Není tajemstvím, že Mercedes-Benz chystá svou nabídku elektromobilů třídy EQ do budoucna  podstatně rozšířit . Pod  současné SUV EQC  se nejspíš zařadí menší elektrický  crossover EQB , chystá se rovněž hatchback EQA a silnice již brázdí i prototypy limuzíny EQS. | Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

Není tajemstvím, že Mercedes-Benz chystá svou nabídku elektromobilů třídy EQ do budoucna podstatně rozšířit. Pod současné SUV EQC se nejspíš zařadí menší elektrický crossover EQB, chystá se rovněž hatchback EQA a silnice již brázdí i prototypy limuzíny EQS. | Mercedes-Benz EQV | Zdroj: Mercedes-Benz

Teď si však pozornost krade prostorné EQV, které automobilka popisuje jako „první čistě elektrické prémiové MPV“. | Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

Teď si však pozornost krade prostorné EQV, které automobilka popisuje jako „první čistě elektrické prémiové MPV“. | Mercedes-Benz EQV | Zdroj: Mercedes-Benz

Po designové stránce není co řešit. EQV vypadá jako trochu uhlazenější dosavadní velkoprostorová třída V, nový je přední nárazník... | Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

Po designové stránce není co řešit. EQV vypadá jako trochu uhlazenější dosavadní velkoprostorová třída V, nový je přední nárazník... | Mercedes-Benz EQV | Zdroj: Mercedes-Benz

...aerodynamická mřížka po vzoru EQC a na čumáku rovněž najdete krytku zástrčky pro dobíjení. Aerodynamice a tedy snížení odporu vzduchu pak pomáhají i nová kola. | Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

...aerodynamická mřížka po vzoru EQC a na čumáku rovněž najdete krytku zástrčky pro dobíjení. Aerodynamice a tedy snížení odporu vzduchu pak pomáhají i nová kola. | Mercedes-Benz EQV | Zdroj: Mercedes-Benz

Uvnitř se mnohé nemění a EQV se vyznačuje stejnou architekturou palubní desky jako klasická třída V. Nechybí konfigurovatelný interiér s různým nastavením a uložením sedaček, a to až pro osm cestujících. | Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

Uvnitř se mnohé nemění a EQV se vyznačuje stejnou architekturou palubní desky jako klasická třída V. Nechybí konfigurovatelný interiér s různým nastavením a uložením sedaček, a to až pro osm cestujících. | Mercedes-Benz EQV | Zdroj: Mercedes-Benz

Novinka využívá modernizovaný MBUX infotainment s 10palcovou obrazovkou a dnes už známým hlasovým ovládáním. Před řidičem jsou však stále jako v normálním „véčku“ klasické budíky doplněné o menší displej. | Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

Novinka využívá modernizovaný MBUX infotainment s 10palcovou obrazovkou a dnes už známým hlasovým ovládáním. Před řidičem jsou však stále jako v normálním „véčku“ klasické budíky doplněné o menší displej. | Mercedes-Benz EQV | Zdroj: Mercedes-Benz

EQV pak spoléhá na jediný elektromotor umístěný na přední nápravě, který produkuje výkon 150 kW (204 koní), točivý moment 362 N.m a s lithium-iontovou baterií o kapacitě 90 kWh... | Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

EQV pak spoléhá na jediný elektromotor umístěný na přední nápravě, který produkuje výkon 150 kW (204 koní), točivý moment 362 N.m a s lithium-iontovou baterií o kapacitě 90 kWh... | Mercedes-Benz EQV | Zdroj: Mercedes-Benz

...má zajistit dojezd na jedno nabití až 405 kilometrů (i když tento údaj zatím Mercedes označuje za provizorní). Maximálně dosáhne EQV rychlosti 160 km/h. | Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

...má zajistit dojezd na jedno nabití až 405 kilometrů (i když tento údaj zatím Mercedes označuje za provizorní). Maximálně dosáhne EQV rychlosti 160 km/h. | Mercedes-Benz EQV | Zdroj: Mercedes-Benz

Dobu nabíjení z klasické domácí zásuvky a pomocí vestavěné nabíječky či příplatkového Wallboxu zatím Mercedes neupřesňuje. | Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

Dobu nabíjení z klasické domácí zásuvky a pomocí vestavěné nabíječky či příplatkového Wallboxu zatím Mercedes neupřesňuje. | Mercedes-Benz EQV | Zdroj: Mercedes-Benz

Každopádně lze ale EQV dobíjet i na rychlonabíječkách s výkonem až 110 kW. V tomto případě je dobití akumulátoru z 10 % na 80 % kapacity otázkou „méně než 45 minut“. | Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

Každopádně lze ale EQV dobíjet i na rychlonabíječkách s výkonem až 110 kW. V tomto případě je dobití akumulátoru z 10 % na 80 % kapacity otázkou „méně než 45 minut“. | Mercedes-Benz EQV | Zdroj: Mercedes-Benz

Oficiální premiéru si tedy nové EQV zažije na zářijovém  autosalonu ve Frankfurtu . Datum uvedení na trh zatím neznáme, stejně jako cenovky. | Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

Oficiální premiéru si tedy nové EQV zažije na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Datum uvedení na trh zatím neznáme, stejně jako cenovky. | Mercedes-Benz EQV | Zdroj: Mercedes-Benz

Novinka se bude vyrábět na španělské lince ve Vitorii společně s dosavadní třídou V. | Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

Novinka se bude vyrábět na španělské lince ve Vitorii společně s dosavadní třídou V. | Mercedes-Benz EQV | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQV | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQV | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQV | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQV | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQV | Zdroj: Mercedes-Benz

Teď si však pozornost krade prostorné EQV, které automobilka popisuje jako „první čistě elektrické prémiové MPV“. | Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz
Po designové stránce není co řešit. EQV vypadá jako trochu uhlazenější dosavadní velkoprostorová třída V, nový je přední nárazník... | Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz
...aerodynamická mřížka po vzoru EQC a na čumáku rovněž najdete krytku zástrčky pro dobíjení. Aerodynamice a tedy snížení odporu vzduchu pak pomáhají i nová kola. | Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz
Uvnitř se mnohé nemění a EQV se vyznačuje stejnou architekturou palubní desky jako klasická třída V. Nechybí konfigurovatelný interiér s různým nastavením a uložením sedaček, a to až pro osm cestujících. | Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz
17
Fotogalerie

Mercedes-Benz EQV oficiálně: Prémiové MPV na baterky se pyšní dojezdem 405 km

Z konceptu již do finální produkční podoby. Ještě před živou premiérou ve Frankfurtu nám Mercedes ukazuje svůj poslední přírůstek do rodiny plně elektrických modelů EQ.

Není tajemstvím, že Mercedes-Benz chystá svou nabídku elektromobilů třídy EQ do budoucna podstatně rozšířit. Pod současné SUV EQC se nejspíš zařadí menší elektrický crossover EQB, chystá se rovněž hatchback EQA a silnice již brázdí i prototypy limuzíny EQS. Teď si však pozornost krade prostorné EQV, které automobilka popisuje jako „první čistě elektrické prémiové MPV“.

Po designové stránce není co řešit. EQV vypadá jako trochu uhlazenější dosavadní velkoprostorová třída V, nový je přední nárazník, aerodynamická mřížka po vzoru EQC a na čumáku rovněž najdete krytku zástrčky pro dobíjení. Aerodynamice a tedy snížení odporu vzduchu pak pomáhají i nová kola.

Uvnitř se mnohé nemění a EQV se vyznačuje stejnou architekturou palubní desky jako klasická třída V. Nechybí konfigurovatelný interiér s různým nastavením a uložením sedaček, a to až pro osm cestujících. Novinka využívá modernizovaný MBUX infotainment s 10palcovou obrazovkou a dnes už známým hlasovým ovládáním. Před řidičem jsou však stále jako v normálním „véčku“ klasické budíky doplněné o menší displej.

EQV pak spoléhá na jediný elektromotor umístěný na přední nápravě, který produkuje výkon 150 kW (204 koní), točivý moment 362 N.m a s lithium-iontovou baterií o kapacitě 90 kWh má zajistit dojezd na jedno nabití až 405 kilometrů (i když tento údaj zatím Mercedes označuje za provizorní). Maximálně dosáhne EQV rychlosti 160 km/h.

Dobu nabíjení z klasické domácí zásuvky a pomocí vestavěné nabíječky či příplatkového Wallboxu zatím Mercedes neupřesňuje. Každopádně lze ale EQV dobíjet i na rychlonabíječkách s výkonem až 110 kW. V tomto případě je dobití akumulátoru z 10 % na 80 % kapacity otázkou „méně než 45 minut“.

Oficiální premiéru si tedy nové EQV zažije na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Datum uvedení na trh zatím neznáme, stejně jako cenovky. Novinka se bude vyrábět na španělské lince ve Vitorii společně s dosavadní třídou V.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud