Až v dalekém Mexiku se na startovní rovince závodního okruhu utkaly vozy Jaguar I-Pace a Tesla Model X. Závod to nebyl dlouhý...
Elektromobily se zatím nemůžou utkávat na klasických závodních okruzích, například na Nürburgringu. Pro porovnání jejich výkonnosti se tak využívají jen některé dílčí disciplíny. Třeba ta, v níž díky okamžitému nástupu maximálního točivého momentu přímo excelují - zrychlení z nuly na stokilometrovou v rychlost. V americkém podání se jedná o start z nuly na 60 mil v hodině (cca 96,5 km/hod).
Jeden takový souboj už stihl podstoupit čerstvě představený Jaguar I-Pace s dosud nejrychlejším elektrickým SUV na světě. Tím je Tesla Model X.
Na závodním okruhu Hermanose Rodrigueze v Mexiku se vedle sebe na startovní rošt postavila nejprve Tesla Model X v základní specifikaci 75D. Jaguar I-Pace má zatím jen jedno provedení a jeho dva elektromotory, z nichž každý má na starosti pohon jedné nápravy, umí vyprodukovat systémový výkon 395 koní.
Za volant usedli zkušení závodníci. V případě Jaguaru šlo o Mitche Evanse, který závodí s elektrickou formulí Jaguar. Řízení monstrózní Tesly se ujal Tony Kanaan, který má na svém kontě například i vítězství v závodě 500 mil Indianopolis v roce 2013.
Úkolem obou jezdců bylo co nejrychleji dosáhnout zmíněných šedesáti mil v hodině a pak okamžitě zastavit. Závod skončil vítězstvím Jaguaru. Kanaan měl však k dispozici ještě Model X 100D, jehož elektromotory zvládají vyprodukovat necelých 400 kilowattů. Ani to mu ale nepomohlo.
Podle nás Jaguar nezvítězil jen 1:0, ale hned 2:0. Druhý bod přidává za svůj design, který je o řád lepší než u amerického vozu. A kdyby se hodnotila i cena, bylo by vítězství ještě výraznější.