105
Fotogalerie

Audi A7 Sportback: CLS z Ingolstadtu je tu

Audi dle očekávání právě ukázalo světu nový model A7 Sportback. Nabízí zvláštní směs sedanu, kupé a kombi. (české ceny, 105 foto)

Pokud jste o deštivém víkendu zůstali poblíž vašeho počítače, představení nového Audi A7 Sportback pro vás nebude až takovým překvapením. Již v noci ze soboty na neděli jsme vám totiž nabídnuli první oficiální snímky a zbylé specifikace se nám podařilo velmi dobře odhadnout. Pojďme si ale nyní projít veškeré dostupné informace a k zahození jistě nebude více než stovka snímků, které automobilka spolu s oficiálním představením vozu vypustila do světa.

První otázkou je, co je vlastně nová A7 zač. V nadpisu jsme sice použili písmena CLS jakožto definici předobrazu vozu z pera konkurenčního Mercedesu, dlouho jsme ale váhali, jestli nedat přednost znakům 5 GT. Audi A7 totiž od pohledu není až tolik „čtyřdvéřové kupé”, tedy zkrátka sedan se splývavější linií střechy a zádě, je to spíše jakýsi mix sedanu, kupé a kombi. Ostatně automobilka tento přístup ani nepopírá, když říká, že vůz je „spojením elegance kupé, komfortu a prestiže sedanu a praktičnosti kombi” (přeloženo z reklamštiny: je to A6 s nižší střechou, vyšší a delší a zádí a místem pro čtyři). Ať už ale budeme výsledku říkat jakkoli, je to pojetí, které se blíží spíše smýšlení konstruktérů BMW 5 GT. Na druhou stranu je, alespoň dle mého skromného úsudku, A7 stále docela elegantním vozem, což bych si o 5 GT říci netroufl. Proto bych zůstal spíše u srovnání s Mercedesem CLS, jakkoli není tak úplně přesné.

Audi A7 Sportback oficialni 020.jpg Audi A7 Sportback oficialni 017.jpg Audi A7 Sportback oficialni 018.jpg

Pozastavit se je také třeba nad označením „Sportback”, které dostal již třetí model z ingolstadtské líhně. Audi se tak očividně rozhodlo říkat jakékoli zádi, která je zkrátka jiná, se sportem ale mnoho společného nemá. Zatímco u A3 Sportback, což je jakési polokombi, lze spojení se sportem dovodit třeba ze snazšího naložení jízdního kola, u A5 Sportback, což je opravdu „klasické kupé se čtyřmi dveřmi”, je paralela poněkud mlhavá. U A7 Sportback pak mizí zcela. Možná by pro příště nebylo špatné v podobném případě použít slovo „Showback”, tedy zkrátka záď, která dělá svým odlišným pojetím jakýkoli odlišný dojem...

Ale zpět k samotné sériové A7. Ta zůstává po všech stránkách značně věrná svému detroitskému předobrazu z roku 2009, zejména ostře řezaná záď je takřka nedotčena. Za pozornost stojí spoiler na víku zavazadelníku, který se vysouvá při rychlosti 130 km/h a před očima opět mizí, když rychlost klesne zpět pod 80 km/h. Škoda, že si u Audi netroufli od čtyřkruhové konfekce více odlišit také příď, která je prakticky stejná jako u všech posledních modelů a liší se pouze v detailech. Poněkud subtilnější provedení ze Sportback Concept by odlišnému pojetí vozu slušelo více.

Audi A7 Sportback oficialni 030.jpg Audi A7 Sportback oficialni 031.jpg Audi A7 Sportback oficialni 032.jpg

I přes mohutnou příď záď působí A7 na fotografiích docela kompaktním dojmem, ale to vskutku klame tělem. Ve skutečnosti je 4,97 metru dlouhá, 1,91 metru široká a 1,42 metru vysoká. Svými rozměry tak zapadá mezi loučící se A6 a novou A8.Interiér novinky je vizuálně prakticky shodný s tím, co jsme mohli vidět ve zmiňovaném konceptu a především - mohli jsme si jej velmi dobře prohlédnout na již odkazovaných uniknuvších fotografiích z víkendu. Audi slibuje dostatek místa na zadních sedadlech (znovu raději zopakujme, že vzadu je prostor pouze pro dva cestující), čemuž můžeme a nemusíme věřit, neboť to není podpořeno žádným číslem. Přesvědčit se ale můžeme o velikosti zavazadlového prostoru, který nabídne 535 litrů v základním uspořádání a 1 390 litrů po úplné eliminaci zadních sedadel.

Audi A7 Sportback oficialni 043.jpg Audi A7 Sportback oficialni 044.jpg Audi A7 Sportback oficialni 045.jpg

Po technické stránce je A7 Sportback malou předpremiérou nové generace A6, jež se představí příští rok. Nepřináší ale žádné dramatické novinky - motory budou prozatím čtyři, nebo spíše jich bude tři a půl (vysvětlíme za chvíli), jejich výkon bude přenášen na přední či všechna čtyři kola a to výlučně přes automatické převodovky.

Za benzinový základ poslouží šestválec 2,8 FSI s výkonem 204 koní při 5 250 ot./min, který dovolí vozu zrychlit na stovku za 8,3 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 235 km/h. Průměrná normovaná spotřeba činí osm litrů benzinu na 100 km. Standardem bude pohon předních kol a automat Multitronic, uváděná data ale platí pro verzi Quattro s automatem S-Tronic.

Audi A7 Sportback oficialni 047.jpg Audi A7 Sportback oficialni 067.jpg Audi A7 Sportback oficialni 063.jpg

Prozatímním benzinovým vrcholem bude motor 3,0 TFSI, tedy třílitrový šestiválec přeplňovaný mechanickým kompresorem, naladěný v tomto případě na 300 koní výkonu dosahovaných mezi 5 250 a 6 500 ot./min. Na stovku zrychlí za 5,6 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h. V tomto případě se o přenos výkonu postará pohon všech kol Quattro a sedmistupňový automat S-Tronic (DSG), zajímavější je ovšem kombinovaná spotřeba - prý 8,2 litru na 100 km jízdy. Realita mívá ovšem u tohoto motoru, známého již ze současné A6, nebo ve vyšších výkonových verzích z S4 a S5 Sportback, k tomuto číslu hodně daleko...

Zákazníci ze Spořilova tak nejspíše sáhnou po jedné z naftových verzí. Zde se dostáváme k vysvětlení, proč motorů v nabídce bude zatím jen tři a půl - oběma „nafťáky” je totiž agregát 3,0 TDI, pouze naladěný na jiný výkon. Aby ale odlišností bylo více, i zde bude každý spojen s trochu jiným způsobem přenosu výkonu na silnici.

Audi A7 Sportback oficialni 059.jpg Audi A7 Sportback oficialni 057.jpg Audi A7 Sportback oficialni 058.jpg

Dieselový základ, motor 3,0 TDI s výkonem 204 koní při 3 750 až 4 500 ot./min, totiž bude spjat s bezestupňovou resp. pseudoosmistupňovou převodovkou Multitronic a pohonem předních kol. S touto výbavou spolkne A7 zrychlení na stovku za 8,1 sekundy a maximální rychlost bude činit 234 km/h. Kombinovaná spotřeba je zajímavější: 5,3 litru nafty na 100 km. Později bude tato motorizace k dispozici i s pohonem všech kol, která bude mít zvýšený výkon v nižších otáčkách. Ten bude pramenit z točivého momentu 450 Nm místo 400 Nm u varianty s předním pohonem ve shodném rozpětí otácek od 1 250 do 3 500 ot/min.

Na opačném straně současného naftového minispektra bude stát varianta 3,0 TDI s výkonem 245 koní při 4 000 až 4 500 ot./min opět s Quattrem a dvouspojkovým automatem S-Tronic. Tato kombinace zajistí vozu zrychlení na stovku za 6,5 sekundy a elektronicky omezenou „maximálku” 250 km/h. Kombinovaná spotřeba pak má v „eurorežimu” činit 6,0 litru nafty na 100 km.

O dalších motorizacích, stejně jako o sportovněji laděných provedeních S7 či RS7 zatím nepadlo slovo, minimálně toho prvního se ale jistě brzy dočkáme.

Audi A7 Sportback oficialni 052.jpg Audi A7 Sportback oficialni 053.jpg Audi A7 Sportback oficialni 054.jpg

Spolehnout se naopak lze na plejádu příplatkové bezpečnostní i komfortní výbavy, které bychom mohli věnovat zvláštní článek. Za všechny zmiňme systémy ACC Stop & Go, Audi pre sense a Audi active lane assist, které nejsou ničím menším než častmi jakéhosi autopilota. Prvním je adaptivní tempomat, který dovolí vozu i intentzivně brzdit, druhý umí rozpoznat nebezpečí v okolí vozu a třetí točit volantem, i když na něj sami nesáhnete. Prvky téchto systémů využívá i parkovací asistent, který úplně sám zaparkuje do mezery, kerou si sám přeměří. Čekáme tedy už jen na první vůz bez volantu...

Audi A7 Sportback dorazí k dealerům letos na podzim, objednat si jej ale budete moci již v srpnu. Známe tedy rovnou jeho kompletní aktuální ceník - základní provedení 2,8 FSI „předokolka” Multitronic vás vyjde na 1 331 200 Kč. Kompletní ceník přikládáme.

Ceny Audi A7 Sportback pro český trh

  • 2,8 Multitronic 150 kW* - 1 109 334 Kč bez DPH / 1 331 200 Kč s DPH
  • 3,0 TFSI S-Tronic Quattro 220 kW - 1 332 500 Kč bez DPH / 1 599 000 Kč s DPH
  • 3,0 TDI Multitronic, 150 kW* - 1 174 334 Kč bez DPH / 1 409 200 Kč s DPH
  • 3,0 TDI S-Tronic Quattro, 180 kW - 1 319 500 Kč bez DPH / 1 583 400 Kč s DPH

Verze označené * budou k dispozici později

Kompletní galerie oficiálních fotografií

Audi A7 Sportback oficialni 001.jpg Audi A7 Sportback oficialni 002.jpg Audi A7 Sportback oficialni 003.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 004.jpg Audi A7 Sportback oficialni 005.jpg Audi A7 Sportback oficialni 006.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 007.jpg Audi A7 Sportback oficialni 008.jpg Audi A7 Sportback oficialni 009.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 010.jpg Audi A7 Sportback oficialni 011.jpg Audi A7 Sportback oficialni 012.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 013.jpg Audi A7 Sportback oficialni 014.jpg Audi A7 Sportback oficialni 015.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 016.jpg Audi A7 Sportback oficialni 017.jpg Audi A7 Sportback oficialni 018.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 019.jpg Audi A7 Sportback oficialni 020.jpg Audi A7 Sportback oficialni 021.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 022.jpg Audi A7 Sportback oficialni 023.jpg Audi A7 Sportback oficialni 024.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 025.jpg Audi A7 Sportback oficialni 026.jpg Audi A7 Sportback oficialni 027.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 028.jpg Audi A7 Sportback oficialni 029.jpg Audi A7 Sportback oficialni 030.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 031.jpg Audi A7 Sportback oficialni 032.jpg Audi A7 Sportback oficialni 033.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 034.jpg Audi A7 Sportback oficialni 035.jpg Audi A7 Sportback oficialni 036.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 037.jpg Audi A7 Sportback oficialni 038.jpg Audi A7 Sportback oficialni 039.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 040.jpg Audi A7 Sportback oficialni 041.jpg Audi A7 Sportback oficialni 042.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 043.jpg Audi A7 Sportback oficialni 044.jpg Audi A7 Sportback oficialni 045.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 046.jpg Audi A7 Sportback oficialni 047.jpg Audi A7 Sportback oficialni 048.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 049.jpg Audi A7 Sportback oficialni 050.jpg Audi A7 Sportback oficialni 051.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 052.jpg Audi A7 Sportback oficialni 053.jpg Audi A7 Sportback oficialni 054.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 055.jpg Audi A7 Sportback oficialni 056.jpg Audi A7 Sportback oficialni 057.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 058.jpg Audi A7 Sportback oficialni 059.jpg Audi A7 Sportback oficialni 060.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 061.jpg Audi A7 Sportback oficialni 062.jpg Audi A7 Sportback oficialni 063.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 064.jpg Audi A7 Sportback oficialni 065.jpg Audi A7 Sportback oficialni 066.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 067.jpg Audi A7 Sportback oficialni 068.jpg Audi A7 Sportback oficialni 069.jpg Audi A7 Sportback oficialni 070.jpg Audi A7 Sportback oficialni 071.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 102.jpg Audi A7 Sportback oficialni 072.JPG Audi A7 Sportback oficialni 073.JPG
Audi A7 Sportback oficialni 074.JPG
Audi A7 Sportback oficialni 075.JPG
Audi A7 Sportback oficialni 076.JPG Audi A7 Sportback oficialni 077.JPG Audi A7 Sportback oficialni 078.JPG
Audi A7 Sportback oficialni 079.JPG Audi A7 Sportback oficialni 080.JPG Audi A7 Sportback oficialni 081.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 082.jpg Audi A7 Sportback oficialni 083.jpg Audi A7 Sportback oficialni 084.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 085.jpg Audi A7 Sportback oficialni 086.jpg Audi A7 Sportback oficialni 087.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 088.jpg Audi A7 Sportback oficialni 089.jpg Audi A7 Sportback oficialni 090.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 091.jpg Audi A7 Sportback oficialni 092.jpg Audi A7 Sportback oficialni 093.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 094.jpg Audi A7 Sportback oficialni 095.jpg Audi A7 Sportback oficialni 096.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 097.jpg Audi A7 Sportback oficialni 098.jpg Audi A7 Sportback oficialni 099.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 100.jpg Audi A7 Sportback oficialni 101.jpg
Audi A7 Sportback oficialni 103.jpg Audi A7 Sportback oficialni 104.jpg Audi A7 Sportback oficialni 105.jpg
Audi A7 Sportback

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud