Nejostřejší verze současného Focusu se v mnohém liší od svých obyčejnějších příbuzných. To mimo jiné znamená, že ne všechny varianty a výbavy známé z jiných verzí budou k dispozici i pro RS.
1. Třídveřová karoserie
První i druhá generace Focusu RS se vyráběly výlučně jako třídveřové. Nový Focus RS však bude vždy pětidveřový. Proč? Odpovíme zase otázkou: vy už jste někdy viděli současnou generaci Focusu se třídveřovou karoserií? Tak proto.
2. Dvouspojková převodovka
Samotný Ford považuje za úhlavní soupeře nového Focusu RS Volkswagen Golf R a Mercedes-Benz A 45 AMG. Oba jsou k dostání s přiměřeně ostrým a přesným dvouspojkovým automatem, který je dělá zajímavějšími pro širší skupinu zákazníků. Focus RS se ale bude vyrábět jen se šestistupňovým manuálem, a to i pro severoamerický trh.
3. Progresivní řízení
Dosavadní Focus ST měl progresivní řízení, jehož převod se mění v závislosti na úhlu natočení volantu. Focus RS ale dostane lineární převod, který je podle techniků Fordu pro skutečně ostrou sportovní jízdu vhodnější. O zpětnou vazbu bychom se nijak extra nestrachovali. Ford používá náročnou konstrukci elektrického posilovače s ozubeným řemenem, se kterou se jinak setkáte třeba u Porsche, a vlastnosti řízení v jeho modelech tomu odpovídají.
4.-5. Aktivní parkovací asistent a hlídání mrtvých úhlů
Focus může mít v zadním nárazníku schované radarové senzory, které monitorují oblast mrtvých úhlů. A k fungování aktivního parkovacího asistentu potřebuje ultrazvukové senzory vzadu i po stranách zadního nárazníku. Do složitě tvarovaného nárazníku Focusu RS by se ale tyto snímací prvky zakomponovávaly těžko. Technicky je to jistě proveditelné, Ford však patrně vyhodnotil, že zákazníci „hardcore“ sportovního modelu nebudou mít o elektronické berličky takový zájem, aby potřebné úsilí dávalo ekonomický smysl.
V tento okamžik můžeme jen doufat, že alespoň obyčejné parkovací senzory Focus RS mít bude. Už karoserie standardního Focusu přece nepatří k nejpřehlednějším…
6.-7. Adaptivní tempomat a systém udržování v pruhu
Některé asistenční systémy Focusu jsou založeny na kombinaci digitální kamery, umístěné u vnitřního zpětného zrcátka, a krátkovlného lidaru (Light Detection and Ranging – měření vzdálenosti laserem) ukrytého v přídi. Problém je obdobný jako v bodech 4 a 5: zakomponování senzoru do specifické přídě Focusu RS by znamenalo práci navíc, kterou Ford nejspíš vyhodnotil jako neperspektivní.
Kdyby se nás někdo ptal na náš názor, řekli bychom, že podle nás se Ford nemýlí. Zájemci o Focus RS se budou nepochybně víc než o asistenční elektroniku zajímat o parametry motoru, fungování pohonu všech čtyř kol a jízdní výkony. Tyto a další podrobnosti bychom se měli dozvědět na autosalonu v Ženevě.