První "diesel na benzín" od Mazdy bude součástí hybridní soustavy

Inženýři Mazdy si dali za cíl maximálně zeefektivnit spalovací motor. Teprve nyní považují za vhodné představit své hybridní ústrojí.

Mazda chystá sériovou výrobu motorů řady SkyActiv-X, o kterých se s lehkou nadsázkou dá hovořit jako o dieselových motorech spalujících benzin. V určitých pracovních momentech totiž dokáží směs benzinu a vzduchu zapálit v podstatě bez svíčky, za pomoci komprese. Svíčku motor používá zejména pro zvyšování tlaku ve válci při kompresním zdvihu za pomoci efektu nafukovacího balónku a pomáhá také časování.

Nyní se ukazuje, že v tom technologická bomba v podobě do značné míry revolučního motoru nebude sama. Mazda plánuje přeci jen svolit ze své strategie jednoduchosti a vsadit v kombinaci s motory SkyActiv-X i na hybridní ústrojí.

Šéf severoamerického zastoupení značky Masahiro Moto to potvrdil pro Automotive News. "Technologie SkyActiv-X je důležitým základem pro elektrifikaci," prozradil s tím, že inženýři stojí před výzvou přimět hybrid jezdit jako pravou Mazdu. "Základ v podobě spalovacího motoru musí být nejprve co nejúspornější. Až poté stojí za to jej kombinovat s elektromotory," vysvětlil.

Poprvé má tuto technologii přinést nová generace Mazdy 3. Premiéra modelu nižší střední třídy se očekává v průběhu roku 2019. Nová platforma bude připravena právě také na zástavbu elektrifikovaného pohonu, čímž do sebe záměry Japonců zapadají.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud