Korejská automobilka bude dál rozšiřovat portofolio svých sportovních modelů. Na cestě je liftback.
Na severní smyčce Nürburgringu už se prohání další "enko". Po hatchbacku i30 a novém Velosteru prošel kúrou Alberta Biermanna také liftback se splývavou střechou i30 Fastback. Přiložené video zachycuje vůz s maskováním, ale jisté závěry už udělat můžeme. Zástup konkurentů nebude široký, nějaký však přece. Omezíme-li se pouze na karoserii, musí Fastback v rámci nižší střední třídy počítat se Škodou Octavia RS, která v základním provedení posílila na 245 koní.
Fastback zdědí přední část od hatchbacku, stejně jako kola a dvojici koncovek výfuku. Od standardní verze bude mít zřejmě odlišný spoiler, respektive odtrhovou hranu kufru. Příslušnost testovaného vozu k rodině N prozrazuje zaslepené logo na masce chladiče.
Technika bude zřejmě stejná, jako u hatchbacku. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec tak bude svých 247 či 271 koňských sil v závislosti na verzi posílat vždy na přední kola. A to skrze samosvorný diferenciál. Manuální šestistupňovou převodovku ale možná už od začátku produkce doplní dvouspojková skříň se sedmi převodovými stupni. Tu brzy dostane i hatchback.
V případě ostrého liftbacku se spekuluje taktéž o příplatkovém pohonu všech kol. Písmeno N by údajně v budoucnu mohl dostat i crossover Kona. Korejci to zkrátka se sportovním oddělením myslí vážně. Nabyté zkušenosti a především image chce Hyundai zužitkovat v modelech N-Line. Ty ,mají být obdobou ST-Line od Fordu, tedy jinak naladěných standardních modelů se sportovními doplňky.