Inženýři Mazdy si dali za cíl maximálně zeefektivnit spalovací motor. Teprve nyní považují za vhodné představit své hybridní ústrojí.
Mazda chystá sériovou výrobu motorů řady SkyActiv-X, o kterých se s lehkou nadsázkou dá hovořit jako o dieselových motorech spalujících benzin. V určitých pracovních momentech totiž dokáží směs benzinu a vzduchu zapálit v podstatě bez svíčky, za pomoci komprese. Svíčku motor používá zejména pro zvyšování tlaku ve válci při kompresním zdvihu za pomoci efektu nafukovacího balónku a pomáhá také časování.
Nyní se ukazuje, že v tom technologická bomba v podobě do značné míry revolučního motoru nebude sama. Mazda plánuje přeci jen svolit ze své strategie jednoduchosti a vsadit v kombinaci s motory SkyActiv-X i na hybridní ústrojí.
Šéf severoamerického zastoupení značky Masahiro Moto to potvrdil pro Automotive News. "Technologie SkyActiv-X je důležitým základem pro elektrifikaci," prozradil s tím, že inženýři stojí před výzvou přimět hybrid jezdit jako pravou Mazdu. "Základ v podobě spalovacího motoru musí být nejprve co nejúspornější. Až poté stojí za to jej kombinovat s elektromotory," vysvětlil.
Poprvé má tuto technologii přinést nová generace Mazdy 3. Premiéra modelu nižší střední třídy se očekává v průběhu roku 2019. Nová platforma bude připravena právě také na zástavbu elektrifikovaného pohonu, čímž do sebe záměry Japonců zapadají.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5