13
Fotogalerie

Fotogalerie: Audi RS5 TDI má šestiválcový turbodiesel a 385 koní

Audi se pochlubilo kompletními informacemi a fotografiemi konceptu ostré naftové RS5. Nabroušený diesel vznikl k půlkulatému jubileu motorů TDI, slaví 25 let.

Kapitoly článku:


Zatímco standardní kupé Audi RS5 je poháněno vidlicovým osmiválcem, v útrobách konceptu RS5 TDI bije „jenom“ třílitrový šestiválec TDI, avšak s impozantními parametry. Posuďte sami, dává 385 koní, tedy správně 283 kW. Tradiční výfukové turbodmychadlo s maximálním plnicím tlakem 2,4 baru doplňuje druhé poháněné elektřinou, Audi podobná používá třeba v závodních speciálech R18 e-tron quattro. Představované kupé ale není hybrid. 

6095772962012656470.jpg8237049681333118525.jpg9018297791333422438.jpg
Zbarvení konceptu odkazuje na Sport Quattro S1, se kterým Walter Röhrl zvítězil v roce 1987 na Pikes Peak

Toto turbo využívá napájení z lithium-iontové baterie a vlastní elektrickou síť pod napětím 48 V, která je napojena na palubní dvanáctivoltovou. Elektromotor nahrazuje klasické turbínové kolo a umí vyvinout až 70 tisíc otáček během několika setin sekundy. Zlepšuje reakci při sešlápnutí plynového pedálu a také průběh křivky točivého momentu. Výsledkem je 750 Nm v rozmezí 1250-2000 ot./min., tedy maximum prakticky od volnoběhu! Motor točí ale až 5500 otáček za minutu.

RS5 TDI je quattro, má tedy pohon všech kol. Z klidu na stovku sprintuje během čtyř sekund, na dvojnásobek pak za méně než 16 s. Z levého pruhu německé dálnice se raději kliďte, kdyby tam s ním někdo z automobilky náhodou vyrazil. Jede totiž až 280 km/h, zatímco sériový model s osmiválcem zbrzdí omezovač při obligátních 250 km/h a v oblíbené akcelerační disciplíně je o půl vteřiny pomalejší. Normovaná spotřeba nafty u konceptu činí pouhých 5,3 l/100 km, což vyvolává při dynamických parametrech vozu úsměv na tváři.

19958389051688055167.jpg2036637552889761512.jpg20645076162068495998.jpg
Naftovému šestiválci 3.0 TDI pomáhá elektrické dmychadlo

Elektrickou síť s 48 V i nová dmychadla určitě u ingolstadtských výrobků na čtyřech kolech v blízké budoucnosti uvidíme, naftové kupé RS5 jako celek ale nejspíš nikoliv. Koncept je prostě zkušební pojízdnou laboratoří. Bavoři se čtyřmi kruhy jej ale oblékli do působivých historii evokujících válečných barev. Ti, kteří pamatují vítězství Waltera Röhrla se soutěžní bestií Sport Quattro S1 na Pikes Peak (1987), jistě vědí...

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud