Máte pocit, že tohle auto jsme vám ukazovali nedávno? Kdepak, to byl jen Shelby GT350. Verze s přidaným písmenem R je ještě ostřejší.
Kapitoly článku:
Ford dnes v Detroitu střílí zbraněmi těžkého kalibru. Vedle nového Fordu GT představuje také Shelby GT350R Mustang – ještě ostřejší verzi nedávno odhaleného Shelby GT350, který je sám o sobě ostřejší verzí nového Mustangu GT.
Poznávacími znameními Shelby GT350R jsou větší přední „lízátko“ a zadní křídlo
Ford sám označuje Shelby GT350R Mustang jako „the most track-ready road-going production Mustang ever built“. Volně to můžeme přeložit jako historicky nejostřejší verzi Mustangu homologovanou pro silniční provoz.
Kola jsou z karbonu
Stejně jako Shelby GT350 má i GT350R pod kapotou atmosféricky plněný motor V8 s plochou klikovou hřídelí. Sériově dodávaná karbonová kola o rozměru 19x11 palců vpředu a 19x11,5 palce vzadu by měla ušetřit v každém rohu bezmála šest kilogramů neodpružené hmotnosti. Pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 svědčí o tom, že Ford myslí okruhové zaměření tohoto modelu vážně.
Automobilka zmiňuje také řadu aerodynamických opatření. Otvory v kapotě by měly odvádět teplý vzduch z motorového prostoru a zároveň snižovat vztlak, zatímco zakrytování podvozku a zadní difuzor usměrňují proudění pod autem. Odvětrávané jsou i podběhy.
Modré písmeno R nám Evropanům poněkud připomíná rychlé Volkswageny, ale to asi nebyl záměr
Verzi R poznáte podle většího předního splitteru a zadního křídla, stejně jako podle designových detailů: červeně lakovaných brzdových třmenů a barevně kontrastního lemování „rychlých pruhů“. Uvnitř má tento Mustang lehce zploštělý volant s barevně vyznačenou neutrální polohou.
Další informace o Shelby GT350R zveřejní automobilka později. Snad mezi nimi bude i ta, která nás zajímá nejvíc – zda se bude tahle verze Mustangu oficiálně vozit také do Evropy.