Indický automobilový trh byste si v poslední době spojili hlavně s vlnou nových dostupných crossoverů a SUV od  Škody ,  Hyundaie ,  Renaultu  nebo  domácí Mahindry . | Vazirani Ekonk Zdroj: Vazirani Automotive

Indický automobilový trh byste si v poslední době spojili hlavně s vlnou nových dostupných crossoverů a SUV od ŠkodyHyundaieRenaultu nebo domácí Mahindry. | Vazirani Ekonk | Zdroj: Vazirani Automotive

Na druhé straně motoristického spektra nicméně v Indi vznikají minimálně dva projekty superaut. Na jedné straně máme  dříve uvedené Azani  od Mean Metal Motors, na druhé teď novinku od malé společnosti Vazirani Automotive z Bombaje. | Vazirani Ekonk Zdroj: Vazirani Automotive

Na druhé straně motoristického spektra nicméně v Indi vznikají minimálně dva projekty superaut. Na jedné straně máme dříve uvedené Azani od Mean Metal Motors, na druhé teď novinku od malé společnosti Vazirani Automotive z Bombaje. | Vazirani Ekonk | Zdroj: Vazirani Automotive

Elektrické superauto s otevřenou kabinou se bude jmenovat Ekonk. Zakladatel značky Chunky Vazirani, dříve působící také u automobilek Rolls-Royce a Jaguar Land Rover, popisuje Ekonk jako nejrychlejší auto vyrobené v Indii. | Vazirani Ekonk Zdroj: Vazirani Automotive

Elektrické superauto s otevřenou kabinou se bude jmenovat Ekonk. Zakladatel značky Chunky Vazirani, dříve působící také u automobilek Rolls-Royce a Jaguar Land Rover, popisuje Ekonk jako nejrychlejší auto vyrobené v Indii. | Vazirani Ekonk | Zdroj: Vazirani Automotive

Novinka má totiž zrychlit z nuly na 100 km/h za pouhých 2,54 sekundy. Při testování pak již dosáhla maximální rychlosti 309 km/h. | Vazirani Ekonk Zdroj: Vazirani Automotive

Novinka má totiž zrychlit z nuly na 100 km/h za pouhých 2,54 sekundy. Při testování pak již dosáhla maximální rychlosti 309 km/h. | Vazirani Ekonk | Zdroj: Vazirani Automotive

Výkon elektrického ústrojí je uváděn na hodnotě 531 kW (722 koní), přičemž na poměry elektromobilů nízké hmotnosti jen 738 kg chce společnost dosáhnout karbonovou karoserií a rovněž chlazením baterie pouze vzduchem. | Vazirani Ekonk Zdroj: Vazirani Automotive

Výkon elektrického ústrojí je uváděn na hodnotě 531 kW (722 koní), přičemž na poměry elektromobilů nízké hmotnosti jen 738 kg chce společnost dosáhnout karbonovou karoserií a rovněž chlazením baterie pouze vzduchem. | Vazirani Ekonk | Zdroj: Vazirani Automotive

Velikost baterie nebo předpokládanou hodnotu dojezdu však Vazirani zatím neupřesňuje. | Vazirani Ekonk Zdroj: Vazirani Automotive

Velikost baterie nebo předpokládanou hodnotu dojezdu však Vazirani zatím neupřesňuje. | Vazirani Ekonk | Zdroj: Vazirani Automotive

Prozatím je Ekonk jen testovacím prototypem. Video z klopené dráhy poblíž indického Indauru potvrzuje, že opravdu půjde o vcelku drobný a podle značky i velmi aerodynamický vůz. | Vazirani Ekonk Zdroj: Vazirani Automotive

Prozatím je Ekonk jen testovacím prototypem. Video z klopené dráhy poblíž indického Indauru potvrzuje, že opravdu půjde o vcelku drobný a podle značky i velmi aerodynamický vůz. | Vazirani Ekonk | Zdroj: Vazirani Automotive

Na rozdíl od jiných ambiciózních projektů ve světě superaut ale Vazirani Automotive pro jistotu zatím nemluví o plánech sériové produkce. | Vazirani Ekonk Zdroj: Vazirani Automotive

Na rozdíl od jiných ambiciózních projektů ve světě superaut ale Vazirani Automotive pro jistotu zatím nemluví o plánech sériové produkce. | Vazirani Ekonk | Zdroj: Vazirani Automotive

| Vazirani Ekonk Zdroj: Vazirani Automotive

| Vazirani Ekonk | Zdroj: Vazirani Automotive

| Vazirani Ekonk Zdroj: Vazirani Automotive

| Vazirani Ekonk | Zdroj: Vazirani Automotive

| Vazirani Ekonk Zdroj: Vazirani Automotive

| Vazirani Ekonk | Zdroj: Vazirani Automotive

| Vazirani Ekonk Zdroj: Vazirani Automotive

| Vazirani Ekonk | Zdroj: Vazirani Automotive

Na druhé straně motoristického spektra nicméně v Indi vznikají minimálně dva projekty superaut. Na jedné straně máme  dříve uvedené Azani  od Mean Metal Motors, na druhé teď novinku od malé společnosti Vazirani Automotive z Bombaje. | Vazirani Ekonk Zdroj: Vazirani Automotive
Elektrické superauto s otevřenou kabinou se bude jmenovat Ekonk. Zakladatel značky Chunky Vazirani, dříve působící také u automobilek Rolls-Royce a Jaguar Land Rover, popisuje Ekonk jako nejrychlejší auto vyrobené v Indii. | Vazirani Ekonk Zdroj: Vazirani Automotive
Novinka má totiž zrychlit z nuly na 100 km/h za pouhých 2,54 sekundy. Při testování pak již dosáhla maximální rychlosti 309 km/h. | Vazirani Ekonk Zdroj: Vazirani Automotive
Výkon elektrického ústrojí je uváděn na hodnotě 531 kW (722 koní), přičemž na poměry elektromobilů nízké hmotnosti jen 738 kg chce společnost dosáhnout karbonovou karoserií a rovněž chlazením baterie pouze vzduchem. | Vazirani Ekonk Zdroj: Vazirani Automotive
12
Fotogalerie

Vzniká další indické superauto. Ekonk chce být nejrychlejším autem domácí produkce

Jednomístné placce z karbonu nechybí pořádné stádo elektrických koní. Přitom váží hluboko pod tunu.

Indický automobilový trh byste si v poslední době spojili hlavně s vlnou nových dostupných crossoverů a SUV od Škody, Hyundaie, Renaultu nebo domácí Mahindry. Na druhé straně motoristického spektra nicméně v Indi vznikají minimálně dva projekty superaut. Na jedné straně máme dříve uvedené Azani od Mean Metal Motors, na druhé teď novinku od malé společnosti Vazirani Automotive z Bombaje.

Elektrické superauto s otevřenou kabinou se bude jmenovat Ekonk. Zakladatel značky Chunky Vazirani, dříve působící také u automobilek Rolls-Royce a Jaguar Land Rover, popisuje Ekonk jako nejrychlejší auto vyrobené v Indii. Novinka má totiž zrychlit z nuly na 100 km/h za pouhých 2,54 sekundy. Při testování pak již dosáhla maximální rychlosti 309 km/h.

Výkon elektrického ústrojí je uváděn na hodnotě 531 kW (722 koní), přičemž na poměry elektromobilů nízké hmotnosti jen 738 kg chce společnost dosáhnout karbonovou karoserií a rovněž chlazením baterie pouze vzduchem. Velikost baterie nebo předpokládanou hodnotu dojezdu však Vazirani zatím neupřesňuje.

Prozatím je Ekonk jen testovacím prototypem. Video z klopené dráhy poblíž indického Indauru potvrzuje, že opravdu půjde o vcelku drobný a podle značky i velmi aerodynamický vůz. Na rozdíl od jiných ambiciózních projektů ve světě superaut ale Vazirani Automotive pro jistotu zatím nemluví o plánech sériové produkce.

Doporučujeme

Články odjinud