V polovině července  jsme vás informovali  o tučném balíku peněz, který Porsche injektovalo do testovacího okruhu Nardó v Itálii. 12,6 kilometrů dlouhá klopená oválná dráha dostala nový povrch a připravila se tak na svůj nový úděl - testování elektromobilů.

V polovině července jsme vás informovali o tučném balíku peněz, který Porsche injektovalo do testovacího okruhu Nardó v Itálii. 12,6 kilometrů dlouhá klopená oválná dráha dostala nový povrch a připravila se tak na svůj nový úděl - testování elektromobilů.

Nenechte se však zmást, Nardó vždy bylo mekkou rychlosti a tak to také zůstalo, jen se přidaly kratochvíle s rychlonabíjením, bezpečnostními systémy, nebo s autonomním řízením.

Nenechte se však zmást, Nardó vždy bylo mekkou rychlosti a tak to také zůstalo, jen se přidaly kratochvíle s rychlonabíjením, bezpečnostními systémy, nebo s autonomním řízením.

Jednu z prvních štací si zde právě odbylo i nové Porsche Taycan, které už se pomalu připravuje na svůj celosvětový debut, ke kterému dojde ve středu, 4. září.

Jednu z prvních štací si zde právě odbylo i nové Porsche Taycan, které už se pomalu připravuje na svůj celosvětový debut, ke kterému dojde ve středu, 4. září.

Zkouška ohněm je možná ten správný termín pro tento test, protože Taycan si prošel 24hodinovou vytrvalostní jízdou ve vysokých rychlostech (195 až 215 km/h) při nejvyšších italských teplotách 42 stupňů (povrch dráhy 54). 

Zkouška ohněm je možná ten správný termín pro tento test, protože Taycan si prošel 24hodinovou vytrvalostní jízdou ve vysokých rychlostech (195 až 215 km/h) při nejvyšších italských teplotách 42 stupňů (povrch dráhy 54). 

Šest testovacích jezdců se střídalo při zastávkách na rychlé dobíjení a celkově tak elektromobil urazil vzdálenost 3425 kilometrů. Stefan Weckbach, jeden z vedoucích projektu Taycan uvedl, že vůz zkouškou prošel bez sebemenších problémů. Nezapomněl také dodat, že v momentě, kdy Taycan vstoupí na trh, bude mít za sebou přes šest milionů testovacích kilometrů.

Šest testovacích jezdců se střídalo při zastávkách na rychlé dobíjení a celkově tak elektromobil urazil vzdálenost 3425 kilometrů. Stefan Weckbach, jeden z vedoucích projektu Taycan uvedl, že vůz zkouškou prošel bez sebemenších problémů. Nezapomněl také dodat, že v momentě, kdy Taycan vstoupí na trh, bude mít za sebou přes šest milionů testovacích kilometrů.

Taycan bude využívat jeden elektromotor pro každou nápravu a lithium-iontové baterie. Na jedno nabití by měl přitom zvládnout ujet přes 500 kilometrů. | Koncept Porsche Mission E

Taycan bude využívat jeden elektromotor pro každou nápravu a lithium-iontové baterie. Na jedno nabití by měl přitom zvládnout ujet přes 500 kilometrů. | Koncept Porsche Mission E

Tato specifikace se má ovšem týkat nejvýkonnější verze. Porsche bude nabízet i slabší, základní variantu s výkonem okolo 294 kW (400 koní), která samozřejmě nabídce o cosi horší dynamiku. | Koncept Porsche Mission E

Tato specifikace se má ovšem týkat nejvýkonnější verze. Porsche bude nabízet i slabší, základní variantu s výkonem okolo 294 kW (400 koní), která samozřejmě nabídce o cosi horší dynamiku. | Koncept Porsche Mission E

O produkci vozu se postará továrna ve Stuttgartu. Na počátku výroby bude schopná produkovat 20.000 elektromobilů ročně. | Koncept Porsche Mission E

O produkci vozu se postará továrna ve Stuttgartu. Na počátku výroby bude schopná produkovat 20.000 elektromobilů ročně. | Koncept Porsche Mission E

Koncept Porsche Mission E

Koncept Porsche Mission E

Dostupná prý bude i rychlonabíječka, díky které si během 15 minut obstaráte energii na ujetí 400 km. | Koncept Porsche Mission E

Dostupná prý bude i rychlonabíječka, díky které si během 15 minut obstaráte energii na ujetí 400 km. | Koncept Porsche Mission E

Koncept Porsche Mission E

Koncept Porsche Mission E

Porsche dále zmiňuje, že už nyní probíhají dokončovací práce na Taycanu a nic tedy nebude zanedlouho bránit „typickému Porsche, nejlepšímu ve své třídě“ vyrazit do světa. | Prototyp Porsche Taycan

Porsche dále zmiňuje, že už nyní probíhají dokončovací práce na Taycanu a nic tedy nebude zanedlouho bránit „typickému Porsche, nejlepšímu ve své třídě“ vyrazit do světa. | Prototyp Porsche Taycan

Pochopitelně, samotné ilustrace trochu zkreslují sériovou realitu elektromobilu Porsche – designové náčrtky pokaždé ukazují modely mnohem širší a nižší než doopravdy jsou. | Prototyp Porsche Taycan

Pochopitelně, samotné ilustrace trochu zkreslují sériovou realitu elektromobilu Porsche – designové náčrtky pokaždé ukazují modely mnohem širší a nižší než doopravdy jsou. | Prototyp Porsche Taycan

Jak už víme, „čtyřdveřové kupé“ má přijít s výkonem elektromotorů kolem 447 kW (600 koní) a zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h za přibližně 3,5 vteřiny. | Prototyp Porsche Taycan

Jak už víme, „čtyřdveřové kupé“ má přijít s výkonem elektromotorů kolem 447 kW (600 koní) a zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h za přibližně 3,5 vteřiny. | Prototyp Porsche Taycan

Prototyp Porsche Taycan YouTube.com/ cvdzijden - Supercar Videos

Prototyp Porsche Taycan | YouTube.com/cvdzijden - Supercar Videos

Prototyp Porsche Taycan YouTube.com/ cvdzijden - Supercar Videos

Prototyp Porsche Taycan | YouTube.com/cvdzijden - Supercar Videos

Prototyp Porsche Taycan YouTube.com/ cvdzijden - Supercar Videos

Prototyp Porsche Taycan | YouTube.com/cvdzijden - Supercar Videos

Prototyp Porsche Taycan YouTube.com/ cvdzijden - Supercar Videos

Prototyp Porsche Taycan | YouTube.com/cvdzijden - Supercar Videos

Prototyp Porsche Taycan YouTube.com/ cvdzijden - Supercar Videos

Prototyp Porsche Taycan | YouTube.com/cvdzijden - Supercar Videos

| Porsche Mission E

| Porsche Mission E

| Porsche Mission E

| Porsche Mission E

| Porsche Mission E

| Porsche Mission E

| Porsche Mission E

| Porsche Mission E

Nenechte se však zmást, Nardó vždy bylo mekkou rychlosti a tak to také zůstalo, jen se přidaly kratochvíle s rychlonabíjením, bezpečnostními systémy, nebo s autonomním řízením.
Jednu z prvních štací si zde právě odbylo i nové Porsche Taycan, které už se pomalu připravuje na svůj celosvětový debut, ke kterému dojde ve středu, 4. září.
Zkouška ohněm je možná ten správný termín pro tento test, protože Taycan si prošel 24hodinovou vytrvalostní jízdou ve vysokých rychlostech (195 až 215 km/h) při nejvyšších italských teplotách 42 stupňů (povrch dráhy 54). 
Šest testovacích jezdců se střídalo při zastávkách na rychlé dobíjení a celkově tak elektromobil urazil vzdálenost 3425 kilometrů. Stefan Weckbach, jeden z vedoucích projektu Taycan uvedl, že vůz zkouškou prošel bez sebemenších problémů. Nezapomněl také dodat, že v momentě, kdy Taycan vstoupí na trh, bude mít za sebou přes šest milionů testovacích kilometrů.
23
Fotogalerie

Porsche Taycan prošlo nejtvrdším testem. Po okruhu Nardó jezdilo 24 hodin v kuse

Vydrží komponenty v extrémním horku za plného nasazení na klopené dráze v Itálii? I na tohle hledalo Porsche odpověď.

V polovině července jsme vás informovali o balíku peněz, který Porsche injektovalo do testovacího okruhu Nardó v Itálii. 12,6 kilometrů dlouhá klopená oválná dráha dostala nový povrch a připravila se tak na svůj nový úděl - testování elektromobilů. Nenechte se však zmást, Nardó vždy bylo mekkou rychlosti a tak to také zůstalo, jen se přidaly kratochvíle s rychlonabíjením, bezpečnostními systémy nebo s autonomním řízením.

Jednu z prvních štací si zde právě odbylo i nové Porsche Taycan, které už se připravuje na svůj celosvětový debut. Dojde k němu ve středu 4. září. Zkouška ohněm je možná ten správný termín pro tento test, protože Taycan si prošel 24hodinovou vytrvalostní jízdou ve vysokých rychlostech (195 až 215 km/h) při nejvyšších teplotách 42 stupňů (povrch dráhy 54). 

Šest testovacích jezdců se střídalo při zastávkách na rychlé dobíjení a celkově tak elektromobil urazil vzdálenost 3425 kilometrů. Stefan Weckbach, jeden z vedoucích projektu Taycan uvedl, že vůz zkouškou prošel bez sebemenších problémů. Nezapomněl také dodat, že v momentě, kdy Taycan vstoupí na trh, bude mít za sebou přes šest milionů testovacích kilometrů.

3425 kilometrů. Je to hodně, nebo málo? Volkswagen při testování svého superauta W12 (ne tak úplně splněný sen Ferdinanda Piecha), najel na stejné trati 7749 kilometrů. Jenže tenkrát se jednalo o rychlostní rekord a tak se jelo průměrnou rychlostí 322,89 km/h. Něco takového si Taycan možná taky zkusí, ale nyní šlo o hlavně o výdrž jeho komponentů.

Mimo jiné je totiž vybavený 800voltovou technologií, která pomohla speciálu Porsche 919 Hybrid třikrát vyhrát LeMans. Zjišťovaly se také tepelné ztráty a schopnost vozu uchladit se i v extrémním horku. Porsche si dává na svém novém voze velmi záležet, jak jsme se již nejednou přesvědčili. Předobjednávky se navíc hrnou jedna za druhou. Můžeme tak s jistotou říct, že první elektrické Porsche je už teď pořádná pecka.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud