33
Fotogalerie

Isuzu D-Max: první jízdní dojmy

Kategorie terénních pick-upů zažívá jakési obrození. Minulý rok přišel Volkswagen Amarok, nedlouho po něm následoval Ford Ranger, Mazda BT-50 a aby toho nebylo málo, představily „svůj příspěvek“ také automobilky Chevrolet a Isuzu. Jak jezdí nová generace pick-upu D-Max?

Kapitoly článku:


Japonská automobilka Isuzu není zrovna na evropském trhu nejznámější, což by mohl změnit právě příchod nové generace modelu D-Max. Její předchůdce figuroval na trhu deset let, takže je určitě hodně co vylepšovat. Tím spíš, že konkurenti z poslední doby v čele se všemi opěvovaným VW Amarok docela dobře kombinují užitné vlastnosti na jedné straně se schopnostmi klasického SUV na straně druhé.

Ty tam jsou doby, kdy u terénních pick-upů bylo úplně jedno, jak automobil vypadá. Design hraje podstatnou roli bez ohledu na to, o jaký segment trhu se jedná a kategorie pick-up není výjimkou. Dokazuje to například Ford. Ten neváhal udělat patřičný „humbuk“ kolem designu svého Rangera, který byl vytvářen s ohledem na aerodynamiku.

isuzu_dmax_12.JPGisuzu_dmax_13.JPG 
D-Max se s příchodem nové generace zakulatil. Nová tvář mu sluší.

Také nový D-Max hledí na součinitel odporu vzduchu (ono to přece také snižuje emise, což je věc pro Evropu vůbec nejdůležitější) a ve výsledku je oproti svému předchůdci o něco kulatější, i když rozdíl není na první pohled zas tak markantní, jako tomu je například u zmíněného Rangera.

Isuzu ponechalo pro D-Max klasickou trojici karoserií (na rozdíl od VW, kde prostřední „jedenapůl kabinu“ rovnou vynechali) a zájemci tak mohou vybírat mezi Single Cab, Double Cab a prostřední Space Cab. K ní se vztahuje podstatná novinka. Auto v této variantě nabídne druhý pár protisměrně otevíraných dveří, což dříve nebylo a do už tak nouzové řady se lezlo poněkud krkolomně přes přední sedačky. Když už jsme narazili na čtyřmístnou variantu, musím zdůraznit, že zadní sedadla (respektive to, co je za sedadla považováno) jsou skutečně velice nouzová.

S příchodem nové generace se také měnily vnější rozměry a měnily se směrem nahoru. D-Max narostl do délky a zvětšen byl také rozvor náprav. Testovaná Double Cab měří 5295 mm, čímž přesahuje jak VW Amarok, tak třeba Toyotu Hilux.

Stále plast

I segment terénních pick-upů míří tam, kam míří SUV. Někteří zákazníci chtějí komfort srovnatelný s osobním automobilem a výrobci se tomu přizpůsobují. Asi nejlépe se to podařilo Volkswagenu u Amaroku a nová generace Fordu Ranger je v tomto ohledu také poměrně povedená. Isuzu D-Max je uvnitř sice kompletně plastový, ale i v jeho případě jde oproti předchozí generaci o znatelný posun vpřed.

isuzu_dmax_int_06.JPGisuzu_dmax_int_07.JPG 
Uvnitř D-Max neurazí, přestože zde vládne ve velké míře tvrdý plast. Sedačky jsou široké a pohodlné.

Objektivně musím podotknout, že například palubní deska vypadá na fotkách velmi dobře, ale při setkání takříkajíc naživo působí přeci jen trochu laciněji. Na druhou stranu je nutné také doplnit, že v případě testovaného exempláře jde o prostřední úroveň výbavy, přičemž ta nejvyšší nabídne jinak zpracovaný středový panel, automatickou klimatizaci nebo kožená sedadla. Výsledkem by měl být dojem o něco hodnotnější.

 

Ačkoliv všude, kam se podíváte, najdete plast, zpracování vypadá poměrně kvalitně. D-Max boduje odkládacími prostory. Před spolujezdcem najdete dvě schránky, další je uprostřed palubní desky, na krajích palubní desky jsou vysouvací držáky na kelímky a drobnosti lze odkládat také před řadicí páku.

Dalším plusem jsou široká sedadla a spousta prostoru, což platí především o druhé řadě sedadel, kde není problém cestovat několik hodin v kuse. Dost místa je jak pro hlavu, tak pro kolena a opěradlo není nějak extra kolmé tak, jak tomu bývalo zvykem dříve. Zadní sedáky lze vyklopit směrem nahoru, čímž získáte další prostor pro převoz různých nákladů.

Isuzu D-Max je uvnitř sympatickým automobilem. Sice svým pojetím nedosahuje na Amarok nebo Ranger, ale na druhou stranu nijak zvlášť nezaostává.

Jedno bi-turbo

Odstupující generace Isuzu D-Max měla v nabídce dva motory – slabší čtyřválec o objemu 2,5 l s výkonem 136 koní nebo třílitrový čtyřválec naladěný na 163 k. Nová generace se nabízí s jediným motorem. Jde o dvakrát přeplňovaný čtyřválcový diesel o objemu 2,5 l s parametry 163 k a 400 Nm. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, kterou lze za příplatek nahradit pětistupňovým automatem. Dříve byl k dispozici pětistupňový manuál a dokonce jenom čtyřstupňový automat (ten jste si mimochodem mohli najít v ceníku ještě letos).

Parametry motoru autu určitě postačí, byť s jízdní dynamikou to není kdo ví jaká sláva. Motor po nastartování nezapře fakt, že sedíte v pracovním automobilu, ale postupně se uklidní. Mimochodem testovací exemplář měl v době testu najeto necelých 400 kilometrů, takže lze očekávat, že časem bude ještě kultivovanější a že také klesne spotřeba, která se během prvních kilometrů pohybovala kolem devíti litrů.

isuzu_dmax_01.JPGisuzu_dmax_02.JPG 
D-Max nabízí nadprůměrně komfortní cestování, zároveň ale dokáže odvézt více než tunu nákladu.

Po stránce jízdních vlastností nový D-Max jednoznačně zabodoval. Auto je příjemně komfortní a zadní nápravu určitě nelze označit za tvrdou. Jízda mi připomínala testovaný Ford Ranger, který ovšem měl na korbě zátěž. Pravda, pár kilo navíc na zadní nápravu přidal hard top. Kdo by očekával komfortní zadní nápravu vykoupenou nízkou užitnou hmotností, ten by se mýlil. D-Max Double Cab zvládne odvézt 1055 kg. Za verzi s pohonem 4x4 můžete připojit bržděný přívěs o hmotnosti až 3 tuny. Řidič musí počítat s velkým převodem řízení. Amarok i Ranger se v tomto ohledu chovají s trochou nadsázky jako zcela běžný osobní automobil.

4x4 jednoduše

Jako každý pick-up, také D-Max se nabízí ve verzi s pohonem zadní nápravy nebo s pohonem všech kol. V případě čtyřkolky se bavíme o přiřaditelném pohonu přední nápravy, což řidič provede pomocí otočného ovladače umístěného na středovém tunelu (respektive k tomu dá pokyn, o ostatní se postará elektronika). Připojovat nebo odpojovat přední nápravu je možné za jízdy do rychlosti 100 km/h.

isuzu_dmax_08.JPGisuzu_dmax_int_10.JPG 
Na nezpevněném povrchu si D-Max počíná suverénně. K dispozici je přiřaditelný pohon přední nápravy, případně ještě redukce.

Během první jízdy sice nedošlo na těžší terén, ale alespoň polní cestu jsem vyzkoušel. Auto se přes sebevětší díry nese s velkým nadhledem a není problém jet po polní cestě rychlostí 80 a více km/h. Navíc Isuzu D-Max dostal solidní světlou výšku. Vypadá to, že se tenhle model v terénu neztratí.

Isuzu D-Max by měl být modelem, který přitáhne také v našich končinách pozornost k této japonské automobilce. Zdá se, že bude plnit úlohu zajímavé a cenově dostupné alternativy ke známějším konkurentům. V ceníku najdeme celkem tři výbavy, přičemž ta základní v kombinaci s dvojitou kabinou startuje na sumě 629 666 Kč bez DPH. Výrobce slibuje od začátku prodeje zajímavý program slev.

Ceník.JPG

Doporučujeme

Články odjinud