Točivého momentu není nikdy dost, zvláště pokud jde o obří luxusní off-road s hmotností dvě a půl tuny. Spotřeba paliva i přes nárůst síly zůstává stejná.
Land Rover provedl několik drobných změn na vozech Range Rover a Range Rover Sport v rámci úprav pro modelový rok 2015. Ačkoli se jedná vesměs o rozšiřování možností výbavy a individualizace, pár detailů se změnilo i na pohonu. A to nás samozřejmě zajímá nejvíc.
Skvělý naftový osmiválec v modelech SDV8 nikdy netrpěl nedostatkem síly, ovšem právě zde se Land Rover rozhodl zlepšit. Výkon vznětového osmiválce o zdvihovém objemu 4,4 l zůstal nezměněn na hodnotě 250 kW (339 k), ovšem točivý moment se zvýšil o 40 Nm na konečných 740 Nm mezi 1750 a 2000 ot./min. Točivý moment je vyšší kdekoli mezi 1700 a 3300 ot./min.
Díky tomu se prý zlepšila akcelerace na rychlostní stupně 5 až 8 o 6,5 %. Bylo potřeba provést úpravy i na převodovce a hydrodynamickém měniči točivého momentu. Změny se dotkly i převodovky u kompresorem přeplňovaného benzínového šestiválce, když byla odlehčena o 6 kg.
Šestiválec má pořád stejné parametry (340 koní a 450 Nm), ale díky lehčí převodovce s nižšími ztrátami je prý o trochu efektivnější. Normovaná spotřeba naftového osmiválce se i přes nárůst točivého momentu nezměnila.
Z nové výbavy je zajímavá třeba funkce Cargo Mode, která umožní automaticky posunout přední sedačky, jakmile se ty zadní začnou sklápět a mohly by přijít do kontaktu s opěradlem přední sedačky. Po sklopení zadních sedaček se přední zase posunou co nejblíže zpět ke své původní poloze.