Land Rover měl před dvěma lety zajímavý nápad vytvořit limitovanou edici dvoudveřového Ranger Roveru s označením SV Coupé. Specialitu měla v počtu 999 kusů vytvořit divize SVO. | Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design

Land Rover měl před dvěma lety zajímavý nápad vytvořit limitovanou edici dvoudveřového Ranger Roveru s označením SV Coupé. Specialitu měla v počtu 999 kusů vytvořit divize SVO. | Adventum Coupe | Zdroj: Niels van Roij Design

Z tehdejších ekonomických důvodů však automobilka  loni v březnu celý plán zavrhla  a myšlenka zůstala u  jediného vytvořeného konceptu  pro ženevský autosalon 2018. | Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design

Z tehdejších ekonomických důvodů však automobilka loni v březnu celý plán zavrhla a myšlenka zůstala u jediného vytvořeného konceptu pro ženevský autosalon 2018. | Adventum Coupe | Zdroj: Niels van Roij Design

Nápadu přivést na svět jaksi unikátnější pojetí Range Roveru, s odkazem na dvoudveřový originál ze 70. let, se však nyní chytilo původem nizozemské studio a karosárna Niels van Roij Design. | Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design

Nápadu přivést na svět jaksi unikátnější pojetí Range Roveru, s odkazem na dvoudveřový originál ze 70. let, se však nyní chytilo původem nizozemské studio a karosárna Niels van Roij Design. | Adventum Coupe | Zdroj: Niels van Roij Design

Od původního konceptu Land Roveru se výsledek příliš neliší a luxusní SUV tak velice pohledně ztratilo druhý pár dveří. | Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design

Od původního konceptu Land Roveru se výsledek příliš neliší a luxusní SUV tak velice pohledně ztratilo druhý pár dveří. | Adventum Coupe | Zdroj: Niels van Roij Design

Pro zachování správných proporcí však musela být karoserie upravena mnohem razantněji. Z modelu je tak použita jen kapota, nárazník, přední blatníky a zadní víko kufru. | Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design

Pro zachování správných proporcí však musela být karoserie upravena mnohem razantněji. Z modelu je tak použita jen kapota, nárazník, přední blatníky a zadní víko kufru. | Adventum Coupe | Zdroj: Niels van Roij Design

Boční strana používá nové hliníkové díly včetně prodloužených dveří. O úpravě rozvoru však studio nemluví, zato interiér musel být dále upraven s elektronicky ovládanými sedačkami, umožňujícími přístup dozadu, nebo samozřejmě novými panely obložení. | Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design

Boční strana používá nové hliníkové díly včetně prodloužených dveří. O úpravě rozvoru však studio nemluví, zato interiér musel být dále upraven s elektronicky ovládanými sedačkami, umožňujícími přístup dozadu, nebo samozřejmě novými panely obložení. | Adventum Coupe | Zdroj: Niels van Roij Design

Kupé najdete v nabídce firmy pod novým názvem Adventum Coupe a první kus je poháněn známým, kompresorem přeplňovaným V8 o výkonu 525 koní (386 kW). | Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design

Kupé najdete v nabídce firmy pod novým názvem Adventum Coupe a první kus je poháněn známým, kompresorem přeplňovaným V8 o výkonu 525 koní (386 kW). | Adventum Coupe | Zdroj: Niels van Roij Design

Dle požadavků zákazníka je pak navržen i celý interiér s různými možnostmi obložení, čalounění. Demonstrační kus na fotkách má například podlahu s panely z teakového dřeva. | Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design

Dle požadavků zákazníka je pak navržen i celý interiér s různými možnostmi obložení, čalounění. Demonstrační kus na fotkách má například podlahu s panely z teakového dřeva. | Adventum Coupe | Zdroj: Niels van Roij Design

Niels van Roij Design nakonec dodává, že práce na vozidle trvá s ohledem na specifikaci minimálně šest měsíců. | Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design

Niels van Roij Design nakonec dodává, že práce na vozidle trvá s ohledem na specifikaci minimálně šest měsíců. | Adventum Coupe | Zdroj: Niels van Roij Design

Firma prodává svůj Adventum Coupe jako hotový model, startující na cenovce 270.000 eur (asi 7,2 milionu korun), v případě verze s V8. | Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design

Firma prodává svůj Adventum Coupe jako hotový model, startující na cenovce 270.000 eur (asi 7,2 milionu korun), v případě verze s V8. | Adventum Coupe | Zdroj: Niels van Roij Design

Cenovka se má však odvíjet od výsledné specifikace a motorizace. V plánu je vyrobit maximálně 100 kusů. | Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design

Cenovka se má však odvíjet od výsledné specifikace a motorizace. V plánu je vyrobit maximálně 100 kusů. | Adventum Coupe | Zdroj: Niels van Roij Design

Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design

Adventum Coupe | Zdroj: Niels van Roij Design

Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design

Adventum Coupe | Zdroj: Niels van Roij Design

Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design

Adventum Coupe | Zdroj: Niels van Roij Design

Z tehdejších ekonomických důvodů však automobilka  loni v březnu celý plán zavrhla  a myšlenka zůstala u  jediného vytvořeného konceptu  pro ženevský autosalon 2018. | Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design
Nápadu přivést na svět jaksi unikátnější pojetí Range Roveru, s odkazem na dvoudveřový originál ze 70. let, se však nyní chytilo původem nizozemské studio a karosárna Niels van Roij Design. | Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design
Od původního konceptu Land Roveru se výsledek příliš neliší a luxusní SUV tak velice pohledně ztratilo druhý pár dveří. | Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design
Pro zachování správných proporcí však musela být karoserie upravena mnohem razantněji. Z modelu je tak použita jen kapota, nárazník, přední blatníky a zadní víko kufru. | Adventum Coupe Zdroj: Niels van Roij Design
14
Fotogalerie

Dvoudveřový Range Rover jde do prodeje Britům navzdory. Nabízí jej Nizozemci

Nizozemská firma pokračuje tam, kde své plány zavrhla samotná automobilka. Range Rover ve verzi SV Coupé tak přece jen zamíří do prodeje.

Land Rover měl před dvěma lety zajímavý nápad vytvořit limitovanou edici dvoudveřového Ranger Roveru s označením SV Coupé. Specialitu měla v počtu 999 kusů vytvořit divize SVO. Z tehdejších ekonomických důvodů však automobilka loni v březnu celý plán zavrhla a myšlenka zůstala u jediného vytvořeného konceptu pro ženevský autosalon 2018.

Nápadu přivést na svět jaksi unikátnější pojetí Range Roveru, s odkazem na dvoudveřový originál ze 70. let, se však nyní chytilo původem nizozemské studio a karosárna Niels van Roij Design. Od původního konceptu Land Roveru se výsledek příliš neliší a luxusní SUV tak velice pohledně ztratilo druhý pár dveří.

Pro zachování správných proporcí však musela být karoserie upravena mnohem razantněji. Z modelu je tak použita jen kapota, nárazník, přední blatníky a zadní víko kufru. Boční strana používá nové hliníkové díly včetně prodloužených dveří. O úpravě rozvoru však studio nemluví, zato interiér musel být dále upraven s elektronicky ovládanými sedačkami, umožňujícími přístup dozadu, nebo samozřejmě novými panely obložení.

Kupé najdete v nabídce firmy pod novým názvem Adventum Coupe a první kus je poháněn známým, kompresorem přeplňovaným V8 o výkonu 525 koní (386 kW). Dle požadavků zákazníka je pak navržen i celý interiér s různými možnostmi obložení, čalounění. Demonstrační kus na fotkách má například podlahu s panely z teakového dřeva.

Niels van Roij Design nakonec dodává, že práce na vozidle trvá s ohledem na specifikaci minimálně šest měsíců. Firma prodává svůj Adventum Coupe jako hotový model, startující na cenovce 270.000 eur (asi 7,2 milionu korun), v případě verze s V8. Cenovka se má však odvíjet od výsledné specifikace a motorizace. V plánu je vyrobit maximálně 100 kusů.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud