Další RS Škodou je opět elektromobil, tentokrát jen další karosářská varianta vozu, který už známe.
Škoda Enyaq Coupé RS iV debutovala na konci letošního ledna, první české ceny jsme se dozvěděli již v únoru a o další měsíc později jsme se poprvé svezli. Bylo ale jen otázkou času, kdy se odznak RS dostane i na klasickou karosářskou variantu SUV. Stalo se tak na konci října a nyní se s autem poprvé svezeme.
Po stránce techniky se oproti verzi Coupé v podstatě nic nemění, Enyaq RS iV má na každé nápravě jeden elektromotor a jejich kombinovaný výkon činí 220 kW (299 koní). Maximum točivého momentu dosahuje hodnoty 460 N.m. Vůz může mít na přání adaptivní podvozek DCC, standardně se dodává na sportovním podvozku s přední nápravou sníženou o 15 mm a zadní sníženou o 10 mm.
Standardní výbavou je také progresivní řízení a volba jízdních režimů. Designově se RS iV liší především specifickými nárazníky. Boční prahy jsou lakované v barvě karoserie a také Enyaq dostal červený reflexní pás v zadním nárazníku. Standardně jezdí vůz na 20palcových kolech Taurus, na přání jsou ale i jednadvacítky Vision v antracitové barvě a s aerodynamickými kryty.
S novou RS Škodou se v následujících dvou dnech projedeme na mezinárodní prezentaci. Pokud máte nějaké dotazy, neváhejte napsat svůj dotaz do komentářů pod článkem. Na všechny se budeme snažit odpovědět v následujícím článku.
Škoda Enyaq RS iV: Technické údaje a ceny |
Verze |
RS |
Pohon |
4x4 |
Převodovka |
dvě jednostupňové |
Kapacita baterie [kWh] |
77 |
Maximální výkon [kW] |
220 |
Točivý moment [N.m] |
460 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6,5 |
Maximální rychlost [km/h] |
180 |
Délka x šířka x výška [mm] |
4653 x 1879 x 1605 |