Zdá se, že stagnující ruská automobilka AvtoVAZ konečně nalezla svého životního partnera. Její zástupci zřejmě v nejbližší době podepíší smlouvu s francouzským Renaultem, což by z tohoto státního podniku mohlo učinit třetí největší automobilku na světě. Renault včetně svých partnerských organizací Nissan, Dacia či Samsung produkují ročně vozy v číslech blížících se sedmi milionům, což by mělo stačit k tomu trumfnout Ford. Renault tak zřejmě přehrál své konkurenty v otázce partnerství s továrnou AvtoVAZ, firmy General Motors, Fiat a Magna.
Podle Carlose Ghosna z vedení Renaultu vstoupí do AvtoVAZ nákupem čtvrtinového podílu. Ten zároveň oznámil meziroční nárůst výroby o 2,1% a předpoklad, že by měl být splněn poměrně velkorysý čtyřletý plán. A to i přesto, že prognózy na letošní rok nejsou z makroekonomického hlediska nijak příznivé. Navíc se vzhledem k daňovým změnám očekává pokles zájmu o vozy na horní hranici střední třídy, což by mohl být problém pro právě zaváděnou novou Lagunu. Na to reagovala běžící výroba v továrně Sandouville, která zrušila třetí směnu. I přes omezení výroby Laguny v jejím samém počátku však Ghosn předpokládá, že se tato modelová řada v Evropě usadí na třetí příčce ve svém segmentu, k čemuž by mělo přispět brzké uvedení variant kombi a kupé.
Příští rok zahájí Renault s pomocí bateriových systémů Nissan vývoj pokrokového elektromobilu, jenž by se měl na evropské trhy dostat v roce 2012. Zároveň pokračují práce na voze s pohonem palivovými články.