Nereznou! Ani kusy ze začátku výroby zatím výrazněji netrápí koroze. Nerezové výfuky drží a i podvozkové díly odolávají oranžovému moru nadprůměrně.

Nereznou! Ani kusy ze začátku výroby zatím výrazněji netrápí koroze. Nerezové výfuky drží a i podvozkové díly odolávají oranžovému moru nadprůměrně.

Životnost přední nápravy je průměrná, stejně jako ceny náhradních dílů. Silentbloky i čepy běžně seženete v druhovýrobě. Stejně jako přední ložiska, která výrobce dodával výhradně s nábojem.

Životnost přední nápravy je průměrná, stejně jako ceny náhradních dílů. Silentbloky i čepy běžně seženete v druhovýrobě. Stejně jako přední ložiska, která výrobce dodával výhradně s nábojem.

Zatímco předchůdce trpěl na opotřebení zadní nápravy, model 207 přešel na běžnější řešení s torzní příčkou. To je prakticky věčné. Praktici doporučují nešetřit na obutí – především zadních kol. Zejména tvrdé prvovýrobní pláště Michelin Energy způsobovaly odskakování zádě. S měkčími pneumatikami se problém výrazně eliminuje.

Zatímco předchůdce trpěl na opotřebení zadní nápravy, model 207 přešel na běžnější řešení s torzní příčkou. To je prakticky věčné. Praktici doporučují nešetřit na obutí – především zadních kol. Zejména tvrdé prvovýrobní pláště Michelin Energy způsobovaly odskakování zádě. S měkčími pneumatikami se problém výrazně eliminuje.

Z pohonných jednotek můžeme doporučit zejména původní motory 1.4 16V a 1.6 16V. Sice nevynikají živostí ani spotřebou, i po letech ale fungují velmi spolehlivě. Podstatně komplikovanější je situace u moderních a jízdně špičkových motorů VTi. Nemálo majitelů muselo řešit vytahané rozvody, cukání ale i zhasínání. To způsobuje většinou nános karbonu na sacích ventilech, což je problém především vozidel do roku 2010, kdy byla jednotka modifikována. U předchozích verzí však už dnes lze za ceny kolem pěti tisíc speciálním postupem odstranit.

Z pohonných jednotek můžeme doporučit zejména původní motory 1.4 16V a 1.6 16V. Sice nevynikají živostí ani spotřebou, i po letech ale fungují velmi spolehlivě. Podstatně komplikovanější je situace u moderních a jízdně špičkových motorů VTi. Nemálo majitelů muselo řešit vytahané rozvody, cukání ale i zhasínání. To způsobuje většinou nános karbonu na sacích ventilech, což je problém především vozidel do roku 2010, kdy byla jednotka modifikována. U předchozích verzí však už dnes lze za ceny kolem pěti tisíc speciálním postupem odstranit.

Především jednotka 1.6 HDi se v minulosti proslavila sklony k rozličným drahým závadám, korunovaným velkým hromaděním karbonu a závadami turbodmychadel. Realita obvykle nebývá tak drastická, i když vozy do roku 2010 skutečně mohou výše zmíněnými problémy trpět. Po tomto datu výrobce jednotku přepracoval na osmiventilovou hlavu a obvykle funguje bez potíží. Menší motor 1.4 HDi jednodušší řešení využíval vždy, kromě toho také spoléhal na jiného dodavatele vstřikovačů. I z tohoto důvodu s ním od počátku výroby bylo spojováno méně problémů.

Především jednotka 1.6 HDi se v minulosti proslavila sklony k rozličným drahým závadám, korunovaným velkým hromaděním karbonu a závadami turbodmychadel. Realita obvykle nebývá tak drastická, i když vozy do roku 2010 skutečně mohou výše zmíněnými problémy trpět. Po tomto datu výrobce jednotku přepracoval na osmiventilovou hlavu a obvykle funguje bez potíží. Menší motor 1.4 HDi jednodušší řešení využíval vždy, kromě toho také spoléhal na jiného dodavatele vstřikovačů. I z tohoto důvodu s ním od počátku výroby bylo spojováno méně problémů.

Proti předchůdci Peugeot výrazně zapracoval na spolehlivosti elektroniky. Ta už dnes prakticky nezlobí – snad jen občas selhávají spínače brzdového světla a senzor polohy volantu.

Proti předchůdci Peugeot výrazně zapracoval na spolehlivosti elektroniky. Ta už dnes prakticky nezlobí – snad jen občas selhávají spínače brzdového světla a senzor polohy volantu.

Občas se také odporoučí elektromagnetický ventil kompresoru klimatizace.

Občas se také odporoučí elektromagnetický ventil kompresoru klimatizace.

Modelu 207 velmi často praskají žárovky, a to nejen potkávacích světlometů. Přístup ke všem je naštěstí velmi dobrý. Polykarbonátová přední světla také mohou po letech vyžadovat rozleštění.

Modelu 207 velmi často praskají žárovky, a to nejen potkávacích světlometů. Přístup ke všem je naštěstí velmi dobrý. Polykarbonátová přední světla také mohou po letech vyžadovat rozleštění.

Prohlédněte stav předního nárazníku, na kterém často popraská lak. Přední převis je dlouhý, často zde dojde k úhoně. Gumová lízátka často zcela chybí a nalomený držák poznávací značky často vyústí v její ztrátu. Tady by mělo být uchycení šrouby povinností. 

Prohlédněte stav předního nárazníku, na kterém často popraská lak. Přední převis je dlouhý, často zde dojde k úhoně. Gumová lízátka často zcela chybí a nalomený držák poznávací značky často vyústí v její ztrátu. Tady by mělo být uchycení šrouby povinností. 

Kvalita interiéru se ve srovnání s modelem 206 skokově zvýšila, přesto prohlédněte, jestli je vše v pořádku. Zejména přední sedadla se z počátku výroby občas rozpadala. Paradoxně také příplatkové vzdušné čalounění příliš nevydrží.

Kvalita interiéru se ve srovnání s modelem 206 skokově zvýšila, přesto prohlédněte, jestli je vše v pořádku. Zejména přední sedadla se z počátku výroby občas rozpadala. Paradoxně také příplatkové vzdušné čalounění příliš nevydrží.

Životnost přední nápravy je průměrná, stejně jako ceny náhradních dílů. Silentbloky i čepy běžně seženete v druhovýrobě. Stejně jako přední ložiska, která výrobce dodával výhradně s nábojem.
Zatímco předchůdce trpěl na opotřebení zadní nápravy, model 207 přešel na běžnější řešení s torzní příčkou. To je prakticky věčné. Praktici doporučují nešetřit na obutí – především zadních kol. Zejména tvrdé prvovýrobní pláště Michelin Energy způsobovaly odskakování zádě. S měkčími pneumatikami se problém výrazně eliminuje.
Z pohonných jednotek můžeme doporučit zejména původní motory 1.4 16V a 1.6 16V. Sice nevynikají živostí ani spotřebou, i po letech ale fungují velmi spolehlivě. Podstatně komplikovanější je situace u moderních a jízdně špičkových motorů VTi. Nemálo majitelů muselo řešit vytahané rozvody, cukání ale i zhasínání. To způsobuje většinou nános karbonu na sacích ventilech, což je problém především vozidel do roku 2010, kdy byla jednotka modifikována. U předchozích verzí však už dnes lze za ceny kolem pěti tisíc speciálním postupem odstranit.
Především jednotka 1.6 HDi se v minulosti proslavila sklony k rozličným drahým závadám, korunovaným velkým hromaděním karbonu a závadami turbodmychadel. Realita obvykle nebývá tak drastická, i když vozy do roku 2010 skutečně mohou výše zmíněnými problémy trpět. Po tomto datu výrobce jednotku přepracoval na osmiventilovou hlavu a obvykle funguje bez potíží. Menší motor 1.4 HDi jednodušší řešení využíval vždy, kromě toho také spoléhal na jiného dodavatele vstřikovačů. I z tohoto důvodu s ním od počátku výroby bylo spojováno méně problémů.
57
Fotogalerie

Test ojetiny Peugeot 207: Velké-malé auto je komfortní. Kde je háček?

Peugeot 207 patřil mezi nejprodávanější evropská auta. Dnes se prodává za ceny od 40 tisíc korun. Na co si dát pozor?

Kapitoly článku:


Malé Peugeoty byly vždy velkými prodejními trháky. Modelu 205 se prodalo přes pět milionů kusů, následující zaoblený 206 dokonce překonal hranici osmi milionů prodaných aut. Při přípravě nové generace s označením 207 proto automobilka se lvem ve znaku nemohla ponechat nic náhodě.

Jako technický základ vozu, který se představil v roce 2006, posloužila moderní platforma, kterou už dříve využil Citroën C3. Ta znamenala příchod spolehlivější zadní nápravy, multiplexní elektrické sítě, ale také výrazné zvětšení rozměrů. Peugeot také investoval do bezpečnostní výbavy, tuhosti karoserie a její protikorozní ochrany.

Část motorů převzala 207 od předchůdce, zároveň se ale pod její kapotou objevily inovativní motory VTi a THP ze společného vývoje s BMW. Stejně jako u předchůdce pak Peugeot nabídl tří- a pětidveřovou karoserii, verzi kombi označovanou SW, ale také kabriolet CC s pevnou skládací střechou.

I když prodejního úspěchu předchůdce dvěstěsedmička nedosáhla, i tak se ve své době pohybovala mezi nejprodávanějšími vozy na evropském trhu. Dlouhou dobu dokonce okupovala druhou příčku za vedoucím golfem.

Z toho vyplývá i její postavení na trhu ojetin. K dispozici jsou stovky exemplářů s cenami začínajícími asi na čtyřiceti tisících korun. Zachovalé desetileté ojetiny pořídíte kolem šedesáti tisíc.

Na co si dát při výběru pozor, poradíme v galerii.

1.jpg2.jpg3.jpg

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud