Připravovaný závodní speciál si pomáhá vychytaným křídlem a vzduchovými clonami. Ostré nasazení ho čeká v příštím roce.
Čtvrtá generace Fabie nastoupí stejně jako všechny její předchůdkyně do motoristického sportu. Na závodní trať sice vyrazí až za nějakou dobu, ale již nyní probíhají intenzivní přípravy, ladění i testování ve vysokém tempu. Škoda Motorsport se nyní podělila o informace ohledně aerodynamických řešení svého nového speciálu. Práci prý vývojářům usnadnila už výchozí sériová verze, u níž se automobilka chlubí nejlepším součinitelem odporu ve své třídě.
„Aerodynamice jsme věnovali ještě větší pozornost, než tomu bylo u současného rallyového vozu. Hlavním cílem vývoje bylo zvětšení přítlaku, zároveň jsme ale také zvýšili celkovou aerodynamickou účinnost vozu,“ vysvětluje Lukáš Vojík z
Technického vývoje Škoda Auto. Silniční Fabia si na přídi pomáhá otvory v čelním nárazníku, které směrují vzduch okolo bočních panelů a předních kol, závodní Rally2 disponuje podobným řešením, které funguje společně s širokým předním splitterem.
Vozy této třídy nesmí mít aktivní aerodynamické prvky, například uzavíratelné žaluzie vpředu, je proto nutné najít rovnováhu mezi přítlakem a odporem vzduchu. K optimálnímu proudění pomáhá střešní sací otvor, který kromě přísunu čerstvého vzduchu k posádce také usměrňuje tok nad střechou. Samozřejmě nechybí ani rozměrné zadní křídlo, ve výsledku tak nová Fabia Rally2 generuje dvakrát větší přítlak, než aktuální model Rally2 evo.