Zpráva  o nahrazení vychvalovaného čtyřválce  1.2 FIRE novým mild-hybridním tříválcem 1.0 BSG se nedočkala zrovna pozitivní odezvy. Nový motor už nicméně seženete také u českého zastoupení Fiatu, a to v případě modelu 500. | Fiat 500C Hybrid Zdroj: Fiat

Zpráva o nahrazení vychvalovaného čtyřválce 1.2 FIRE novým mild-hybridním tříválcem 1.0 BSG se nedočkala zrovna pozitivní odezvy. Nový motor už nicméně seženete také u českého zastoupení Fiatu, a to v případě modelu 500. | Fiat 500C Hybrid | Zdroj: Fiat

Zatím to ovšem vypadá, že i po úpravě ceníku se známý čtyřválec ještě nechystá pryč. Stále zůstává v nabídce, na rozdíl od něj zmizel dvouválec 0.9 TwinAir. Lze čekat, že podobné úpravy portfolia motorů se dočká i Panda (ta se ještě mild-hybridu nedočkala). | Fiat 500C Hybrid Zdroj: Fiat

Zatím to ovšem vypadá, že i po úpravě ceníku se známý čtyřválec ještě nechystá pryč. Stále zůstává v nabídce, na rozdíl od něj zmizel dvouválec 0.9 TwinAir. Lze čekat, že podobné úpravy portfolia motorů se dočká i Panda (ta se ještě mild-hybridu nedočkala). | Fiat 500C Hybrid | Zdroj: Fiat

U Fiatu 500 tak máte nyní na výběr ze dvou motorů, přičemž volbu bude určitě diktovat i dostupná převodovka. | Fiat 500C Hybrid Zdroj: Fiat

U Fiatu 500 tak máte nyní na výběr ze dvou motorů, přičemž volbu bude určitě diktovat i dostupná převodovka. | Fiat 500C Hybrid | Zdroj: Fiat

Čtyřválec 1.2 FIRE (50,7 kW/69 k) je totiž nyní spojen výhradně s pětistupňovou robotizovanou převodovkou, a to od základní akční cenovky 304.900 Kč. | Fiat 500 Hybrid Zdroj: Fiat

Čtyřválec 1.2 FIRE (50,7 kW/69 k) je totiž nyní spojen výhradně s pětistupňovou robotizovanou převodovkou, a to od základní akční cenovky 304.900 Kč. | Fiat 500 Hybrid | Zdroj: Fiat

Nový mild-hybrid 1.0 BSG (51,5 kW/70 k) je zase k mání pouze s šestistupňovým manuálem od akčních 287.900 Kč. | Fiat 500 Hybrid Zdroj: Fiat

Nový mild-hybrid 1.0 BSG (51,5 kW/70 k) je zase k mání pouze s šestistupňovým manuálem od akčních 287.900 Kč. | Fiat 500 Hybrid | Zdroj: Fiat

Elektrifikovaná jednotka je takto ve všech výbavách levnější o 17.000 Kč, nicméně tento rozdíl nepochybně vytváří zmíněná automatická převodovka u starého čtyřválce. | Fiat 500 Hybrid Zdroj: Fiat

Elektrifikovaná jednotka je takto ve všech výbavách levnější o 17.000 Kč, nicméně tento rozdíl nepochybně vytváří zmíněná automatická převodovka u starého čtyřválce. | Fiat 500 Hybrid | Zdroj: Fiat

Mild-hybrid přichází také se samostatnou zaváděcí výbavou Launch Edition, která je vrcholem od cenovky 365.900 Kč. Nadále je pak Fiat 500 k dostání i jako kabriolet za příplatek 70.000 Kč. | Fiat 500 Hybrid Zdroj: Fiat

Mild-hybrid přichází také se samostatnou zaváděcí výbavou Launch Edition, která je vrcholem od cenovky 365.900 Kč. Nadále je pak Fiat 500 k dostání i jako kabriolet za příplatek 70.000 Kč. | Fiat 500 Hybrid | Zdroj: Fiat

Nová mild-hybridní jednotka je propagována jako čistější a úspornější. V porovnání s odchozím čtyřválcem ale kdovíjaké rozdíly nečekejte. | Fiat 500 Hybrid Zdroj: Fiat

Nová mild-hybridní jednotka je propagována jako čistější a úspornější. V porovnání s odchozím čtyřválcem ale kdovíjaké rozdíly nečekejte. | Fiat 500 Hybrid | Zdroj: Fiat

A do plánovaného limitu průměrných 95 gramů CO₂ na kilometr má nový motor s hodnotu 119-127 g/km (WLTP) stále daleko. | Fiat 500C Hybrid Zdroj: Fiat

A do plánovaného limitu průměrných 95 gramů CO₂ na kilometr má nový motor s hodnotu 119-127 g/km (WLTP) stále daleko. | Fiat 500C Hybrid | Zdroj: Fiat

Čtyřválec 1.2 FIRE má udávaných 129-141 g/km. Ostatní hodnoty včetně spotřeby najdete níže v tabulce. | Fiat 500C Hybrid Zdroj: Fiat

Čtyřválec 1.2 FIRE má udávaných 129-141 g/km. Ostatní hodnoty včetně spotřeby najdete níže v tabulce. | Fiat 500C Hybrid | Zdroj: Fiat

Fiat 500C Hybrid Zdroj: Fiat

Fiat 500C Hybrid | Zdroj: Fiat

Fiat 1.0 BSG Zdroj: Fiat

Fiat 1.0 BSG | Zdroj: Fiat

Fiat 1.0 BSG Zdroj: Fiat

Fiat 1.0 BSG | Zdroj: Fiat

Zatím to ovšem vypadá, že i po úpravě ceníku se známý čtyřválec ještě nechystá pryč. Stále zůstává v nabídce, na rozdíl od něj zmizel dvouválec 0.9 TwinAir. Lze čekat, že podobné úpravy portfolia motorů se dočká i Panda (ta se ještě mild-hybridu nedočkala). | Fiat 500C Hybrid Zdroj: Fiat
U Fiatu 500 tak máte nyní na výběr ze dvou motorů, přičemž volbu bude určitě diktovat i dostupná převodovka. | Fiat 500C Hybrid Zdroj: Fiat
Čtyřválec 1.2 FIRE (50,7 kW/69 k) je totiž nyní spojen výhradně s pětistupňovou robotizovanou převodovkou, a to od základní akční cenovky 304.900 Kč. | Fiat 500 Hybrid Zdroj: Fiat
Nový mild-hybrid 1.0 BSG (51,5 kW/70 k) je zase k mání pouze s šestistupňovým manuálem od akčních 287.900 Kč. | Fiat 500 Hybrid Zdroj: Fiat
13
Fotogalerie

Hybridní Fiat 500 už koupíte i v Česku. Nesmrtelný motor 1.2 FIRE stále zůstává

Oznamovaný hybridní tříválec se již dostává do nabídky Fiatu v Česku. K úplné náhradě osvědčeného čtyřválce zatím nedochází, ale mnoho času bychom mu nedávali.

Zpráva o nahrazení vychvalovaného čtyřválce 1.2 FIRE novým mild-hybridním tříválcem 1.0 BSG se nedočkala zrovna pozitivní odezvy. Nový motor už nicméně seženete také u českého zastoupení Fiatu, a to v případě modelu 500. Zatím to ovšem vypadá, že i po úpravě ceníku se známý čtyřválec ještě nechystá pryč. Stále zůstává v nabídce, na rozdíl od něj zmizel dvouválec 0.9 TwinAir. Lze čekat, že podobné úpravy portfolia motorů se dočká i Panda (ta se ještě mild-hybridu nedočkala).

U Fiatu 500 tak máte nyní na výběr ze dvou motorů, přičemž volbu bude určitě diktovat i dostupná převodovka. Čtyřválec 1.2 FIRE (50,7 kW/69 k) je totiž nyní spojen výhradně s pětistupňovou robotizovanou převodovkou, a to od základní akční cenovky 304.900 Kč. Nový mild-hybrid 1.0 BSG (51,5 kW/70 k) je zase k mání pouze s šestistupňovým manuálem od akčních 287.900 Kč.

Elektrifikovaná jednotka je takto ve všech výbavách levnější o 17.000 Kč, nicméně tento rozdíl nepochybně vytváří zmíněná automatická převodovka u starého čtyřválce. Mild-hybrid přichází také se samostatnou zaváděcí výbavou Launch Edition, která je vrcholem od cenovky 365.900 Kč. Nadále je pak Fiat 500 k dostání i jako kabriolet za příplatek 70.000 Kč.

Nová mild-hybridní jednotka je propagována jako čistější a úspornější. V porovnání s odchozím čtyřválcem ale kdovíjaké rozdíly nečekejte. A do plánovaného limitu průměrných 95 gramů CO₂ na kilometr má nový motor s hodnotu 119-127 g/km (WLTP) stále daleko. Čtyřválec 1.2 FIRE má udávaných 129-141 g/km. Ostatní hodnoty včetně spotřeby najdete níže v tabulce.

Fiat 500: Technická data a ceny
Motor 1.2 FIRE 1.0 BSG
Zdvihový objem [cm3] 1242 999
Válce/ventily 4/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 50,7/5500 51,5/6000
Točivý moment [N.m/min]  102/3000 92/3500
Převodovka 5A 6M
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno neuvedeno
Max. rychlost [km/h] 163 167
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,5-6,3  5,3-5,7 
Základní akční cena [Kč] 304.900 287.900

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud