Nad tím zůstává rozum stát. Britská ASA (Advertising Standards Authority), organizace pro regulaci reklamy, zakázala tento propagační spot na nové BMW M4 kabrio, protože podle ní navádí k „nebezpečné a nezodpovědné jízdě“. Jablkem sváru jsou prostřihy mezi jízdou na silnici a na závodním okruhu. Na něm se řidič objevuje v helmě a jede rychle. A to se podle ASA nesmí.
Automobilka se bránila poukazováním na skutečnost, že na záběrech ze silnice řidič vždy dodržuje předpisy, řídí klidně, nepředjíždí, nepřekračuje povolenou rychlost a že na silnici se nevyskytují jiná vozidla ani chodci. Navíc upozornila, že na záběrech z okruhu neukázal rychloměr vyšší rychlost než 119 km/h. To ale komisi nepřesvědčilo.
Video je podle regulátorů sestříhané tak, aby nebylo jasně odlišené, kdy se auto pohybuje na silnici a kdy na uzavřené trati. „Proto jsme dospěli k závěru, že podstatná část spotu se soustředila na (…) dynamiku a rychlost (vozu),“ uvádí ASA ve svém prohlášení. Automobilce je vytýkána rovněž skutečnost, že ve videu je „slyšet zvuk akcelerujícího vozu“. Vážně, nežertujeme.
ASA nařídila stažení spotu a vyzvala britské zastoupení BMW, aby ve svých reklamách napříště nespojovalo jízdu na závodním okruhu s jízdou na silnici způsobem, který se soustředí na rychlost a nabádá k nezodpovědnému stylu jízdy.
Chtělo by se něco dodat, ale raději to necháme na vás. Napište nám do diskuze, co si o (ne)přiměřenosti spotu myslíte vy.