Porsche rozšiřuje nabídku o další verzi modelu Cayenne v rámci jeho velkého letního faceliftu. Novinka se jmenuje Cayenne S E-Hybrid a jak název napovídá, je to plug-in hybrid, který umí jezdit jen na elektřinu. O maximální ujeté vzdálenosti na elektrickou energii ale Porsche ještě nemluví.
K pohonu slouží kompresorem přeplňovaný třílitrový vidlicový šestiválec a sdružený výkon hybridní soustavy je až 309 kW, tedy 416 koní v 5500 ot./min. To stačí tomuto SUV ke zrychlení na stovku za 5,9 sekundy a k maximální rychlosti 243 km/h. Akcelerace z 80 na 120 km/h se odehraje za 3,9 sekundy.
Lukáš Dittrich, Dalibor Žák
Spalovací motor dodává nejvyšší točivý moment 440 Nm v rozmezí 3300 až 5250 ot./min., elektromotor pak v 1700 ot./min. kroutí silou 310 Nm. Celkový točivý moment hybridního pohonu je 590 Nm v 1250 až 4000 ot./min. A teď ještě spotřeba. Tohle obří více SUV o hmotnosti 2425 kg má jezdit za 3,4 litru na 100 km a vypustit jen 79 g/km CO2.
Evropský úředník tak zaplesá blahem, jaké krásné regulace to nastavil, Porsche si udělá další čárku do kolonky superekologický hybrid, zákazník bude tankovat každých 100 km deset litrů a všichni budou spokojení.