Na autosalonu v Barceloně stánek Hyundaie ozdobila premiéra sedanu řady i40, jenž v Evropě nahrazuje slavnou Sonatu.
Model Sonata v USA i Evropě platil v posledních dekádách za cenově dostupný velký sedan, ale jeho jméno nakonec padlo za oběť uniformnímu kódovému značení. Je to zásadní změna v postavení středního sedanu Hyundai, jako první se navíc představila kombiverze Hyundai i40 (Sonata se přitom s karoserií kombi u nás nikdy neprodávala), zatímco sedan se objevil před několika dny na prvním nákresu. Ačkoli se řada i40 na první pohled podobá třeba Sonatě prodávané v USA, jde o zcela jiný vůz, který hodlá (i s využitím v Evropě populární karoserie kombi) zaútočit na výsostné pozice tandemu Mondeo/Passat.
Nový sedan Hyundai i40 je dlouhý 4 740 mm a stojí na rozvoru náprav 2 770 mm, což nabízí slušné předpoklady k naplnění proklamovaného cíle, aby se i40 sedan v rámci evropské střední třídy stal „nejprostornějším vozem na předních sedadlech“. Hyundai rovněž slibuje „nejkomfortnější svezení v rámci segmentu D“. U nás se můžeme těšit na dva vznětové a dva zážehové čtyřválce plnící emisní normu Euro V. Řada i40 se tak dočkala zástavby zcela nového dvoulitru „Nu“ s přímým vstřikováním, výkonem 177 koní (130 kW) a točivým momentem až 213 Nm, který sedanu v kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou udělí zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,7 s a průměrnou spotřebu 6,8 l/100 km.
Nejhospodárnější verzí se má stát sedan i40 se vznětovým „turbodieselem“ s objemem 1,7 l a výkonem 115 koní (85 kW), jenž v součinnosti se soustavou Blue Drive (start/stop, speciální alternátor a pneumatiky se sníženým valivým odporem) údajně zajistí dosažení průměrné spotřeby nafty 4,3 l/100 km. Nová Sonata, vlastně i40 (musíme si zvyknout…), bude v našich podmínkách dodávána s řadou progresivních prvků včetně „chytrého“ parkovacího asistentu, couvací kamery a zábavního palubního systému zahrnujícího vestavěnou navigaci, propojení skrze Bluetooth nebo hlasové ovládání. Pobyt na palubě zpříjemní také vyhřívaná a větraná přední sedadla, vyhřívaný věnec volantu či elektricky ovládaná parkovací brzda.
Hyundai i40 by se měl v obou karosářských verzích na evropských trzích objevit již v následujících týdnech a zákazníci zřejmě ocení pětiletou záruku bez limitu najetých kilometrů, silniční asistenci a bezplatné servisní prohlídky (v závislosti na konkrétním trhu). Automobilka Hyundai v Evropě očekává u řady i40 roční odbyt zhruba 60 000 vozů a také díky ní hodlá koncem letošního roku překonat tříprocentní podíl na evropských odbytištích.