37
Fotogalerie

Test Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG: maximum mladoboleslavského SUV

Škoda Yeti dostala v rámci modernizace z minulého roku do své nabídky nový vrchol. Jedná se o kombinaci nejsilnějšího dieselového dvoulitru s pohonem všech kol a automatickou šestistupňovou převodovkou DSG. Jak se s tímto maximem jezdí?

Kapitoly článku:


Jediné SUV v nabídce automobilky Škoda figuruje na trhu od roku 2009. Celková výroba se dostala přibližně na 300 000 exemplářů, zájem ze strany zákazníků si v Mladé Boleslavi neustále pochvalují. Stěžovat si není na co ani v případě českého trhu, kde se Yeti pohybuje mezi SUV na absolutní špičce a ne jinak tomu je také mezi u nás prodávanými automobily s pohonem všech kol.

Jen pro představu se v České republice prodalo za minulý rok 1520 kusů, což znamená konečné druhé místo. Lepší byl pouze Superb, třetí pak Octavia. Až na čtvrtém místě najdeme exemplář pocházející od jiné značky. Asi nikoho nepřekvapí, že jde o Dacii Duster.

Minulý rok na podzim na sebe strhla Škoda Yeti velkou pozornost, protože jak všichni dobře ví, dorazil facelift. Ten jsme si podrobně probrali v rámci prvních dojmů, takže si pro tentokrát dovolím pouze stručně shrnout základní údaje.

skoda_yeti_06.JPGskoda_yeti_07.JPG
Facelift Škody Yeti je už dobře známá věc. Outdoor poznáte podle jiného nárazníku, který nemá příliš daleko k původnímu předfaceliftovému provedení.

Hlavní změnou byla přepracovaná příď a možnost výběru mezi městskou verzí a provedením Outdoor. Následují dílčí novinky v interiéru (nikterak výrazné) a nové kombinace motorů a převodovek. Jednou z těchto novinek je možnost pořídit dvoulitrové TDI (170 k) doplněné o pohon všech kol a automatickou převodovku. Dříve bylo možné v této konfiguraci koupit pouze manuál. No a právě tato novinka si našla cestu do naší redakce.

Za hubičku ani náhodou

Škodu Yeti považuji za povedené auto, které mnoho chyb nemá. Jedním z těch podstatnějších nedostatků může ale pro někoho být cena. Ta sice startuje na nějakých 355 000 Kč, ale v rámci nabídky motorizací se velmi snadno dostanete podstatně výš. Bylo dopředu jasné, že testovaná motorizace nebude nejlevnější a ceníková skutečnost to pouze potvrdila.

skoda_yeti_38.JPGskoda_yeti_32.JPG
Jestli chcete vrcholný dvoulitr, čtyřkolku a DSG a zároveň nechcete Outdoor, musíte sáhnout po výbavě Laurin & Klement. Nižší výbavy jsou dostupné s testovanou kombinací motoru, převodovky a pohonu pouze spolu s „terénním“ vzhledem. 

Nejdostupnější je výbava Ambition za 734 900 Kč, což je výbava druhá nejnižší. U Elegance zaplatíte minimálně 784 900 Kč. Podmínkou ovšem je to, že nebudete trvat na městské verzi. Z nějakého důvodu se v těchto výbavách nabízí nejsilnější diesel, automat a čtyřkolka pouze jako Outdoor. Kdo nechce nelakované plasty na karoserii nebo nárazník připomínající starší provedení, ten bude muset sáhnout až po vrcholné verzi Laurin & Klement.

Pak zaplatíte bez stokoruny přesně 845 000 Kč. Cenový vrchol hledejte ale opět v kategorii Outdoor. Zde dáte za maximum mladoboleslavského SUV ještě o dvacet tisíc korun více. Pravda, výbava je téměř kompletní. Kromě drobností typu oboustranného koberce do zavazadelníku za 1300 Kč nebo „odpaďáku“ do dveří za čtyři stovky mnoho prostoru k připlácení nemáte. Největšími položkami může být lepší navigace nebo panoramatická střecha. I tak si nejsem jistý, jestli dokáže Yeti podobnou sumu obhájit. Dostává se do vod, kde lze koupit slušně vybavené a podstatně větší SUV. Třeba takovou Hondu CR-V 2.2 i-DTEC 4WD ve výbavě Lifestyle. S automatem vyjde na 880 000 Kč.

Škoda Yeti

Škoda Yeti bylo první SUV v historii značky Škoda. Bylo k dispozici s pohonem 4x2 i 4x4 a mělo variabilní interiér podobně jako některá MPV. Výroba Škody Yeti skončila v roce 2017. Jejím nástupcem je Škoda Karoq.

Ceny • Test

Doporučujeme

Články odjinud