Nissan Leaf Nismo Nissan

Nissan Leaf Nismo | Nissan

Nissan Leaf Nismo Nissan

Nissan Leaf Nismo | Nissan

Nissan Leaf Nismo Nissan

Nissan Leaf Nismo | Nissan

Nissan Leaf Nismo Nissan

Nissan Leaf Nismo | Nissan

Nissan Leaf Nismo Nissan

Nissan Leaf Nismo | Nissan

Nissan Leaf Nismo Nissan

Nissan Leaf Nismo | Nissan

Nissan Leaf Nismo Nissan

Nissan Leaf Nismo | Nissan

Nissan Leaf Nismo Nissan

Nissan Leaf Nismo | Nissan

Nissan Leaf Nismo Nissan

Nissan Leaf Nismo | Nissan

Nissan Leaf Nismo Nissan

Nissan Leaf Nismo | Nissan

Nissan Leaf Nismo Nissan

Nissan Leaf Nismo | Nissan

Nissan Leaf Nismo Nissan

Nissan Leaf Nismo | Nissan

Nissan Leaf Nismo Nissan

Nissan Leaf Nismo | Nissan

Nissan Leaf Nismo Nissan

Nissan Leaf Nismo | Nissan

Nissan Leaf Nismo Nissan

Nissan Leaf Nismo | Nissan

Nissan Leaf Nismo Nissan

Nissan Leaf Nismo | Nissan

Nissan Leaf Nismo Nissan

Nissan Leaf Nismo | Nissan

Nissan Leaf Nismo Nissan
Nissan Leaf Nismo Nissan
Nissan Leaf Nismo Nissan
Nissan Leaf Nismo Nissan
17
Fotogalerie

Verzi Nismo už dostal i elektrický Nissan Leaf. Ladila se ovladatelnost

Jméno spojované hlavně s ostřejšími modely Nissanu či jeho působením v motorsportu se nyní dostává i do kategorie elektromobilů. Sportovnější verzi Nismo si totiž budou moci zvolit někteří zájemci rovněž u modelu Leaf.

Nissan už dřívějšími koncepty dával najevo, že se nebojí použít uctívané jméno sportovní divize Nismo i na svůj nejprodávanější elektromobil. Po GT-R, 350Z nebo třeba crossoveru Juke tak přichází na světlo i produkční Leaf Nismo.

Kdo by ovšem čekal jen paket agresivnějších nárazníků, červených linek a větších kol, bude se mýlit. Ačkoliv tedy původní elektrické ústrojí žádné navýšení výkonu nepodstoupilo a stále produkuje 110 kW (150 koní) a 320 N.m točivého momentu, Nismo se kromě stylingových úprav pustilo i do zlepšení ovladatelnosti.

Jedinou změnou v rámci elektromotoru je nově konfigurovaná řídící jednotka, zajišťující rychlejší odezvu motoru na sešlápnutí plynového pedálu. Jinak mluvíme o tužším podvozku, přepracovaném elektrickém posilovači řízení a nových 18palcových kolech obutých do lepivějších pneumatik Continental.

Na karoserii si tedy všimnete nižších, ostřejších nárazníků, vzadu navíc s „difuzorem“ a středovou mlhovkou, nové přední masky, LED denních světel, a dále samozřejmě kontrastních červených linek a detailů. I tyto nepatrné změny mají ale vylepšit aerodynamiku Leafu, zvýšit jeho přítlak, a to bez narušení nízkého odporu celého vozu.

Uvnitř se pokračuje s červenými detaily, rámečky a maličkostmi, k čemuž přibyl i sportovní volant polstrovaný kůží a Alcantarou. Nechybí červeně obšívané sedačky ani karbonový dekor nad přihrádkou spolujezdce.

Nissan nemá v plánu Leaf Nismo nabízet na trzích mimo Japonsko. Tato kuriozitka zůstane pouze pro místní zájemce. Cena vůči standardní verzi ještě nebyla zveřejněna.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud