67
Fotogalerie

Rinspeed UC?: zábavný elektroprcek

Švýcarské designérské studio Rinspeed nás právě zasypalo snímky své nové studie. Jde tentokrát o více než cvičení?

Nový koncept Rinspeedu nese tajemný název UC? a představí se na autosalonu v Ženevě. Stalo se již dobrou tradicí, že si Rinspeed domácí autosalon nenechává ujít, kreace této značky totiž takřka pokaždé opravdu stojí zato. Na rozdíl od dva roky starého prototypu Squba vycházejícího ze sportovního Lotusu Elise míří Rinspeed UC? do společnosti malých, veselých městských vozítek, reprezentovaných třeba modely Fiat 500 a Smart ForTwo. Jde o čistý elektromobil, jenž má svým potenciálním uživatelům nabídnout spoustu zajímavých cestovních zážitků.

Rinspeed UC 16.jpg Rinspeed UC 17.jpg Rinspeed UC 18.jpg

Rinspeed sáhl po sadě li-ionových akumulátorů specializované společnosti LiTec, jež vznikla společným úsilím firem Evonik a Daimler AG. Baterie vozíku UC? zajistí možnost ujet 105 km na jedno nabití, na první pohled to není hodnota nijak oslnivá, ale řada z dnešních automobilů toho během dne o moc více nenajede. Nový Rinspeed dále rozvíjí parkovací koncept započatý prvním Smartem, umožňující parkování kolmo k chodníku i v místech s předepsaným podélným stáním, což by mělo výrazně usnadnit parkování v přeplněných městských centrech.

Rinspeed UC 19.jpg Rinspeed UC 20.jpg Rinspeed UC 21.jpg

Rinspeed jej ale posouvá dále. Zároveň totiž vyvinul, jak vidíte i na přiložených snímcích, soustavu pro snadné najíždění do speciálně upravených železničních vagónů, posádka si tak na svých výletech mezi městy může odpočinout. Jelikož většina evropských vlaků jezdí na elektrický pohon, zůstává provoz vozu UC? i v tomto případě bez přímých emisí škodlivých plynů. Ačkoli koncept počítá s příčným najížděním vozů do vlaků, prostorová náročnost zůstává výrazná, takže případná „jízdenka“ zřejmě nebude zrovna levnou záležitostí. Budete-li však chtít, můžete si svůj vozík během cesty alespoň poněkud dobít...

Rinspeed UC 13.jpg Rinspeed UC 23.jpg Rinspeed UC 02.jpg

Že to Rinspeed s tímto modelem a jeho případnou sériovou výrobou myslí opravdu vážně, o tom napovídá důsledné zpracování detailů a úzká spolupráce se subdodavatelskými firmami. Problémem současných elektromobilů například bývá vytápění prostoru pro cestující, specializovaná společnost Eberspacher kvůli tomu pro nový Rinspeed vyvinula vysokonapěťový a údajně velmi hospodárný systém, jenž je prý schopen vytopit interiér na 60 stupňů za pouhých 30 sekund. Rinspeed by si sériovou výrobu modelu UC? přál, ale bez silného partnera to zřejmě nepůjde.

Rinspeed UC 28.jpg Rinspeed UC 29.jpg Rinspeed UC 30.jpg Rinspeed UC 63.jpg
Rinspeed UC 31.jpg Rinspeed UC 32.jpg Rinspeed UC 33.jpg 
Rinspeed UC 01.jpg Rinspeed UC 03.jpg Rinspeed UC 09.jpg
Rinspeed UC 04.jpg Rinspeed UC 05.jpg Rinspeed UC 06.jpg Rinspeed UC 15.jpg
Rinspeed UC 07.jpg Rinspeed UC 08.jpg Rinspeed UC 14.jpg
Rinspeed UC 10.jpg Rinspeed UC 11.jpg Rinspeed UC 12.jpg
Rinspeed UC 22.jpg Rinspeed UC 24.jpg Rinspeed UC 49.jpg Rinspeed UC 50.jpg
Rinspeed UC 25.jpg Rinspeed UC 26.jpg Rinspeed UC 27.jpg
Rinspeed UC 34.jpg Rinspeed UC 35.jpg Rinspeed UC 36.jpg
Rinspeed UC 37.jpg Rinspeed UC 38.jpg Rinspeed UC 39.jpg Rinspeed UC 51.jpg Rinspeed UC 67.jpg
Rinspeed UC 40.jpg Rinspeed UC 41.jpg Rinspeed UC 42.jpg
Rinspeed UC 43.jpg Rinspeed UC 44.jpg Rinspeed UC 45.jpg
Rinspeed UC 46.jpg Rinspeed UC 47.jpg Rinspeed UC 48.jpg
Rinspeed UC 52.jpg Rinspeed UC 53.jpg Rinspeed UC 54.jpg
Rinspeed UC 55.jpg Rinspeed UC 56.jpg Rinspeed UC 57.jpg
Rinspeed UC 58.jpg Rinspeed UC 59.jpg Rinspeed UC 60.jpg
Rinspeed UC 61.jpg Rinspeed UC 62.jpg Rinspeed UC 64.jpg
Rinspeed UC 65.jpg Rinspeed UC 66.jpg
Rinspeed UC?

Doporučujeme

Články odjinud