Automobilka Opel začíná prodávat svůj kompaktní Adam také v dvoupalivové verzi ecoFLEX.
Značka Opel pokračuje v rozšiřování nabídky pohonných jednotek pro svůj malý Opel Adam. Po novém zážehovém tříválci 1,0 SIDI Turbo s přímým vstřikováním a přeplňováním přichází na řadu konvenční čtyřválec 1,4 l upravený pro spalování i u nás oblíbeného LPG a přeznačený na ecoFLEX. Půjde o vůbec první Opel na LPG, který bude vyjíždět přímo z bran továrny, v tomto případě jde o továrnu Eisenach.
Opel Adam ecoFLEX
Díky tomu má celý systém plnit i nejvyšší nároky na bezpečnost, Opel tvrdí, že kvůli ní prošel Adam s motorem ecoFLEX sérií zkoušek včetně zvláštních nárazových testů. O tom, jakými modifikacemi prošel samotný motor 1,4 l, se však představitelé Opelu nezmiňují. Nádrž na zkapalněný plyn má objem 35 l a je vestavěna pod podlahu zavazadlového prostoru, tankuje se přes obvyklou redukci otvorem přímo pod hrdlem pro dolévání benzínu.
Vůz primárně jezdí na LPG a teprve po poklesu tlaku v zásobníku přepíná na benzín, ovšem řidič může mezi oběma palivovými systémy přepínat také manuálně, a sice tlačítkem vpravo vedle monitoru multimediální soustavy. Motor 1,4 l ecoFLEX má na benzín i LPG dosahovat výkonu 87 koní (64 kW) a Opel Adam s ním vykáže průměrnou spotřebu 6,9 l/100 km.
Přepínání mezi palivy je integrováno přímo do palubní desky
Díky tomu vůz na jednu nádrž ujede teoreticky nějakých 500 km, což vozu v kombinaci se standardní nádrží na benzín umožní na jedno tankování ujet zhruba 1 200 km. U nás lze nový Opel Adam LPG pořídit v rámci zaváděcích cen za částky od 317 900 Kč, tedy za totéž, co Adam se standardním motorem 1,4 ecoTEC. Podle standardního ceníku vás vyjde doplnění o soustavu LPG na 40 000 Kč.