Pagani se občas blýskne zakázkovou stavbou, jako například loni modelem Huayra NC. Tentokrát se ale pustilo do daleko rozsáhlejšího projektu, který se po čtyřech letech konečně blíží ke šťastnému konci.
Závodní speciály s prodlouženou zádí oplývaly vždy zajímavou aurou a je jedno, jestli jde o šedesátky, devadesátky, nebo současnost. V roce 2018 se světu ukázal McLaren Speedtail, ale málokdo ví, že ve stejné době začalo s touto koncepcí pracovat také Pagani.
Unikátní a radikálně upravená Huayra s dlouhou zádí začala vznikat na přání dvou zákazníků, kteří po celou dobu vývoje spolupracovali s oddělením Grandi Complicazioni specializujícím se na individuální a limitované přestavby.
Jen navržení designu trvalo dva roky. Aby si byl vývojový tým jistý, že naplní očekávání klientů, Pagani vyrobilo modely v měřítku 1:4 a následně maketu v úplné velikosti. Teprve potom odstartovala výroba. Automobilka vynaložila na projekt nesmírné úsilí i finanční prostředky v rámci zajištění splnění všech podmínek pro globální legalizaci.
Huayra Codalunga má zcela novou karoserii, jejíž dominantou je hladká prodloužená záď inspirovaná závodními vozy ze šedesátých let. Změnilo se i zadní čelo, které pozbylo klasické mřížky. Zůstalo ale centrální vyústění výfukového systému se čtveřicí koncovek. Ten mimochodem váži jen 4,4 kg a spolu s kompozitními částmi vozu přispívá k hmotnosti pouhých 1290 kg. To je hodně málo, zvláště když motor V12 poskytuje výkon 617 kW s 1100 Nm točivého momentu.
Aby nově navržené elegantní linie řádně vynikly, Pagani pro Huayru Codalunga vybralo pouze polomatné a matné laky s neutrálním odstínem. V tomto případě jej doplňuje hnědý kožený interiér s řadou hliníkových prvků.
Celkem vznikne pět kusů a všechny již mají svého trpělivého majitele. Pagani neuvedlo termín doručení, ale vzhledem k oficiálnímu představení by se projekt po čtyřech letech mohl konečně chýlit do finále. Pouze víme, že jeden kus vyšel na v přepočtu přibližně 174 milionů korun.