Celkem 250. Takovým počtem vozů bude letos Škoda už poosmnácté zajišťovat mobilitu organizátorů slavného závodu Tour de France. | Škoda Enyaq iV Zdroj: Škoda

Celkem 250. Takovým počtem vozů bude letos Škoda už poosmnácté zajišťovat mobilitu organizátorů slavného závodu Tour de France. | Škoda Enyaq iV | Zdroj: Škoda

Na cyklistické události roku česká značka vždy předvádí to nejnovější ze svého portfolia, takže nepřekvapí, že tento rok bude ve flotile elektrický Enyaq iV, ale také plug-in hybridní modely Octavia iV a Superb iV. | Škoda Enyaq iV Zdroj: Škoda

Na cyklistické události roku česká značka vždy předvádí to nejnovější ze svého portfolia, takže nepřekvapí, že tento rok bude ve flotile elektrický Enyaq iV, ale také plug-in hybridní modely Octavia iV a Superb iV. | Škoda Enyaq iV | Zdroj: Škoda

Elektrické SUV bude stejně jako loni sloužit jako velitelský vůz (takzvaný Red Car) a mobilní centrála ředitele Tour de France Christiana Prudhomma. Na startu každé etapy otevře ředitel posuvnou střechu vozu, aby zamával žlutým praporkem. | Škoda Enyaq iV Zdroj: Škoda

Elektrické SUV bude stejně jako loni sloužit jako velitelský vůz (takzvaný Red Car) a mobilní centrála ředitele Tour de France Christiana Prudhomma. Na startu každé etapy otevře ředitel posuvnou střechu vozu, aby zamával žlutým praporkem. | Škoda Enyaq iV | Zdroj: Škoda

Poté bude závod řídit z automobilu pomocí komunikační techniky. Kdykoli to bude nutné, může například vydávat bezpečnostní pokyny. Jako Red Car bude nicméně sloužit na některých etapách i Superb iV. | Škoda Enyaq iV Zdroj: Škoda

Poté bude závod řídit z automobilu pomocí komunikační techniky. Kdykoli to bude nutné, může například vydávat bezpečnostní pokyny. Jako Red Car bude nicméně sloužit na některých etapách i Superb iV. | Škoda Enyaq iV | Zdroj: Škoda

Zbývající flotila škodovek pak zajišťuje nejen způsob dopravy organizátorům a vedení závodu, ale také doprovází peloton na trati jako servisní vozidla. | Škoda Enyaq iV Zdroj: Škoda

Zbývající flotila škodovek pak zajišťuje nejen způsob dopravy organizátorům a vedení závodu, ale také doprovází peloton na trati jako servisní vozidla. | Škoda Enyaq iV | Zdroj: Škoda

Auta jsou tedy vybavena zmíněnou komunikační technikou, ale také samozřejmě nosiči kol, nutným příslušenstvím a díly. | Škoda Superb iV Zdroj: Škoda

Auta jsou tedy vybavena zmíněnou komunikační technikou, ale také samozřejmě nosiči kol, nutným příslušenstvím a díly. | Škoda Superb iV | Zdroj: Škoda

Od roku 2004 Škoda využívá, propaguje a rovněž testuje na Tour de France své nejnovější a nejprostornější modely. Například Kodiaq v roce 2016 pomáhal v závodu ještě v maskované podobě. | Škoda Superb iV Zdroj: Škoda

Od roku 2004 Škoda využívá, propaguje a rovněž testuje na Tour de France své nejnovější a nejprostornější modely. Například Kodiaq v roce 2016 pomáhal v závodu ještě v maskované podobě. | Škoda Superb iV | Zdroj: Škoda

Jako podpůrný týmový vůz byl o rok později využit i nový Karoq. A službu na Tour de France už mají za sebou i všechny tři generace Škody Superb – jako Red Car tak sloužil i první novodobý Superb (viz galerie). | Škoda Superb Combi Zdroj: Škoda

Jako podpůrný týmový vůz byl o rok později využit i nový Karoq. A službu na Tour de France už mají za sebou i všechny tři generace Škody Superb – jako Red Car tak sloužil i první novodobý Superb (viz galerie). | Škoda Superb Combi | Zdroj: Škoda

K cyklistice a samotnému závodu Tour de France má Škoda samozřejmě blízko. V roce 1895 založili Václav Laurin a Václav Klement v Mladé Boleslavi továrnu na výrobu jízdních kol, čímž položili základy dnešní automobilky. | Škoda Superb Combi Zdroj: Škoda

K cyklistice a samotnému závodu Tour de France má Škoda samozřejmě blízko. V roce 1895 založili Václav Laurin a Václav Klement v Mladé Boleslavi továrnu na výrobu jízdních kol, čímž položili základy dnešní automobilky. | Škoda Superb Combi | Zdroj: Škoda

108. ročník Tour de France odstartuje 26. června, kdy proběhne takzvaný Grand Départ v Brestu. | Škoda Superb Combi Zdroj: Škoda

108. ročník Tour de France odstartuje 26. června, kdy proběhne takzvaný Grand Départ v Brestu. | Škoda Superb Combi | Zdroj: Škoda

Tour de France se skládá z 21 etap pokrývajících celkovou vzdálenost více než 3300 kilometrů a zahrnuje šest horských etap. Peloton dorazí do cíle na pařížském Champs-Élysées 18. července. | Škoda Karoq Zdroj: Škoda

Tour de France se skládá z 21 etap pokrývajících celkovou vzdálenost více než 3300 kilometrů a zahrnuje šest horských etap. Peloton dorazí do cíle na pařížském Champs-Élysées 18. července. | Škoda Karoq | Zdroj: Škoda

 | Škoda Karoq Zdroj: Škoda

 | Škoda Karoq | Zdroj: Škoda

 | Škoda Karoq Zdroj: Škoda

 | Škoda Karoq | Zdroj: Škoda

 | Škoda Kodiaq Zdroj: Škoda

 | Škoda Kodiaq | Zdroj: Škoda

 | Škoda Kodiaq Zdroj: Škoda

 | Škoda Kodiaq | Zdroj: Škoda

 | Škoda Kodiaq Zdroj: Škoda

 | Škoda Kodiaq | Zdroj: Škoda

 | Škoda Kodiaq Zdroj: Škoda

 | Škoda Kodiaq | Zdroj: Škoda

 | Škoda Superb Zdroj: Škoda

 | Škoda Superb | Zdroj: Škoda

 | Škoda Superb Zdroj: Škoda

 | Škoda Superb | Zdroj: Škoda

 | Škoda Superb Zdroj: Wikimedia Commons

 | Škoda Superb | Zdroj: Wikimedia Commons

Na cyklistické události roku česká značka vždy předvádí to nejnovější ze svého portfolia, takže nepřekvapí, že tento rok bude ve flotile elektrický Enyaq iV, ale také plug-in hybridní modely Octavia iV a Superb iV. | Škoda Enyaq iV Zdroj: Škoda
Elektrické SUV bude stejně jako loni sloužit jako velitelský vůz (takzvaný Red Car) a mobilní centrála ředitele Tour de France Christiana Prudhomma. Na startu každé etapy otevře ředitel posuvnou střechu vozu, aby zamával žlutým praporkem. | Škoda Enyaq iV Zdroj: Škoda
Poté bude závod řídit z automobilu pomocí komunikační techniky. Kdykoli to bude nutné, může například vydávat bezpečnostní pokyny. Jako Red Car bude nicméně sloužit na některých etapách i Superb iV. | Škoda Enyaq iV Zdroj: Škoda
Zbývající flotila škodovek pak zajišťuje nejen způsob dopravy organizátorům a vedení závodu, ale také doprovází peloton na trati jako servisní vozidla. | Škoda Enyaq iV Zdroj: Škoda
20
Fotogalerie

Škoda opět nastoupí na Tour de France. Připomeňte si slavné vozy z minulých let

Partnerství Škody a slavného cyklistického závodu je už dlouholetou tradicí. Podívali jsme se i na starší doprovodná vozidla české značky.

Celkem 250. Takovým počtem vozů bude letos Škoda už poosmnácté zajišťovat mobilitu organizátorů slavného závodu Tour de France. Na cyklistické události roku česká značka vždy předvádí to nejnovější ze svého portfolia, takže nepřekvapí, že tento rok bude ve flotile elektrický Enyaq iV, ale také plug-in hybridní modely Octavia iV a Superb iV.

Elektrické SUV bude stejně jako loni sloužit jako velitelský vůz (takzvaný Red Car) a mobilní centrála ředitele Tour de France Christiana Prudhomma. Na startu každé etapy otevře ředitel posuvnou střechu vozu, aby zamával žlutým praporkem. Poté bude závod řídit z automobilu pomocí komunikační techniky. Kdykoli to bude nutné, může například vydávat bezpečnostní pokyny. Jako Red Car bude nicméně sloužit na některých etapách i Superb iV.

Zbývající flotila škodovek pak zajišťuje nejen způsob dopravy organizátorům a vedení závodu, ale také doprovází peloton na trati jako servisní vozidla. Auta jsou tedy vybavena zmíněnou komunikační technikou, ale také samozřejmě nosiči kol, nutným příslušenstvím a díly.

Od roku 2004 Škoda využívá, propaguje a rovněž testuje na Tour de France své nejnovější a nejprostornější modely. Například Kodiaq v roce 2016 pomáhal v závodu ještě v maskované podobě. Jako podpůrný týmový vůz byl o rok později využit i nový Karoq. A službu na Tour de France už mají za sebou i všechny tři generace Škody Superb – jako Red Car tak sloužil i první novodobý Superb (viz galerie).

K cyklistice a samotnému závodu Tour de France má Škoda samozřejmě blízko. V roce 1895 založili Václav Laurin a Václav Klement v Mladé Boleslavi továrnu na výrobu jízdních kol, čímž položili základy dnešní automobilky.

108. ročník Tour de France odstartuje 26. června, kdy proběhne takzvaný Grand Départ v Brestu. Tour de France se skládá z 21 etap pokrývajících celkovou vzdálenost více než 3300 kilometrů a zahrnuje šest horských etap. Peloton dorazí do cíle na pařížském Champs-Élysées 18. července.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud