Pánové z Meister Werke Design + Technik si vzali do parády BMW Z4 stávající generace E89. A dali ji do vskutku pozoruhodné formy.
Svůj výtvor pojmenovali MWDesign Project E89 Z4 3.5 a doplnili jej přezdívkou Slingshot, tedy výstřel z praku. A tento stroj zřejmě opravdu pojede jak „z praku“. Zakladatelé společnosti MWDesign Lewis Fan a Michael Wong tvrdí, že se jim podařilo zvýšit výkon sériového šestiválce na 406 koní (298 kW), což je o 78 koní více než ve standardní verzi, a točivý moment na 569 Nm. Za tímto zlepšením stojí použití řídicí jednotky s upraveným programem a zcela nového výfukového traktu. Tuto modifikaci lze kombinovat s účinnějším mezichladičem stlačovaného vzduchu Stett, jenž výkon zvýší až na 620 koní.
I přes německy znějící název firmy sídlí MWDesign v kanadském Vancouveru, kde se již léta soustředí především na práci s aerodynamikou. Pro BMW Z4 generace E89 připravili řadu karosářských dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů, mezi které patří „lízátko“ pod předním nárazníkem nebo robustní zadní difuzor se dvěma páry koncovek výfuků. Ačkoli jsou oba nárazníky nové, tradiční „ledvinky“ na kapotě zůstaly zachovány. Působivé kované dvacetipalcové ráfky H1 o šířce 8,5 palce vpředu a 10 palců vzadu obouvají pneumatiky Toyo Proxes T1-R s rozměry 245/30/20, resp. 285/25/20.
Závěsy kol dostaly tvrdší pružiny Eibach Pro Sports a zesílené silentbloky a dorazy, tlumiče H&R mají stavitelnou tuhost. Modifikace interiéru se omezily snad jen na jiné lakování ochranných oblouků za hlavovými opěrkami a nový deflektor. Na závěr je třeba dodat, že se na tomto projektu podílelo více ladičských firem včetně AC Schnitzeru, která se podepsala pod dodávku předního nárazníku.
Cenu celkové přestavby u MWDesignu zřejmě zatím nespočítali. Nebo se ji nemohli dopočítat...
MWDesign BMW Z4 Slingshot