(aktualizováno) Jak jsme slíbili, přinášíme další snímky nového Hyundai i20
Kapitoly článku:
Do neradostné tržní situace k nám přichází Hyundai se dvěma novými modely. První bude téměř jistě hitem, druhý je spíše pokusem.
Hyundai i20 aneb Getz II
Šest let po debutu hatchbacku Hyundai Getz přijíždí jeho nástupce s označením i20. Novinka je celkově rozměrnější i prostornější s modernějšími tvary a dostala širší škálu motorů. V případě malého hatchbacku ukrývá nové alfanumerické značení řad i20 informaci, že patří mezi minivůz i10 a kompakt i30.
Hyundai i20 vstupuje do nabitého segmentu malých vozů, takže jeho největšími konkurenty se stanou například Škoda Fabia, Renault Clio, Peugeot 207 a Suzuki Swift. Design jihokorejské novinky pochází z evropského centra v Rüsselsheimu, premiéru si vůz odbyl na podzimním pařížském autosalonu a jeho výroba probíhá ve zcela novém závodě v indickém Chennai. Proti svému předchůdci dostal nejen líbivější zevnějšek i interiér, ale také výrazně narostl: do délky o 115 mm (na 3 940 mm) a do šírky o 45 mm (1 710 mm), pouze výška 1 490 mm se nezměnila. Rozvor se natáhl o 70 milimetrů na konečných 2 525 mm a do zavazadlového prostoru přibylo dalších 41 litrů - v základu tak pojme solidních 295 litrů. Zadní opěradla se dají sklopit a zavazadelník se tím zvětší z původních 295 na 1 060 litrů.
Uvnitř oko pozorovatele přitahuje stříbřitý středový panel, který příjemně prosvětluje interiér. Přístrojová deska je plochá, jen mírně zvlněná (nezrcadlí se v čelním skle) s centrálním červeně svítícím displejem. Do něho se inženýrům podařilo umístit všechny důležité provozní údaje: okamžitou spotřebu, datum a čas, vnější teplotu a naladěnou stanici autorádia. Tříramenný volant s multifunkčními tlačítky je proveden ve stylu i30 s efektním spodním ramenem a má velký rozsah seřizování v obou navzájem kolmých směrech. Přístrojovému štítu vévodí analogový kulatý otáčkoměr cejchovaný do 8 000 ot./min. a rychloměr se stupnicí do 220 km/h.
Cena začíná na 229 tisících Kč
Zákazníci mají u Hyundai i20 na výběr z šesti agregátů a tří výbav. Cena modelu začíná na 229 900 Kč s DPH u benzínové verze 1,2i a pětidvéřovou karosérií v úrovni výbavy Classic. Ta zahrnuje například šest airbagů, ABS + EBD, autorádio s CD přehrávačem a USB přípojkou pro externí paměťová media. Největší zájem ze strany zákazníků je očekáván o střední výbavu Comfort, která doplňuje mj. elektrickou výbavu a klimatizaco. Cena vozu v této výbavě startuje na 249 900 Kč vč. DPH. Cena verze s motorem 1,4 , který disponuje výkonem 74 kW a točivým momentem 137 Nm, je jen o 15 tisíc Kč vyšší a není divu, že o ní Hyundai očekává největší zájem.
Na vůz se vztahuje plná pěti letá záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů. Není bez zajímavosti, že Hyundai i20 je možné zakoupit v úpravě N1, umožňující odpočet DPH. Ceny této verze rovněž najdete v přiložené tabulce.
Motor / převodovka / karoserie | Výkon ( kW / k ) | Cena vč. DPH | Provedení N1* (cena bez DPH) |
CLASSIC | | | |
1,2i / 5M - 5dv. | 57/77 | 229 900 | 210 093 |
COMFORT | | | |
1,2i / 5M - 5dv. | 57/77 | 249 900 | 226 900 |
1,4i / 5M - 5dv. | 74/100 | 264 900 | 239 505 |
1,4i / 4AT - 5dv. | 74/100 | 284 900 | 256 312 |
1,4 CRDi VGT / 5M - 5dv. | 55/75 | 289 900 | 260 513 |
1,4 CRDi VGT / 5M - 5dv. | 66/90 | 299 900 | 268 917 |
STYLE | | | |
1,4i / 5M - 5dv. | 74/100 | 304 900 | 273 118 |
1,4i / 4AT - 5dv. | 74/100 | 324 900 | 289 925 |
1,6i / 5M - 5dv. | 93/126 | 319 900 | 285 724 |
1,6i / 4AT - 5dv. | 93/126 | 339 900 | 302 530 |
1,4 CRDi VGT / 5M - 5dv. | 66/90 | 339 900 | 302 530 |
1,6 CRDi VGT / 6M - 5dv. | 94/126 | 359 900 | 319 337 |