Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu

Nový VW Passat pro Čínu
Nový VW Passat pro Čínu
Nový VW Passat pro Čínu
Nový VW Passat pro Čínu
15
Fotogalerie

Líbí se vám nový VW Passat? Na tento si ale nechejte zajít chuť

Modernizované provedení v Evropě prodávaného Volkswagenu Passat očekávejme už v příštím roce. Už nyní se přitom můžete podívat na novou generaci, avšak nikoliv pro nás.

Současný Volkswagen Passat je na trhu od roku 2014 a brzy se dočká faceliftu. Velké změny tvarů zřejmě neproběhnou, vždyť i nejnovější modely stále rozvíjejí jím nastolený styl, nicméně evropský Passat není jediný. Třeba ten americký se liší vnějším i vnitřním vzhledem a má pod kapotou pouze benzinové motory – dvoulitr TSI a šestiválcovou „tři-šestku“ (174 a 280 amerických koní). Prioritou je ale Čína a tam se mají nač těšit.

Z přiložených fotografií to může vypadat, že se díváte na Arteon upravený pro potřeby mimoevropského trhu, ve skutečnosti se však jedná o novou generaci Passatu. A jakkoliv mám současný Passat rád, oproti čínské novince už vypadá zastarale. Příď je hodně podobná Touaregu a stejně i září, chromovanými prvky byla osázena i záď, která rozhodně nebudí dojem klasického sedanu.

Kdyby Volkswagen začal nabízet takový vůz i v Evropě, lezl by do zelí výše posazenému Arteonu. Passat už ale potřebuje omladit hlavně uvnitř, přičemž čínská verze může být skvělou inspirací. Středem „vesmíru“ je 10,25palcový dotykový displej infotainmentu prostý konvenčních tlačítek. Opticky ale nenavazuje na přístrojový štít jako u Touaregu. Zajímavě vypadají i dekory nebo ambientní osvětlení přístrojovky.

Rozdíl hledejme také v sedadlech, která více nahrávají cestujícím vzadu. Polštářků pod hlavu se u nás vůbec nedočkáte, natož pak s polohovatelnými „křidélky“ jako u luxusních vozů. Těm by odpovídaly i vnější rozměry. Čínský Passat totiž na délku měří 4933 mm, což je ve srovnání s BMW 5 pouze o 3 mm méně, a rozvor náprav činí 2871 mm, tedy o 81 mm více než u současné evropské verze.

Vůz na snímcích nese označení 380 TSI, to ale neznamená, že by měl takový výkon. Číslovka se váže v točivému momentu a ten produkuje motor 2.0 TSI s výkonem 186, nebo 220 koní. Podle informací serveru Carscoops.com nabídku doplní plug-in hybridní ústrojí se základem ve čtrnáctistovce TSI. Tady očekávejme 211 koní a 400 N.m.

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat je právem považován za vzor auta střední třídy. Zejména kombi Passat Variant s motorem TDI je v ČR velmi populární služební vůz mezi manažery. V současné době se prodává už osmá generace Passatu. V roce 2019 překonal model 30 milionů prodaných kusů.

Ceny a výbava • Facelift 2019 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE • Test VW Passat Variant 2.0 TDI

Doporučujeme

Články odjinud