BMW M3 Competition je už v základu ostré a velmi dravé auto. Manhart se ale rozhodl, že to zvládne lépe. Poladil motor, podvozek a výfuk si můžete vybrat dle účelu.
Jako správný německý úpravce má Manhart slabost pro domácí produkci. Tentokrát se vrhnul na královskou třídu BMW M3 Competition. Sedan upravil po vizuální i technické stránce, takže si mohl dovolit dát mu vlastní název MH3 GTR.
Projekt není založen na složité přestavbě, pouze lépe využívá už tak vysoký potenciál vozu. Standardní motor S58 o objemu 3,0 litru s dvojitým přeplňováním dosahuje výkonu 375 kW se 650 Nm. Pomocí řídící jednotky MHtronik zvedl Manhart hodnoty na 478 kW (650 koní) a 800 Nm. Zajímavostí je ponechání standardní brzdové soustavy, ale pokud máte obavy, Manhart vám nabídne vhodný upgrade.
Adekvátně tomu posílil i výfukovou soustavu několika sadami. Zákazník může zvolit nerezovou sestavu s klapkami pro regulaci kultivovanosti projevu zakončenou čtveřicí koncovek s průměrem 100 mm. Ty mohou mít karbonovou nebo keramickou povrchovou úpravu. Sestavu doplňuje filtr pevných částic Otto s 200článkovým katalyzátorem, případně sportovní 300článkové provedení. Třetí možností je závodní paket bez katalyzátoru, který ale nemá německou homologaci a je určen převážně na export.
Kromě vyššího výkonu drží MH3 GTR i lépe na silnici díky podvozkové sadě Manhart Variant 4 využívající díly od KW. Levnější sada H&R je spíše na efekt a vůz pouze přiblíží k silnici.
Vzhledem k tomu, už klasická M3 Competition vypadá okázale, úpravce zvolil decentní šedý odstín doplněný bílými proužky na bocích, kapotě a víku kufru. Po celém voze najdeme řadu karbonových detailů v podobě křidélek na předním nárazníku, rámečků ventilačních otvorů, nástavců prahů, zadního spoileru a difuzoru. MH3 GTR stojí na šestipaprskových kolech v rozměru 9x20 vpředu a 10,5x20 palců vzadu, jejíchž odstín si může zákazník zvolit. Do interiéru nebylo třeba příliš zasahovat, proto se Manhart omezil pouze na celokarbonové skořepiny.
Cena upraveného vozu není známá, ale bude to asi o dost více než sériový model. Ten je na českém trhu nabízen od 2.434.900 Kč, v případě pohonu všech kol cena startuje na 2.554.500 Kč