentley
Díky tomu dokázal vůz i přes svou vysokou hmotnost akcelerovat na 96 km/h za 4,8 sekundy. Na fotografiích nahoře vidíte předposlední produkční kus, který putuje do garáže šťastného majitele v Americe. Kam putuje extrémně vzácný poslední kus značka drží v tajnosti. Předposlední kus vyjel v provedení Speed 6.75 Edition by Mulliner, který je pokrytý kombinací růžového a tmavě šedého laku.  Foto: Bentley
Této finální edice vzniklo pouhých 30 kusů a vyznačuje se především unikátními prvky v interiéru a svody motoru vyvedené v černé barvě, místo klasické stříbrné. Na krytu motoru byste nenašli podpisy jeho tvůrců, ale podpis Adriana Hallmarka, předsedy představenstva značky. Foto: Bentley
 Foto: Bentley
14
Fotogalerie

Bentley končí jednu zásadní éru. Z Crewe vyjel po jedenácti letech poslední Mulsanne

Jméno Mulsanne se u automobilky Bentley vždy objeví a pak zase zmizí. Aktuální provedení vydrželo v produkci jedenáct let.

V britské továrně Bentley sjel po jedenácti letech výroby z linky poslední kus modelu Mulsanne, vlajkové lodi automobilky. Své jméno dostal podle dlouhého rovného úseku na trati závodu Le Mans, kde vozy dosahovaly maximálních rychlostí. Není tak divu, že i tak velká luxusní limuzína dokázala jet až 305 km/h.

V Crewe se za jedenáct let postavilo ručně 7300 exemplářů. Celkem na nich pracovalo 700 pracovníků přes tři miliony hodin. Pod kapotu vozu se osazoval osmiválcový motor o objemu 6,75 litru, který byl v produkci od roku 1959. I jeho výroba nyní skončila. V provedení modelu Speed byl naladěný na výkon 395 kW (537 koní) a 1100 N.m točivého momentu. 

Díky tomu dokázal vůz i přes svou vysokou hmotnost akcelerovat na 96 km/h za 4,8 sekundy. Na fotografiích nahoře vidíte předposlední produkční kus, který putuje do garáže šťastného majitele v Americe. Kam zamíří extrémně vzácný poslední kus, značka tají. Předposlední kus vyjel v provedení Speed 6.75 Edition by Mulliner, který je pokrytý kombinací růžového a tmavě šedého laku. 

Této finální edice vzniklo pouhých 30 kusů a vyznačuje se především unikátními prvky v interiéru a svody motoru vyvedené v černé barvě místo klasické stříbrné. Na krytu motoru byste nenašli podpisy jeho tvůrců, ale podpis Adriana Hallmarka, předsedy představenstva značky.

Bentley

Bentley Motors Limited je britský výrobce luxusních automobilů. Společnost v roce 1919 založil Walter Owen Bentley. V roce 1931 koupil automobilku Rolls-Royce. Od roku 1998 patří Bentley do koncernu Volkswagen.

Bentley Continental GTBentley MulsanneBentley Flying SpurBentley Bentayga • Bentley Mulliner

Doporučujeme

Články odjinud