Modernizovanou Insignii nám už Opel ukázal. Teď ovšem přináší pohled na nejsilnější variantu GSi a upřesňuje kompletní paletu motorizací modelu.
Opel na začínajícím autosalonu v Bruselu již kompletně odhaluje podrobnosti o modernizaci Insignie. Přehled nové výbavy a úprav designu liftbacku Grand Sport a kombi Sports Tourer nám automobilka ukázala nedávno. Nyní se během oficiální premiéry zaměřuje především na techniku pod kapotou, která je zbrusu nová, a rovněž odhaluje nejsilnější verzi GSi.
Insignia GSi i nadále přijíždí jako sportovně střižená výbava s nevýkonnější motorizací, v tomto případě s nově vyvinutým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem o objemu dvou litrů a novou devítistupňovou automatickou převodovkou. GSi nabídne výkon 169 kW (230 koní) a točivý moment 350 N.m. To jsou mimochodem stejné hodnoty, jakými disponovala minulá Škoda Octavia RS TSI, když v modernizované verzi dorazila na trh.
Standardně dostává GSi také pohon všech kol se systémem vektorování točivého momentu, adaptivní podvozek FlexRide, ostřeji naladěné řízení a čtyřpístkové brzdy Brembo s červenými třmeny. V rámci jízdních režimů Standard, Tour, Sport a Competiton se pak kromě tuhosti podvozku upravuje i odezva plynového pedálu a citlivost řízení.
Co se týče zbývající nabídky motorů modernizované Insignie, rovněž u ní mluví Opel o zbrusu nové generaci, stejně jako u nedávno vylepšené Astry. Základem Insignie tak bude naftový tříválec 1.5D o výkonu 90 kW (122 koní) a lehce výkonnější volbou bude benzinový tříválec 1.4T o síle 107 kW (145 koní).
Výše pak stojí benzinový čtyřválec 2.0T o výkonu 147 kW (200 koní), který je pro nejvýkonnější Insignii GSi naladěn na zmíněných 169 kW (230 koní). Nové benzinové dvoulitry jsou také prvními motory Opelu, které pracují s funkcí deaktivace válců pro úsporu paliva a nižší produkci emisí.
Opel uvádí, že nabídku později doplní i další naftový motor, přesněji dvoulitrový čtyřválec. V závislosti na motorizaci se v Insignii objeví klasický šestistupňový manuál, výše uvedená devítistupňová automatická převodovka nebo i bezestupňový automat CVT (v Astře je nabízen u motoru 1.4T).
V Belgii už je modernizovaný Opel Insignia v prodeji. Na trh Česka určitě zavítá v následujících týdnech či měsících. O cenách budeme informovat.