Renault nám ukazuje vizi svého prvního modelu, který využije novou platformu pro elektromobily.
Na jedné straně nám Dacia pod křídly Renaultu představuje adepta na vůbec nejlevnější elektromobil ve formě nového modelu Spring, na druhé nám samotná francouzská automobilka předvádí nový pohled na kategorii pětidveřových hatchbacků s konceptem Megane eVision. Pohled, který máme čekat v sériové produkci už příští rok.
Základem této „elektrické verze Meganu“ je modulární platforma CMF-EV, kterou již používá například SUV Nissan Ariya a značky aliance Renault-Nissan-Mitsubishi ji do budoucna využijí u celé řady elektrických modelů. Design konceptu zase naznačuje, jakým směrem se bude tradiční hatchback u Renaultu ubírat. Značka ovšem uvádí, že tvary konceptu jsou z 95 procent shodné se sériovým vozem.
Na klasickou mřížku chladiče samozřejmě zapomeňte, ostatně celá karoserie působí zahlazeným dojmem pro nízký odpor vzduchu. V tomto směru si lze všimnout i schovaných klik dveří, kamerového systému namísto konvenčních zrcátek nebo speciálně navržených 20palcových kol. Nejvýraznějším prvkem konceptu je osvětlení, zajištěno vpředu i vzadu úzkými LED panely s minimalistickou grafikou, zatímco nechybí ani poslední trend osvětleného loga automobilky.
Pohonné ústrojí se v Meganu eVision skládá z elektromotoru o výkonu 160 kW (217 koní) a točivém momentu 300 N.m, který roztáčí přední kola, a baterie o kapacitě 60 kWh. Dle Renaultu jde o jednu z nejtenčích baterií na trhu a celé ústrojí je velmi kompaktní, takže vozu zbývá více místa pro posádku. Hodnotu dojezdu značka neuvádí, dobíjet je nicméně možné výkonem až 130 kW.
Megane eVision je tedy součástí plánu Renaultu přivést na trh řadu nových elektrických modelů, přičemž se základem CMF-EV se nám již dříve představila studie SUV Morphoz. Rozsáhlá elektro ofenziva francouzské automobilky tak zcela jistě začíná.